Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Expo '58: tentoonstelling spoorwegmateriaal

Gestart door videofred, 30 oktober 2009, 07:53:01 AM

videofred

Hallo iedereen,

Ik ben in het bezit van een bijzondere dubbel-8mm amateurfilm met als onderwerp Expo '58. Het bijzondere van die film is dat hij in Kodachrome kleur is en in breedbeeld, wat voor die dagen heel bijzonder was voor het 8mm amateur formaat.

Er werd op Expo '58 behoorlijk wat spoorweg materiaal tentoongesteld, uit vele landen. De nu 51 jaar oude lokomotieven waren toen gloednieuw.





















Wat was die TEE toch mooi, niet?
We sluiten af met een Belg:




Ik zal vandaag nog het filmfragment uploaden naar Vimeo zodat jullie de bewegende beelden kunnen zien.

groeten uit Gent,
Fred.
Model Railroading is ..... plezant!

Gerolf

Die beelden zien er nog erg mooi uit.
Hoe hoog kan je resolutie zijn?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

videofred

#2
Hallo Gerolf,

Ik neem de films op in 1024 x768 pixels, dit is de maximum resolutie van de machine vision camera die ik daarvoor gebruik. Voor het internet verminder ik de resolutie maar de kwaliteit is nog steeds behoorlijk, zelfs in 'full screen'. Rekening gehouden met het feit dat de beeldjes op de originele film amper 4,50 x 3,30mm groot zijn natuurlijk.

Hier is het clipje:
https://vimeo.com/2823934



Fred.


Model Railroading is ..... plezant!

chef garde


videofred

citaat:
Geplaatst door chef garde

Schoon filmpje!!! Respect Fred!  [;)]



Dank u! Wederzijds! [:)]

Mag ik van deze gelegenheid gebruik maken om te vragen of iemand van jullie soms nog oude 8mm films op zolder heeft liggen met treinen of zelfs trams als onderwerp? Ik zoek al lang naar bewegende beelden van -bijvoorbeeld- onze oude gele "Gentsche" stadstram maar vind ze niet.

Maar ook beelden van onze Belgische spoorwegen op 8mm films zouden zeer welkom zijn. En de oude bussen en trams van de Buurspoorwegen bijvoorbeeld.

Het is de bedoeling om een digitaal archief aan te leggen waar iedere ge?nteresseerde gratis gebruik kan van maken.

Fred.
Model Railroading is ..... plezant!

chef garde

citaat:
Geplaatst door videofred

citaat:
Geplaatst door chef garde

Schoon filmpje!!! Respect Fred!  [;)]



Dank u! Wederzijds! [:)]

Mag ik van deze gelegenheid gebruik maken om te vragen of iemand van jullie soms nog oude 8mm films op zolder heeft liggen met treinen of zelfs trams als onderwerp? Ik zoek al lang naar bewegende beelden van -bijvoorbeeld- onze oude gele "Gentsche" stadstram maar vind ze niet.

Maar ook beelden van onze Belgische spoorwegen op 8mm films zouden zeer welkom zijn. En de oude bussen en trams van de Buurspoorwegen bijvoorbeeld.

Het is de bedoeling om een digitaal archief aan te leggen waar iedere ge?nteresseerde gratis gebruik kan van maken.

Fred.

Mn ma doet binnenkort opkuis op hare zolder.  Kweet dat er nog liggen met beelden van een type 59, ergens jaren 70, khou u op de hoogte.

chef garde

citaat:
Geplaatst door videofred

citaat:
Geplaatst door chef garde

Schoon filmpje!!! Respect Fred!  [;)]



Dank u! Wederzijds! [:)]

Mag ik van deze gelegenheid gebruik maken om te vragen of iemand van jullie soms nog oude 8mm films op zolder heeft liggen met treinen of zelfs trams als onderwerp? Ik zoek al lang naar bewegende beelden van -bijvoorbeeld- onze oude gele "Gentsche" stadstram maar vind ze niet.

Maar ook beelden van onze Belgische spoorwegen op 8mm films zouden zeer welkom zijn. En de oude bussen en trams van de Buurspoorwegen bijvoorbeeld.

Het is de bedoeling om een digitaal archief aan te leggen waar iedere ge?nteresseerde gratis gebruik kan van maken.

Fred.

Ivm trams, die tandarstenpraktrijk aan de Botermarkt op Gentbrugge, naam ontsnapt mij nu, maar daar is iemand zot van trams, wachtzaal hangt vol met afbeeldingen ervan.  

1 tand laten trekken is gratis foto, 2 tanden trekken is een gratis filmke over trams.

videofred

citaat:
 1 tand laten trekken is gratis foto, 2 tanden trekken is een gratis filmke over trams.



[:D]

Maar ik heb maar 9 tanden meer over  [:p]

Fred.
Model Railroading is ..... plezant!

dgrr57


jean-luc

Heel mooi ! Bedankt om dit te delen ![:D][:D]

Steven 1/43 modelling

Tof dat je het hier wilde posten, meer meer meer .....[:D]

ruben13

prachtig filmpje, mijn digitale camera heeft niet zo'n mooi kwaliteit.

poco loco

Waahw,

Als jij in 1958 deze kwaliteit van film- en fotomateriaal weet te produceren , dan ben je GOED.

Groeten,
Luc.

conducteur

citaat:
Geplaatst door ruben13

prachtig filmpje, mijn digitale camera heeft niet zo'n mooi kwaliteit.


[OFF TOPIC MODUS AAN]
Hoe zit dat met die leds? Ik heb je woensdag een mailtje gestuurd, maar nog geen antwoord gekregen?
EDIT: mailtje is in spam terechtgekomen
[OFF TOPIC MODE UIT]
Prachtig!! (was daar geen geluid bij?)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

conducteur

ja, tussen de spam-mail toegekomen,heb je mail-adres nu bij 'lijst met veilige afzenders' geplaatst.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum