Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

eerste start van een vitrinemodel

Gestart door glamo, 08 oktober 2009, 11:53:32 AM

glamo

ik heb hier een set marklin spoor I nr 5501 staan die uitgegeven is in 1991. de loc geeft nog nooit gereden en staat al zijn hele leven in de vitrinekast. ik zou die nu eindelijk eens willen laten rijden. zijn er dingen die je moet in acht nemen bij die eerste start of kun je er onmiddelijk mee aan de slag? breng je die eens binnen bij de dealer om daar zijn eerste meters te laten rijden of zijn er eigenlijk g??n problemen te verwachten? daar het toch een redelijk duur model betreft neem ik liever g??n risico's op schade achteraf.
 

Dirky

Met de hand voelen of alles wat moet bewegen nog kan bewegen. Drupjes olie op de juiste plaatsen zullen wel geen overbodige luxe zijn na 17jaar. Maar de juiste plaatsen van die specifieke lok ken ik helaas niet... zou ik moeten van dichtbij zien.

mini

hallo Glamo, heb eens op het duitse forum gekeken en de 5501 zou een DCC decoder hebben, enkel gelijkstroom en dus niet te bedienen met 6021, kijk voor alle zekerheid in gebruilsaanwijzing. Misschien is er toch een schakelaar ac-dc. Het adres zou ook 01 zijn. Wat de mecaniek betreft zou ik Dirky volgen. Hopelijk helpt dit je al een beetje. De link is

http://s1gf.de/thread.php?threadid=352&threadview=0&hilight=&hilightuser=0&page=1

groetjes, Jean-Luc
Over niet perfecte dingen kan men gemakkelijker de negatieve dingen opnoemen dan de positieve er in te zien,     spijtig

glamo

jean-luc: het is inderdaad deze loc, bedankt voor de info. ik hiermee geholpen.[;)]