Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Fleischmann Profi rails

Gestart door Peter, 23 oktober 2009, 10:59:33 AM

Peter

Op verschillende Duitse forums wordt melding gemaak dat Fleischmann geheel of gedeeltelijk zou stoppen met het produceren van hun Profi-rails met bedding.
Ook als dit een gerucht is/moest zijn, is het wel aannemelijk dat dit zou gebeuren omdat ze nu beschikking hebben over de Roco-line rails.
Is hier al meer over geweten?
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Peter

Op verschillende Duitse forums wordt melding gemaak dat Fleischmann geheel of gedeeltelijk zou stoppen met het produceren van hun Profi-rails met bedding.
Ook als dit een gerucht is/moest zijn, is het wel aannemelijk dat dit zou gebeuren omdat ze nu beschikking hebben over de Roco-line rails.
Is hier al meer over geweten?



Ik heb het zelfde gerucht ook al eens neergeschreven,uiteindelijk bleek(leek) het niet waar,maar ja.
wim

eric

Welke forums dan Peter?
Bij mijn weten gaat het om de "Modelgleis" je weet wel, die met hun messing railstaven.

itchy

de model gleis zijn ergens deze lente uit productie genomen (je kan ze toch niet meer bestellen).
het lijkt me vreemd dat ze nu ook met de profi gleis zouden stoppen.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

eric

Wel raar.
Op hun (nieuwe) site staat alles nog netjes vermeld.
http://www.fleischmann.de/produkte/spur_h0/profi_gleis.html
Ook het artikel 6173 dat Alex aanhaald staat er nog tussen.




eric

Bij wat verder te kijken en te klikken.
Het artikel 6173 is inderdaad een uitloop model, net zoals alle andere wissels MET aandrijving
Zonder wisselaandrijving staan de blokjes nog op groen.

tufken

De Profi gleis gaan er niet uit, wel alle wissels met electrische wisseldecoder.  Dan moeten ze alleen nog de handbediende maken, en hebben ze minder ruimte nodig, geen deubbele stock.

De nieuwe electrische wisseldecoders klikken er gewoon op.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "