Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Klein seriemodellen - Blechtr

Gestart door jacques timmermans, 08 oktober 2009, 10:55:03 AM


Dirky

Mooie brug en vooral mooi werk!
Zijn alle onderdelen in de kit aanwezig of moet je er ook zelf nog maken?
Zijn de profielen met de rivetkopjes gegoten of...?

Ben benieuwd hoe ze er zal uitzien op het einde van de rit...

En ik die dacht den besten te zijn! [:)] (grapje!)

jacques timmermans

Dirky,

deze brug is volledig uit geetse messingplaat van 0,3 mm opgebouwd. Enkel de dragers voor de dwarsliggers zijn messing I-profielen.
Alle delen (m.u. z. de bruggehoofden, dit zijn eeuwenoude zaken van Pola) voor deze realisatie zijn in de bouwkit voorhanden.

Jacques Timmermans

glamo

AMAI, knap werk hoor. heel mooie kit en h??l mooi soldeerwerk[;)]
 

C-rail

Mooi soldeerwerk, je ziet de soldeer niet eens zitten.
Mooie kit, nu nog een kleurtje!

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door C-rail

Mooi soldeerwerk, je ziet de soldeer niet eens zitten.Mooie kit, nu nog een kleurtje!




>>>> dat is omdat er m??r gelijmd werd dan gesoldeerd,en de lijmsporen zie je w?l goed zitten[;)]

Gerrit

jean-luc

Jacques The Master Of Metal ! [:D]
Knap werk man !

Niet alleen het solderen (en lijmen) zijn een kunst, ook het zaakje recht (haaks dus [:I]) houden is niet gemakkelijk.

Peter

Jacques, dat ziet er weeral prachtig uit. Als ik dat zie begint het weer te kriebelen om eindelijk die bekolingskraan van Bochmann en Kochendorfer eens af te werken.
Toch een vraagje (niet slecht bedoeld hoor) Op de langzijdse onderligger lopen schuine verstevigings profielen. Zijn die te kort of lijkt dat maar zo op de foto?
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

Typische plaatverstevigers... maken geen deel uit van een vakwerkconstructie. Zie je wel vaker in metaalconstructies met plaatwerk...

grove den

Pfiewww bijna lijkt het 1:1!!( dus echt!)
vooral de laatste foto ..
Ben zeer benieuwd hie die eruit zal zien als ie "in de verf" zit!en opgenomen in het landschap.

Jos

jacques timmermans

De werkzaamheden aan mijn brug zijn weer wat gevorderd. Speciaal voor Dirky nog een paar impressies.

Jacques Timmermans


De brug in het nog kale landschap. Om het reli?f wat beter te doen uitkomen heb ik de bedding en het omliggende landschap eerst geverfd.


De brug provisorisch op het bruggenhoofd geplaatst.


Met fijn gezeefd zand wordt de bedding bestrooid. Door het zand met enkele zachte penselen wat te modelleren, wordt het relief van de waterloop in vorm gebracht

Gerolf

Mooie foto's Jacques, ?n een mooie brug [8D]
E?n vraagje: kan je de foto's wat verkleinen tot zo'n 800 pix breed? Dan hoeven we niet te scrollen om ze volledig te zien [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

glamo

staat je brug nu in een primer? en ga je daar nog een kleurtje opzetten?
 

jacques timmermans

Glamo,

In de tijd dat men deze, uit plaatstaal bijeen geklonken bruggen bouwde, werden deze in de regel met "Eisenglimmerfarbe" geverfd. Eisenglimmerfarbe is een donker aluminiumkleurige verfsoort, waarin uiterst kleine deeltjes ijzer door geroerd werden om een harder en dus meer weerbestendig oppervlak te verkrijgen. De door mij gebruikt hittebestendige lak uit een spuitbus geeft, nadat ze met wat sterk verdunde donkergrijze of antraciet kleurige verf gewashed is, ongeveer de juiste kleurschakering.

Jacques Timmermans

Peter

Ziet er al veelbelovend uit Jacques.
Ben er van overtuigd dat het, eens in het landschap geplaatst en met gras en onkruid omgeven een prachtstuk in je collectie zal zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter