Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

NMBS Spoorplannen opvragen

Gestart door Nonkelronnie, 23 september 2009, 12:19:23 PM

Nonkelronnie

Ik zou aan een nieuwe baan willen beginnen gebaseerd op een bestaande situatie, meer bepaald het station Aalter. Ik weet het, het is niet het meest interessante station en ik ben niet eens van Oost-Vlaanderen, maar als doorgangstation vind ik het een interessant station.
Bestaat er mogelijkheid om bij de NMBS de spoorplannen van dit station op te vragen? Zo ja, welke dienst moet ik daarvoor contacteren?

Groetjes
Ruben

Michiel

Hallo Ruben,

om recente sporenplannen op te vragen kan je terecht bij het tekenbureau van de NMBS. (ik veronderstel dat het niet om een historische situatie gaat). Ik heb je een email gestuurd met de contactpersoon in Brussel. Die zal je verder verwijzen naar het tekenbureau uit de regio. Daar kan je, als alles goed is, voor een kleine vergoeding je plannen van Aalter krijgen.

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

trainfreak

Voor Aalter heb je niet echt een plan nodig, er liggen maar 4 sporen in het station, als je eens langsgaat en goed rondkijkt heb je je plan al in je hoofd zitten[;)]
Spoorse groeten
Dimitri

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door trainfreak

Voor Aalter heb je niet echt een plan nodig, er liggen maar 4 sporen in het station, als je eens langsgaat en goed rondkijkt heb je je plan al in je hoofd zitten[;)]



Hmmm, Good point ....
Ik zou eigenlijk gewoon moeten weten waar en hoe de wissels liggen.

Dirky

http://geo-vlaanderen.agiv.be/geo-vlaanderen/kleurenortho/

klikken op de kaart van Belgie (locatie Aalter) tot je op maximum vergroting komt en dan kan je d.m.v. het afzetten van de layer stratenatlas een duidelijke luchtfoto hebben. meer moet dat niet zijn denk ik... [:)]

eddy

Maak eens een praatje met de stationschef.Die heeft de schematische plannen van het sporenverloop,ook de afstanden tussen de wissels,seinen enz staan daarop.Zo heb ik een copie gekregen van het station van Diest.
groeten eddy

n/a


Je kunt ook via google-earth kijken en inzoemen in
Aalter.

Groetjes,

Marcel