Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Train Base

Gestart door dikken, 27 september 2009, 13:22:27 PM

Jurgen

#30
citaat:
Geplaatst door erik50

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Ik heb eerlijk gezegd geen zin om mezelf op nog een forum te gaan aanmelden.
2 fora is al meer dan genoeg, ik wil af en toe ook nog eens met de treinen zelf bezig zijn.

Kan er niet 1 iemand al onze wensen en opmerkingen overdragen op dat forum? Is er nog niemand van dit forum lid op het forum van Trainbase?



Dit vind ik zeer spijtig.
Enkele mensen steken dagen werk in een database en stellen die gratis ter beschikking voor iedereen, het enige wat wordt gevraagd is om tips en eventuele opmerkingen achter te laten op het forum.
En zelfs dit is teveel?[|)]

@Argilla, op het forum is deze vraag behandeld en deze zou de eerst volgende update moet zijn aangepast.





Kan je het mij kwalijk nemen dat ik liever met de treinen zelf bezig ben?

Naast modeltreinen ben ik ook graag met muziek en radio bezig, dus daar zit ook een deel van mijn tijd in.
Dan ga ik ook nog eens graag fietsen en daar kruipt toch ook al snel een paar uur in.
En ik moet nog eens een lief gaan zoeken, dat is ook heel arbeidsintensief. (En duur [:D])
Werken moet ik ook nog doen van maandag tot vrijdag. Gelukkig voor mij werk ik in een school en heb ik meer vakantie dan de gemiddelde werkmens, maar dan nog kom ik tijd te kort.

Dus nog een forum, neen dank u. Mijn tijd is al genoeg verdeeld.
Maar dat neemt niet weg dat ik het niet apprecieer wat men allemaal gratis aanbied.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dikken

#31
Hoi Jurgen,

Ik neem jou dit zeker niet kwalijk dat je je kostbare tijd wilt verdelen over andere dingen dan forums. Ik ook trouwens, vandaar dat ik verwijs naar het forum dat enkel en alleen over Trainbase handelt:

http://trainbase.forum-xl.nl/index.php

Om mijn "goodwill" toch nog maar eens te tonen tov Jurgen en te beantwoorden op de vraag van Argilla: lees de handleiding.
daar staat duidelijk in dat de afbeelding 354 x 142 moet zijn.

Dit staat dus ook op het trainbase-forum, dus val ik hier in herhaling en verdoe ik ook mijn tijd (Juist h?, jurgen), terwijl ik eigenlijk wil gaan slapen!

Meer zelfs, bij de volgende update zal er waarschijnlijk aan je wensen voldaan worden en kan je eender welk formaat invoeren. maar dan heb je wel witte randen naast je foto op past ie niet. Ik weet niet hoe de auteur dit gaat oplossen, ge zult het wel zien. Maar dat kan je ook op het andere forum lezen.

mvg,
bart
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

cyberbeast

#32
Ik heb het ook even uitgeprobeerd.
Razend interessant. Veel velden om info over je lok bij te houden.
Ik vind het in ieder geval goed.
 

dikken

#33
Er is reeds een nieuwere versie beschikbaar.

Download hier http://www.wdevaal.nl/download/TrainBase-v2000.exe versie 2.0.0.

Gedane aanpassingen:

- ingebrachte afbeeldingen worden niet meer uitgerokken;
- Nieuw venster: Toebehoren, voor de catalogisering van al je trafo en andere toestellen zaols ecos of cs.

meer gedetailleerde info vind je op het trainbase forum ( voor de link, zie hoger in dit draadje)
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

deurenkletser

#34
citaat:
Geplaatst door dikken

Vanaf vandaag is Trainbase beschikbaar op de bovenstaande link!
100 % freeware!

Zorg ervoor dat je windows "up to date" is en Framework 3.5 geinstalleerd is (te downloaden via microsoft.com)

veel plezier!

groeten, bart



Blijkbaar is de gratis versie niet meer beschikbaar? Heeft iemand toevallig nog het bestand beschikbaar? Ik zou graag een freeware programma hebben om een database bij te houden. Iemand mss een alternatief?

dikken

#35
citaat:
Geplaatst door deurenkletser

citaat:
Geplaatst door dikken

Vanaf vandaag is Trainbase beschikbaar op de bovenstaande link!
100 % freeware!

Zorg ervoor dat je windows "up to date" is en Framework 3.5 geinstalleerd is (te downloaden via microsoft.com)

veel plezier!

groeten, bart



Blijkbaar is de gratis versie niet meer beschikbaar? Heeft iemand toevallig nog het bestand beschikbaar? Ik zou graag een freeware programma hebben om een database bij te houden. Iemand mss een alternatief?



Misschien een beetje laat maar toch. http://www.wdevaal.nl/trainbase/ is gratis en kan gedownload worden van de website van Willy. Een vrijwillige dotatie kan natuurlijk altijd maar dat is naar wens van de gebruiker.
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

Michiel

#36
Het programma is toch maar 1 maand gratis, ter "evaluatie"? Daarna gaat toch de deur dicht, database afgesloten, gegevens kwijt totdat er betaald wordt? Of ben ik verkeerd?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PaulC

#37
Ondertussen spoorloos verdwenen (ik vind het toch niet meer terug, misschien niet goed gezocht )
De link  http://www.wdevaal.nl/trainbase/ leidt naar een site over R/C helikopters [?]

Paul

dikken

#38
Inderdaad! Het programma (laatste versie) heb ik hier nog staan voor zij die nog interesse hebben. Bij mij werkt het feilloos. Ik heb dit zelf niet ontworpen, maw kan ik geen support geven.

Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

dikken

#39
De laatste versie kan gedownload worden van mijn site.
//www.modelspoorhobby.be

Ga daar naar links en trainbase pro.
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

PietB

#40
Dankjewel!