Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

cu of central station

Gestart door n/a, 14 juni 2005, 21:45:11 PM

n/a

Ik ga deze zomer mijn baan volledig veranderen en zou terzelfdertijd ook ze volledig digitaal + computergestuurd willen maken.
Nu is mijn vraag wat zou het beste zijn: verder werken met control unit en een interface kopen of omiddellijk het central station kopen.
Voor het central station schrikken de kinderziektes en de nogal hoge prijs mij af.

pahasoft

Hoi Greg,

Heb je al een keus gemaakt welke software je wilt gaan gebruiken of wil je zelf iets gaan ontwikkelen?

n/a

Greg,

Oude computer van zolder halen, of uit het rommelhok, MRDirect installeren, eggan met die banaan. Kijk op www.mrdirect.nl voor meer info.
Of op je huidige computer DDW +Emu605 installeren. http://mitglied.lycos.de/mgrafe/

Kost je niets en je kunt direct gaan spelen, zonder op Marklin te wachten.

Wim

n/a

Welke centrale je ook koopt je zal toch wel schrikken van de prijzen.
Een goede digitale centrale met daarin alles wat je nodig hebt, die zal je tussen 400 en 500 euro kosten. Ongeacht het merk. Anders probeer de optie die Wim hierboven al aan gaf.

brinkie

Wim, kun je iets meer uitleggen betreffende DDW + Emu605?
Gebruik je het zelf en zo ja bevalt het goed?
Co van den Brink.

n/a

citaat:
Geplaatst door brinkie

Wim, kun je iets meer uitleggen betreffende DDW + Emu605?
Gebruik je het zelf en zo ja bevalt het goed?



DDW is de afkorting voor Direct Drive for Windows
M605xEmu zoals het officieel heet is een 6050/6051 Marklin interface emulator, welke via een virtuele compoort met  een besturingsprogramma kan werken, B.v. RailRoad & Co Railware of Koploper.

DDW zorgt voor het digitale signaal wat je via een compoort aansluit op een booster van b.v. Marklin, of Lenz of Edits.

Alle drie deze toepassingen draaien dan op dezelfde computer.
Je moet echter wel een zeer snelle computer hiervoor gebruiken, anders is het gewoon te traag in zijn reacties, zeker als er veel S88 mudules gelezen moeten worden welke via de LPT-poort van de computer worden gelezen.

Kortom het werkt wel, maar is niet echt een aanrader voor grote banen of trage computers.

Zelf werk ik met MRDirect, en dat werkt beter en sneller, het enige nadeel daarbij is dat je twee computers nodig hebt.

Wim.



brinkie

Wim, Bedankt voor de snelle reactie.
Dit valt voor mij dus af,ik heb geen snelle computer.
Co van den Brink.