Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Losse onderdelen K1 rijtuigen

Gestart door Brunel, 07 oktober 2009, 22:13:32 PM

Brunel

Ik heb een paar bouwsetjes van de K1 rijtuigen bij Olaerts gekocht. Voor 20 euro per stuk heb je een hoop bouwplezier en een paar mooie rijtuigen.
Dat gezegd hebbende, zijn de meegeleverde onderdelen als buffers en dakventilatoren nu niet de meest verfijnde. Zijn er van dergelijke onderdelen voor Belgisch materieel verfijndere uitvoeringen te koop? Bijvoorbeeld buffers of dakventilatoren van messing?

jean-luc

Paul Bellon heeft me al dikwijls geholpen; dat zal hij zeker ook met jou vraag kunnen.

http://www.pb-messingmodelbouw.com/

De site is niet zo gebruiksvriendelijk, maar via "downloads" krijg je (mits wat geduld) de hele catalogus te zien.

Groeten, Jean-Luc

Ludwig

citaat:
Geplaatst door Brunel

Ik heb een paar bouwsetjes van de K1 rijtuigen bij Olaerts gekocht. Voor 20 euro per stuk heb je een hoop bouwplezier en een paar mooie rijtuigen.
Dat gezegd hebbende, zijn de meegeleverde onderdelen als buffers en dakventilatoren nu niet de meest verfijnde. Zijn er van dergelijke onderdelen voor Belgisch materieel verfijndere uitvoeringen te koop? Bijvoorbeeld buffers of dakventilatoren van messing?



?20, voor (ik neem aan K1 rijtuigen van O.V.B)?
Zijn ze dan met korting verkocht of is dat een nieuwe prijs?
Ik heb ze altijd iets van een ?30 weten kosten maar voor ?20 wil ik er best nog wat bijkopen.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

trainfreak

?20 zijn die in een los bouwpakket, waar je alles moet ineen steken.

De reeds samengestoken rijtuigen, waar je enkel nog buffers, .. moet insteken kosten iets van een ?30
Spoorse groeten
Dimitri

erik50

Dan zijn ze inderdaad goedkoper geworden.
?30 was de prijs van de zefbouw rijtuigen vroeger.
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Brunel

30 euro is nog steeds de stuksprijs voor een bouwsetje geloof ik, maar ze verkopen ze nu ook per 5 stuks voor 100 euro. De zogenaamde SSN-stam (met opschriften van het museumbedrijf Stoom Stichting Nederland) bestaat uit precies 5 rijtuigen dus dat kwam goed uit.

@Jean-Luc bedankt, had ik eigenlijk zelf moeten bedenken.