Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

draaibank & hulpmiddelen

Gestart door Dirky, 19 oktober 2009, 21:25:57 PM

Dirky

Om maar meteen in de juiste rubriek op Gerolf z'n vraag te antwoorden:

IMGhttp://i463.photobucket.com/albums/qq359/DirkyFormant/type11parts13004.jpg/IMG

voor de test gisteren heb ik de beugel d.m.v. een paar spanvijzen vastgemaakt. E?n van de komende dagen maak ik een alu-blok die in de beitelhouder past en vastgeschroefd zit op de nylon ring. Die moet dan juist staan zodat meteen de as van Dremel op gelijke hoogte staat met de as van de draaibank. Misschien regelbaar maken? wie weet?

Dirky



Deze kan ik misschien ook nog eens herhalen want die staat verloren tussen wie weet nog wat.

Het beiteltje is gemaakt van een afgezaagd (versleten) zaagblad van een wipzaag, decoupeerzaag,...
Best zo kort mogelijk houden want door de veerkracht kan de tip wel eens de verkeerde richting uitgaan.

PeterC

Dirk, let op met slijpen op je draaibank.  De (precies) geslepen bedding gaat niet zo goed samen met overschotten van slijpsel!
Groetjes, Peter


Dirky

Ja inderdaad Peter! Moest ik vermeld hebben: Bed afdekken!!!!!

videofred

citaat:
Geplaatst door Dirky

Het beiteltje is gemaakt van een afgezaagd (versleten) zaagblad van een wipzaag, decoupeerzaag,...



Goed gemaakt man! Als je ooit eens wat ruw materiaal nodig hebt dan stuur je mij maar een mailtje. Ik heb hier nog wel wat HSS DMO5 liggen in allerlei afmetingen. Kleine overschotten, maar ideaal om draaibeiteltjes uit te maken.

Wat ik ook liggen heb zijn overschotten bandzagenstaal in alle mogelijke afmetingen. Het dunste wat ik heb is 0,10 mm. Op een breedte van 10mm. Kan handig zijn als onderplaatjes om draaibeitels te centreren.

Fred.
Model Railroading is ..... plezant!