Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Torenkraan

Gestart door conducteur, 11 oktober 2009, 19:21:14 PM

conducteur

Ik zou graag op mijn minibaantje een huis in aanbouw zetten. Heeft er iemand enig idee hoe groot zo'n torenkraan is (voor huis met verdiep+ schuin dak?)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

Ik heb me al rot gezocht naar zo'n ding voor een huis in aanbouw op mijn baan. NIKS, NIKS en nog eens NIKS. De bestaande modellen zijn veel te groot.
Vroeger jaren had Preiser er een maar die is praktisch onvindbaar. Per hoge uitzondering een op Ebay maar dan gaat de prijs bijna zo hoog dat je er een echte voor kan kopen[:(!][:(!][:(!]
Met vriendelijke groeten
Peter

ruben13

zelfbouw is een optie,
de hoog schat ik op 9? 10 meter.

adrievans

citaat:
Geplaatst door conducteur

Ik zou graag op mijn minibaantje een huis in aanbouw zetten. Heeft er iemand enig idee hoe groot zo'n torenkraan is (voor huis met verdiep+ schuin dak?)


Ik denk dat je op moet letten op bouwplaatsen in de buurt,foto`s nemen en praten met de machinisten.
Of je krijgt van die kranen met een uitschuif giek.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

conducteur

citaat:
Geplaatst door Peter

Ik heb me al rot gezocht naar zo'n ding voor een huis in aanbouw op mijn baan. NIKS, NIKS en nog eens NIKS. De bestaande modellen zijn veel te groot.
Vroeger jaren had Preiser er een maar die is praktisch onvindbaar. Per hoge uitzondering een op Ebay maar dan gaat de prijs bijna zo hoog dat je er een echte voor kan kopen[:(!][:(!][:(!]


En dan in een gigantische wasmachine (wie zal dat betalen[:D]) steken zeker dat hij voldoende krimpt?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum


modeltreinbart

Zelfbouw is ook een uitdaging. Ik ben er namelijk eentje aan het proberen in elkaar te steken moet enkel nog een tandwiel hebben maar dan wacht ik tot mijn aansteker het niet meer doet. En dan bouw ik dat wieletje er in.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

adrievans

citaat:
Geplaatst door modeltreinbart

Zelfbouw is ook een uitdaging. Ik ben er namelijk eentje aan het proberen in elkaar te steken moet enkel nog een tandwiel hebben maar dan wacht ik tot mijn aansteker het niet meer doet. En dan bouw ik dat wieletje er in.



Zijn er geen vrienden/kennissen die een lege hebben.
Trouwens voor de prijs van een nieuwe zou je het toch ook niet hoeven te laten.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

modeltreinbart

Nee maar als roker probeer ik toch ook te recuperen uit gebruikte gereedschappen.
Ik weet een aansteker kan je al hebben voor 1 euro of zelfs minder maar ik vind het dan zonde voor de gas die er in zit dat die niet kan gebruikt worden.
Het is crisis voor iedereen en ook voor een roker als ik. Zo werd me gisteren nog verteld dat onze rookwaren 40 eurocent gaan opslaan, roken word nog evenduur als modelspoor. Misschien een reden om te proberen stoppen.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

adrievans

citaat:
Geplaatst door modeltreinbart

Nee maar als roker probeer ik toch ook te recuperen uit gebruikte gereedschappen.
Ik weet een aansteker kan je al hebben voor 1 euro of zelfs minder maar ik vind het dan zonde voor de gas die er in zit dat die niet kan gebruikt worden.
Het is crisis voor iedereen en ook voor een roker als ik. Zo werd me gisteren nog verteld dat onze rookwaren 40 eurocent gaan opslaan, roken word nog evenduur als modelspoor. Misschien een reden om te proberen stoppen.


Met roken hoop ik dan toch.[:D]
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Pol

Waarschijnlijk wel; stoppen met modeltreinen is bijna onmogelijk![:D]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

modeltreinbart

Ja hierbij had ik het over stoppen met roken. De passie van de modeltreinen blijf ik koesteren. Ik ben er nu al van mijn 15 jaar met modeltreinen bezig en doe de hobby al 9 jaar in club verband en ben nog niet van plan om te stoppen met de hobby daarvoor is het te mooi en te leerzaam.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)