Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

fleischmann startset met twincenter

Gestart door edwin, 25 oktober 2009, 19:38:05 PM

edwin

hallo,

Ik heb besloten me te wagen aan schaal n !!
Voor mij is dit helemaal nieuw daar ik kom van marklin ho.
Door plaats gebrek wil ik overschakelen op schaal n ,fleischmann digtaal daar is mijn oog opgevallen.
Daar ik een liefhebber ben van bergen dacht ik aan sbb ,zie ook dat er veel rijdend materiaal van is !
Mijn vraag is zit ik hier juist,moet ik ergens opletten bij de aankoop ?
dank u
edwin

ON6KN

#1
Hoi Edwin,

Welkom in de wereld van N spoor, veel raad kan ik je niet geven, ik rijd zelf analoog.....

Groetjes de Swa

phille

#2
Zit ongeveer in dezelfde positie. Heb niet genoeg plaats maar wel veel materiaal van marklin. Zou nu graag met N beginnen maar weet ook niet goed hoe. Heb al eens Peco rails bekeken allemaal mooi maar marklin is toch net iets handiger, geen keerlusproblemen, wisselaandrijvingen ...
Fleischmann lijkt mij hier ook het meest gebruiksvriendelijk en vlot verkrijgbaar.

Phil

T03

#3
citaat:
Geplaatst door phille

...maar marklin is toch net iets handiger, geen keerlusproblemen, wisselaandrijvingen ...



Met digitaal gelijkstroom zijn keerlusproblemen echt geen probleem mits aanschaf van de nodige keerlusmodule[^].
(Zie andere discusies op dit forum)
Problemen met wisselaandrijvingen ?
Met Fleischmann wissels, nee toch! Misschien bedoel je dat Peco aandrijvingen moeilijker te plaatsen zijn.

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

phille

#4
Ik weet het, maar in marklin ben ik al 25 jaar thuis, zelfs min of meer up to date met het digitale. Maar nu toch wel een beetje onzeker, andere schaal, 2rail, andere railgeometrie, en ik wil het dan liefst nog goed doen en de sporen van peco 55 lijken me heel mooi, alhoewel fleischmann nu blijkbaar ook sporen zonder balastbed heeft.
Ik heb nog wel wat studiewerk te doen, de verleiding om een startset aan te schaffen is groot maar misschien niet zo slim.

mvg
Phil