Wat nu???

Gestart door JanD, 02 oktober 2009, 17:21:56 PM

INFO

citaat:
Geplaatst door ysbeer

citaat:
Geplaatst door INFO

JanD,ik zou toch pleiten voor een digital systeem, dat lijkt in eerste instantie moeilijk en ingewikkeld, maar is dat zeker niet. Om te beginnen de rijeigenschappen van de loks is niet te vergelijken met welk analoog systeem dan ook. Treinen kun je dan zonder aanpassingen aan het spoor of bedrading laten stoppen, voor en achteruit laten rijden, zelf twee treinen op hetzelfde spoor kun je tegengesteld aanelkaar laten rijden. Voor het bedienen en omzetten van wissels en seinen zijn geen kilometers lange draden nodig, ook is een centrale bedienings plaats overbodig alles kun je via je handcontroller regelen. Een goede en goedkope instap is een Multi-Maus van Roco of een Profi-Boss van Fleischmann. Ik zou zeggen doen. Er is op de verschillende forums voldoende kennis en ervaring om je over de eerste hobbel heen te helpen.



Nou wim,je schilder analoog nu wel heel zwart en digitaal in goud.
Zo is het natuurlijk niet.



Wim ik geef een advies aan JanD, op basis van mijn en ervaring en kennis op het gebied, daar hoef jij niet over in discussie te gaan. Dat is mijn mening en mijn advies, net zoals het advies om te gaan voor analoog, ook dat wordt door niemand belachelijk gemaakt of in twijfel getrokken. Het is aan de vraagsteller om uit de gegeven informatie zijn conclusies te trekken. En niet om met en door andere forumleden een discussie mee te hoeven lezen tussen twee kampen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

JanD

Heren, Heren toch!! Jullie zijn me als mede-forumleden veel te lief om allerlei " gedoe" te laten ontstaan!! Mijn vraag riekt naar iets wat ook al zoveel " gedoe" in de lage landen heeft doen ontstaan, vrees ik: " wat is het ware geloof"???
Daar gaan we toch, hoop ik, anno 2009 eerder wat lacherig mee om dan heftig: het blijft onze hobby, wat mij betreft, geen levensnoodzaak, en hoe dan ook: op een of andere manier ( maar liefst wat mij betreft de handigste) zullen de treinen wel rijden op mijn baan!
En om alle discussie's over e.e.a. maar wat te bespoedigen: ik heb nog een Roco ACS 2000, dus voorshands rijd ik analoog: ik zal informeren bij de gebruikers van het Modeltech-systeem ( alhoewel dat natuurlijk wel een grote verenigingsbaan is). Een eventuele overstap naar " digitaal" kan ik alsnog doen: ( ga volledig " stoom" rijden):
heb pas 1 BR 01, en 1 BR 64 aangeschaft: die van decoders voorzien zal de kop niet kosten!
Zeer veel dank voor het meedenken, voorlopig,
JanD