Brussel Centraal - Schaarbeek vorming ...

Gestart door Ferre, 01 oktober 2009, 11:59:19 AM

ERVIN

citaat:
Geplaatst door linuxstecheltje
straks terug glaswol gaan steken [xx(]



[xx(][xx(] Bheeuw dat is idd een kl..te jobke, maar dat zijn ??nmaal dingen die moeten gebeuren h?.[;)]

Ferre

We werken nog steeds verder ...

De eerste helling is aangelegd







En ook aan de elektronica wordt verdergewerkt


loebaske

Goe bezig, in ieder geval deftige frames,das al een pak miserie gespaard[;)][;)]

Ferre

Nog is een updatje

We hebben verder gebouwd aan de eerste klimspiraal (niet echt een spiraal voor scenery doeleinden)

Ook een voorlopige verbinding aan het maken, dat we rond kunnen rijden om de testen uit te voeren

Ik ben begonnen met het ballasteren van de sporen op het paradevakje, eerst een kort stukje proef op een appart plankje .. is voor mij de eerste keer dat ik zoiets doe, dus zal nog veel moeten oefenen :-)

de foto's :

verdere bouw van de klimspiraal:


Overzichtje linkerkant:


Hoogte testen:


Proefstukje om te ballasteren:


Stukje ballast op paradevak:







swa

Ik vind de kleur van het balast niet realistisch. Het is precies de kleur van bruine aarde. Zou de tint niet grijs(er) moet zijn?

ERVIN

Ik deel de mening van Swa , natuurlijk gaat het hier om je eerste proefstukje h?, dus nog veel oefenen.[;)]
Mss kan je eens foto's gaan nemen van een " echt" ballastbed , je zal zien uit hoeveel verschillende soorten kleuren die soms kan bestaan.

Ik heb eens een close-up gemaakt van mijn ballastbed....




Ferre

inderdaad,

ik had ook mijn bedenkingen bij de kleur.

Hier ga ik zeker iets aan doen, mss beetje mengen met andere kleuren

bedankt alvast voor de goede raad :-)

mvg

stefan

Ferre

Oei,

lang geleden dat ik hier nog iets verteld heb blijkbaar ... :-D

We zitten niet stil, we werken verder aan onze baan ..

voorlopig nog bezig met ballasteren van het paradevak, verder bekabelen, testen met de pc .. sporen uittesten en herleggen waar nodig ...

en af en toe laten we gewoonweg het werk even liggen om ff rond te rijden (kan ook is leuk zijn !)

hieronder een filmpje van onze baan tot nu toe, met cabine view :-)

http://www.youtube.com/watch?v=Z9upq-P6mAE

er komen er nog meer aan !

Enjoy

Gerolf

Stevige rit [:0] Je rails zijn (bijna overal) prima gelegd. Met zo'n cab-view zie je dat goed [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

Mooi filmpje Ferre , ziet er allemaal prima uit.[;)]

Michiel

Leuk filmpje. [:p] Soms gaat het dicht langs de afgrond. Om brokken te vermijden zou je daar toch, al is het voorlopig, een randje aan kunnen brengen. Ik spreek uit ervaring. Vroeg of laat... [:0]

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Ferre

Hey Michiel,

Inderdaad, soms kan je best geen hoogtevrees hebben als je naar het fimpje kijkt.
maar in werkelijkheid is er nog ruimte genoeg. de camera steekt nogal ver naar voor in de wagon, daarom dat vertekend beeld.

Nu natuurlijk is zo'n randje absoluut geen slecht idee, dit ga ik eens voorleggen aan de chef ;-)

grtz

Stefan

chef garde

Indrukwekkend filmpje Stefan!!  Geeft een heel andere dimensie aan uw baan!  Heb wel interesse in uw "camera-wagen", kun je daaromtrent eens wat info geven en misschien een foto ervan plaatsen??  Alvast merci ...

ERVIN

Net als chef garde had ik hier ook graag wat meer over vernomen , lijkt mij leuk om je baan vanuit een heel andere dimensie te kunnen bekijken.

Dus zo zien  " onze " preseriaanse treinbestuurders onze banen , mooi mooi!![;)]

Ferre

Heren,

Uw aanvraag is genoteerd, en wordt behandeld :-)

Volgende dinsdag ben ik terug bij mijn vader om verder te werken aan de baan,

Ik zal dan enkele foto's nemen van de "video trein" en nog enkele zaken hieromtrent.

Morgenavond ga ik nog enkele filmpjes posten, moet ze nog een beetje bijsnijden, want in het totaal is het een uur film :-)

grtz

stefan