Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Station met depot

Gestart door joble, 24 september 2009, 23:20:59 PM

joble

citaat:
Geplaatst door poco loco


'Spoortechnisch' lijkt mij dit nu volkomen geloofwaardig


Ik ben erg blij dit te horen van iemand met ervaring.


Wat de opmerkingen over straten betreft, die zijn volkomen terecht en dit is ondertussen al wat aangepast. De overweg ligt nu rechts van het station, en de rue du depot is nu een zijstraatje van de rue de la gare.

De sporen ga ik nu laten hoe ze liggen, maar de scenery en straten ga ik nog wat verder uitwerken. Als ik hier wat verder mee sta, plaats ik nog wel eens een nieuw plan.

En (wat voor mij belangrijk is), ga ik parallel hieraan beginnen aan de onderbouw van de baan. Eindelijk [:p][:p][:p]

Groeten,
Johan

joble

Zou het niet beter zijn als de oversteek juist voorbij de tunnel in de andere richting gaat. Dan kunnen treinen van de kopsporen ook op het linker spoor wegrijden.

De huidige oversteek is trouwens nutteloos, omdat er even verder een oversteek in dezelfde richting ligt.

Of zie ik dit verkeerd? (Beginnersvraagje... [:I])

Groeten,
Johan

Michiel

Hallo Johan,

die oversteek tussen overweg en tunnel zou inderdaad anderom moeten liggen. Ik zou er in elk geval voor zorgen dat het dubbelspoor in de berg ver genoeg als dubbelspoor doorloopt om 2 kruisende treinen te kunnen ontvangen. Zoals je het hebt getekend, met een samenkomst tot enkel spoor in de berg onmiddellijk na de tunnelingang, lijkt me vrij nutteloos.

Zoals al geopperd, zou de hoofdrichting van de weg langs het station moeten lopen, en niet het depot induiken. Maar ik zou ook de "stationstraat" de heuvel op laten slingeren, in plaats van die onwaarschijnlijke tunnel. Maar dat is mijn voorkeur.

Maar voor de rest ziet het er al erg goed uit.

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)