Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

MSM 86

Gestart door doomslu, 11 oktober 2009, 20:46:48 PM

adrievans

citaat:
Geplaatst door nmbsverzamelaar

Gelukkig doe ik er niet zolang over om naar Belgi? te rijden, maar hier in NL moeten we altijd een week extra wachten voordat MSM in de boekhandel verkrijgbaar is.[:(!]



Ik heb hem gisteren (17-09) gekocht,niks een week later.
Ziet er trouwens weer goed uit.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Gerolf

Ik heb hem intussen ook al doorbladerd. Weer de moeite [8D]
De artikels die me het meest aanspreken:

- Punta Marina: prachtig, en al "live" in Genk kunnen bewonderen [:0]
- De watertoren: erg geslaagd. Proficiat, Rik [:p]
- Het "laatste" minibaantje uit de top 10, van Luc Goormans. 't Had naar mijn idee een hogere plaats verdiend [:I]
- De roestige tractors: erg knap. Waar een versleten penseel goed voor kan zijn [:)]
- de metalen poorten: kwaliteit ? la Nouiallier [B)]. Persoonlijk vind ik de foto op p51 rechtsonder wat te "bont".
- de stroomgeleidende koppeling: ferm ontwerp en uitvoering. Ik zie de toepassing toch eerder bij rijtuigstammen.
- De rotsen: [:0] [:p] Goed dat "prulleman" ook op dit forum zit.
- De lampisterie: staat op mijn boodschappenlijstje [;)]

@ Argilla en andere etsers: we kunnen op het volgende draadje misschien voortborduren?
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=8145
Maar dan kan ik het topic beter uit de rubriek "te koop" halen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

citaat:
Geplaatst door Gerolf

@ Argilla en andere etsers: we kunnen op het volgende draadje misschien voortborduren?
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=8145
Maar dan kan ik het topic beter uit de rubriek "te koop" halen.
Ik denk Gerolf dat dit de juiste oplossing is die je voorstelt. Het topic uit "te koop" halen en er een nieuwe topic van maken. Zal klaar en duidelijk zijn , zonder eerst alles te moeten gaan afzoeken onder welk "topic" die nu juist staat.
Geeft ook de kans om specifiek vragen te stellen en daarop antwoorden te krijgen, gericht op bv ; de praktijk ervaring van sommige forummers onder ons. Doen dus Gerolf, het is te belangrijk om zomaar ergens te laten "rondslingeren"
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

trainfreak

Het artikel van die stroomdoorvoerende koppelingen vond ik op het eerste zicht razend intressant!
Maar toen ik het eindresultaat zag, was dit plots gezakt naar enkele niveau's minder...
Jammer dat het een relatief vaste ingreep is, dat je niet simpel een wagon kunt uitschakelen. En je kan ook geen wagons driehoeken[:(]
Spoorse groeten
Dimitri

eve

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Ik heb hem intussen ook al doorbladerd. Weer de moeite [8D]
De artikels die me het meest aanspreken:

- de stroomgeleidende koppeling: ferm ontwerp en uitvoering. Ik zie de toepassing toch eerder bij rijtuigstammen.




Zoals in het artikel is gesteld, is de voorgestelde koppeling een alternatief voor de "vaste" koppeling, zoals inderdaad gebruikt bij rijtuigstammen.
De beschreven koppeling maakt wel het onderhoud van de rijtuigen in de stam eenvoudiger doordat de stameenheden individueel losgekoppeld kunnen worden zonder de hele stam te moeten omkeren.

Erik

eve

citaat:
Geplaatst door trainfreak

Het artikel van die stroomdoorvoerende koppelingen..

En je kan ook geen wagons driehoeken[:(]



Wat is "wagons driehoeken" ?

[?] Erik

Michiel

"Driehoeken" is een techniek om locomotieven of eventueel wagons te keren. zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Keerdriehoek

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

eve

citaat:
Geplaatst door Saraan

"Driehoeken" is een techniek om locomotieven of eventueel wagons te keren. zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Keerdriehoek

groetjes,



Dank U wel voor de verklaring.
Als je dat wil doen vragen wij U en anderen even geduld te oefenen...

Erik

pabe

Oei, is er iets mis met de verdeling van MSM in Belgie ?  Vandaag nog steeds niet toegekomen bij mijn krantenboer hier in Turnhout...

groetjes,  Paul

Pol

citaat:
Geplaatst door pabe

Oei, is er iets mis met de verdeling van MSM in Belgie ?  Vandaag nog steeds niet toegekomen bij mijn krantenboer hier in Turnhout...

groetjes,  Paul



Tja, Turnhout is ook het einde van de wereld h?! Tot Zoersel zijn ze in elk geval al geraakt!
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

JurgenM

Vandaag eindelijk op de deurmat in Etten-Leur (NL).
citaat:
Gelukkig doe ik er niet zolang over om naar Belgi? te rijden, maar hier in NL moeten we altijd een week extra wachten voordat MSM in de boekhandel verkrijgbaar is.

Ben het niet eens met nmbsverzamelaar, mijn ervaring is juist dat MSM eerder in de boekhandel ligt dan bij de trouwe abonnees[:(!]. Meestal ligt het op vrijdag in de winkel en ontvang ik pas op maandag of dinsdag daarop de MSM via de post.[V]

Groet,
Jurgen
O ja, bijna vergeten! Ziet er weer veelbelovend uit! Al even gesmuld van de nieuwe baan van Henk Wust. [:p]Om jaloers van te worden.....[:I]

marc goovaerts

Wel Jurgen,

In Antwerpen nog steeds niet in de winkel (Relay in het Centraal Station)

pabe

citaat:
Tja, Turnhout is ook het einde van de wereld h?! Tot Zoersel zijn ze in elk geval al geraakt!



Hela Pol,

Turnhout is wel de hoofdstad he...  allee, van de Kempen dan toch [:D]

Willems

Het is zeer verschillend betreffende de distributie, soms liggen ze inderdaad eerder in de winkel dan bij de abonnee maar daar is al jaren discussie over, hij lag zoals Lucien al zei al heel snel in de boekhandel in Almelo terwijl hij in Zeeuws-Vlaanderen, waar ze hem bij wijze van spreken naar toe kunnen gooien, pas dagen later,en enkele dagen nadat ik hem had, hoorde ik van kennisen dat zij hem (abonnee) ook binnen hadden.
Maar:
Het stuk over Minidom is heel mooi Lucien, ik hoop dat je MSM snel krijgt anders mag je wel even bij mij kijken[:)]
mooie foto's en duidelijk verhaal,er is goed naar je geluisterd.
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn