Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Margaaz, een Zwitsers baantje

Gestart door prulleman, 09 oktober 2009, 23:57:40 PM

prulleman

#90
Ik denk dat ik me slecht uitgedrukt heb. Het gaat niet om een toestel maar om de bovenleiding zelf. Omdat het niet te doen is om zo een kleine gesloten loods achteraf een stevige en berijdbare rijdraad te hangen moet die er op voorhand in. De rijdraad hangt op aan de loods zelf. er staan dus geen palen in de loods.De draad hangt dus aan de loods zelf. Het is wel heel moeilijk om die millimeterjuist te plaatsen. Dus maak ik die op voorhand klaar en zorg dat ik in alle richtingen kan bijstellen. De houten balkjes hangen aan de spanten van de loods. met de draadjes in U-vorm kan ik dan de hoogte regelen waarna het overschot afgeknipt word. De rijdraad is binnen in de loods driedubbel omwille van de stevigheid. Maar dat zie je achteraf toch niet meer[;)]

ToThePoint

#91
citaat:
Geplaatst door prulleman

Ik denk dat ik me slecht uitgedrukt heb. Het gaat niet om een toestel maar om de bovenleiding zelf. Omdat het niet te doen is om zo een kleine gesloten loods achteraf een stevige en berijdbare rijdraad te hangen moet die er op voorhand in. De rijdraad hangt op aan de loods zelf. er staan dus geen palen in de loods.De draad hangt dus aan de loods zelf. Het is wel heel moeilijk om die millimeterjuist te plaatsen. Dus maak ik die op voorhand klaar en zorg dat ik in alle richtingen kan bijstellen. De houten balkjes hangen aan de spanten van de loods. met de draadjes in U-vorm kan ik dan de hoogte regelen waarna het overschot afgeknipt word. De rijdraad is binnen in de loods driedubbel omwille van de stevigheid. Maar dat zie je achteraf toch niet meer[;)]



Aha nu snap ik het. Origineel gevonden en intelligent opgelost !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

mahtoska1

#92
citaat:
Hey, ik probeer ook iets zwitsers in elkaar te steken maar als ik dit zie besef ik dat er nog veeeeel werk is bij mij . Ik kan nu al niet meer wachten tot Mechelen. Daar ga ik heeeeel veel bijleren van je baan. .
Maak je gebruik van tandrad???


Hallo,

Kom ook eens naar het Z hoekje in Mechelen. daar zal ook een Zwitserse baan staan.

Zie ook smaakmaker op:
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=7931&whichpage=3

Uiteraard zal ik niet nalaten om eens langs te komen bij de baan van Prulleman.


Beste Z groeten,
Pieter

prulleman

#93


een proefopstelling nog zonder dak



met dak maar nog zonder de roofing, maar het regent toch niet[;)]

Paulogic

#94
Knap resultaat die loods. Heeft precies wel wat werk gekost maar
het ziet er ongelooflijk echt uit. Die scharnieren zijn heel mooi
en geven het net dat echte.

Voorlopig kan je er enkele papieren paraplutjes op plaatsten als het
regent he.

oh ja en uwe meiboom niet vergeten...
mvg,
Paul(ogic)

evan

#95
Goed gelukt jan!  Het past er goed bij.
Ga je er een sfeerlichtje inhangen?

Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

prulleman

#96


nog even de onderkant van de loods



en nog een detail

als verlichting heb ik overschotjes van rijtuigverlichting gebruikt.

evan

#97
Geen warmte, maar toch sfeer die LEDS[:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

prulleman

#98
in voorbereiding voor de expo te Mechelen ben ik de tillig wisselmotoren aan het vervangen door tortoise. Die zijn stiller en sterker. En ook veel makkelijker te regelen. Dus de tillig motoren staan nu in de uitverkoop.[:D][}:)]

Ook komt er een trein bij. De salonwagens zijn verlicht, bevolkt [:p] en verzwaard[;)] Foto's zullen nog volgen

prulleman

#99

de salonwagens. Foto is in het donker gemaakt

vanmiegroet

#100
mooi,mooi zo.
dit is goed gedaan.
Mijn? bovenste zinnen zijn als understatement bedoeld.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

PeterBrz

#101
Mooi hoor [;)]

ERVIN

#102
Knappe sfeer!![;)]

prulleman

#103
Ik ben nu begonnen aan een trap van perron rechtstreeks naar de straat



Ik hoop die nog klaar te krijgen voor Mechelen[:o)]

evan

#104
Hey Prulleman!  Vergeet de leuning niet door te zagen bovenaan h?...[:D][:D][:D]

Heb je hem gekrast of is het een mal?

In alle gevan knap ding...[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.