Afregelen Peco wissels

Gestart door gardevil, 12 oktober 2009, 23:37:19 PM

gardevil

Hallo,
heeft er iemand ervaring met peco wissels en conrad wisselaandrijvingen? Ik luk er niet ik het wissel om te zetten met deze motor.

Tips iemand?
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Klaas Zondervan

Een Peco wissel gaat meestal te zwaar vanwege het arreteerveertje dat er in zit.
Dat veertje heb je bij een Conrad motor feitelijk niet nodig, je zou het er helemaal uit kunnen halen.
Maar je kunt beginnen met de veerspanning te verminderen. Aan een kant zit het veertje vast aan de schuivende dwarsligger, aan de andere kant in een doosje op de vaste dwarsliggers. Dat doosje kun je iets terugschuiven waardoor de veerdruk vermindert.

INFO

Haal die veer er maar helemaal uit, uit je Peco wissel wel te verstaan, want met die erin zal het de Conrad aandrijving niet lukken je wissel om te zetten.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

gardevil

citaat:
Geplaatst door INFO

Haal die veer er maar helemaal uit, uit je Peco wissel wel te verstaan, want met die erin zal het de Conrad aandrijving niet lukken je wissel om te zetten.





Werkt perfect nu, bedankt. [:D]
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

n/a

Mag ik trouwens eens vragen wat je vindt van die Conrad aandrijvingen?

Ik denk die nl. zelf te gebruiken voor mijn volgende baan (Peco Code 75, zonder veertje!), omdat die een stuk goedkoper zijn dan Tortoise aandrijvingen.

Dank je wel.

Klaas Zondervan

Alle waar is naar zijn geld. De Conrad aandrijvingen zijn wel goedkoop, maar hebben soms wat gebreken. Op de clubbaan hebben we er een aantal, en soms haalt er een zijn eindafsdchakeling niet. Dan blijft de motor nog een poosje brommen voordat hij eindelijk afschakelt. En ze zijn niet echt langzaam, meer een klik-klak aandrijving.
Je moet ze ook niet open maken, want die fluttige contactveertjes krijg je bijna niet meer goed op hun plek.

De Tortoise daarentegen is naar mijn mening van de echte motoraandrijvingen nog steeds top of the bill. Ze zijn echt langzaam, stil, en betrouwbaar. Weliswaar niet goedkoop, maar voor het bedrag dat je er voor moet neertellen is er eigenlijk niks beters te koop.