Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Motor bogie - Brossel

Gestart door belair, 23 september 2009, 08:01:50 AM

belair

#135
Het onderstel dat jij gebruikt Stefan is blijkbaar heel wat beter geschikt voor de Brossel, maar aan de andere kant ook duurder.

Kun je wat meer gegevens en foto's van de binneninrichting op het forum zetten. Lijkt mij zeer interessant. Wat is die metalen pin in het dak Stefan?

Momenteel ben ik nog een Roco DB290 te digitaliseren en wil dan verder werken aan mijn Brossel. Daarna heb ik nog een Roco Schienenbus te digitaliseren.

Stefan Appelmans

#136
Hoela, vlug geantwoordt!
Ik ben een andere foto gaan trekken: De voorste chassis is voor digitaal, met de NEM steker, de achterste voor analogisch.
De kleine steker van voor is om aan de LEDs an te sluiten (nog niet gedaan, morgen)
Als je kunt zien, heb ik ferm in het chassis moeten snijen om het is het MTE-koetswerk te krijgen (was voor de Keyser ontworpen...). Eens toe is alles proper.
Het bovenste stuk met de zetels werdt gemaakt in plasticard en de oorspronkelijke korter gesneden Keyser-zetels. Het werdt dan gemald en in "een zeker aantal" gegoten.
stefan.

Stefan Appelmans

#137
PS: onder de zetels is er ook een laagje lood.
stefan.

Roderik

#138
Ik heb er eentje gebouwd in plasticard op N-schaal.
't Zijn vrijwel allemaal rechte vlakken en lichtjes afgeronde hoeken.
Doet trouw en probleemloos zijn rondjes op de clubbaan.

Always be modelling!

belair

#139
@Roderik,
Mooi model in N. Daar was ook wat prutswerk aan zeker? Het resultaat mag er zeker zijn!!

@Stefan,
Met uw onderstel heb je een berg aan ruimte, bij mij zit die motor ferm in de weg, maar we zien wel.
Kun je eens een foto maken binnenin de kap. Ik zou die bevestiging van het onderstel aan de kap willen zien. En die metalen pin in de kap bovenop, wat is die eigenlijk Stefan?

Luc

Stefan Appelmans

#140
Roderik, mooi, maar je hebt de dak-radiators niet gemaakt. Die kunnen er nog gemakkelijk bij!

Belair, ik had het vergeten[:I], die metalen pinnen zijn zeker handvatten om op het dak te klimmen zonder te vallen...Op de foto ziet je die goed, ik heb ze wel een beetje dik gemaakt (0,5mm pianowire) en 0,3mm zou wel voldoende zijn.


De chassis bevestiging is gemaakt in 2mm plasticard, om het chassis met een 2mm metaalvijs te kunnen bevestigen. Dat moet langzaam en zorvuldig afgesneden worden om in de vorm van de kap te passen. Het werdt met secondenlijm bevestigd wanneer de kap nog doorschijnend was, om beter de juiste plaats door de kap te kunnen zien.
stefan.

belair

#141
Ik dacht dat die ijzertjes op het dak dienden om de kap van het model vast te zetten.
Bedankt voor de info Stefan.

Luc

belair

#142
Eindelijk wat tijd gevonden om verder te werken aan de Brossel.




Deze foto is niet zo mooi maar laat zien dat er binnen in het rijtuig zitbanken en tafels met enkele passagiers voorzien is.

Op naar het volgende project, het digitaliseren van een railbus.

ERVIN

#143
Ziet er prima uit Belair, en hoe rijd het brosseltje??[:I]

belair

#144
Gelijk ne Brossel[:D], alle gekheid op een ... hij rijdt prima.[;)]

Gerolf

#145
't Ziet er in elk geval knap uit, Luc. Mooi geschilderd. Detailfoto's [?] [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

just4fun

#146
Mooie verrijking voor op uw baan! Proficiat.
Paul

belair

#147
Bedankt Paul. Hier nog enkele foto's, hier en daar mag er nog wat meer detail schildering gebeuren.










Gerolf

#148
Ook in detail: erg mooi [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Stefan Appelmans

#149
Wel is dat Brosselke niet schoon?
En men ziet nogal goed door de ramen.
Proficiat Belair.

En de baan vind ik ook mooi!
stefan.