Motor bogie - Brossel

Gestart door belair, 23 september 2009, 08:01:50 AM

belair

#120
citaat:
Geplaatst door Gerolf

citaat:
Geplaatst door Dirky
En zoals altijd is mijn motto "DOEN"! Mislukt het, dan is dat jammer maar je hebt er weer een ervaring bij...
helaba, da's mijn moto ... maar ik ben blij dat ik niet alleen ben [8D]



heb jij wel een rijbewijs voor dat spul????  [:D][:D][:D][;)]

erik de noorman

#121
Ik wil niet moeilijk doen, maar zo'n kleine Brossel moet toch gemakkelijk uit "plasticard" zelf te bouwen zijn. Het zijn bijna allemaal rechte zijden

Ik heb de kast eens bekeken en moet peter gelijk geven. Dit is niet moeilijk te bouwen. Het is zoals Peter aanhaald een kwestie van lijmen en schuren.

De ramen, deuren met lijsten kunnen ook geen probleem zijn voor de bestaande kap.
Inderdaad uitfrezen of uitsnijden zoals Luc zegt. Schilderstape langs de binnenkant (over de hele zijde van de kast) van de kast kleven. De raam en deur openingen overtekenen op de schilderstape. De lijsten en stijlen  eveneens op de tape tekenen. De tape verwijderen en op een doorschijnend plastiekplaat kleven (spiegelbeeld). De tekening overnemen met een kraspen op het doorzichtige plastiek. De tape verwijderen en met de rug zijde op dubbelzijdige kleefband kleven. Op de overgetekende lijnen plastiekprofielen kleven en lijmen met plasticcardlijm. Laten uitdrogen. De ramen en deuren verwijderen van de schilderstape en in de juist kleur verven. De ramen en deuren op het ingekraste sjabloem van het doorschijnende plastiek kleven en deze in de kast bevestigen.

Lijkt moeilijk en veel werk maar is het niet.

Erik

Dirky

#122
't Zal ietskes anders gebeuren... [:)]

erik de noorman

#123
't Zal ietskes anders gebeuren...

Maakt niet uit als het maar gebeurd en als het reultaat maar goed is.

Erik.[:D]

jean-luc

#124
We wachten op jou model Erik ... [8D]  ... vol ongeduld zelfs want zoals je het schrijft moest het er nu reeds zijn. Of heb je toevallig geen Brossel nodig ?
Ik volg dit draadje trouwens om Belair te steunen en te helpen; niet om dergelijke misplaatste boodschappen te lezen.

erik de noorman

#125
Ik volg dit draadje trouwens om Belair te steunen en te helpen; niet om dergelijke misplaatste boodschappen te lezen

Luc, ik zou mijn tekst toch maar eens herlezen.[;)]
Ik begrijp niet goed wat daar aan misplaatst is. Ik breek de bestaande kast waar Luc mee werkt toch niet af. Ik bevestig alleen maar (naar mijn idee)wat Peter zegt dat zulke kast makkelijk zelf te bouwen is in plasticcard of in mijn favoriete bouwmateriaal.
Verder geef ik alleen maar een oplossing voor de ramen zoals ik het zou doen. Over de tijd dat je zoiets bouwt heb ik  niks gezegd.[:(]
De insinuatie die jij echter maakt We wachten op jou model Erik ...  ... vol ongeduld zelfs want zoals je het schrijft moest het er nu reeds zijn) Of heb je toevallig geen Brossel nodig ?
is wel heel laag bij de grond. [B)]Maar geen probleem ik laat het wel weten wanneer ik eraan begin.[}:)]

Ik onthoud mij verder van alle kommentaar want ik wil dit interessant en nuttig draaje niet verder bezoedelen.

Erik.[|)]

jean-luc

#126
Mooi, onthou je dan verder van kaakslagen voor alle zelfbouwers!
Voor een 15 jarige neem je trouwens nogal wat hooi op je vork [:D].

belair

#127
Een vriend van mij heeft er ??n gemaakt uit plasticard maar ik moet zeggen dat het niet echt hetzelfde is als de kap die ik gebruik. Niet tenminste is het ook mooi gemaakt hoor maar toch zit er een verschil in. Voor het dak heeft hij een dak van een andere wagon gebruikt en wat bijgewerkt.
Ik vermoed dat er nog wel verschillende en ook goede manieren zijn om een brossel te maken.
De hoofdbedoeling is dat je blij en gelukkig bent met het bekomen resultaat.[;)]

Luc

Gerolf

#128
citaat:
Geplaatst door jean-luc

Mooi, onthou je dan verder van kaakslagen voor alle zelfbouwers!
Voor een 15 jarige neem je trouwens nogal wat hooi op je vork [:D].

Hey Jean-Luc, zo ken ik jou niet. Erik is een ferme modelbouwer, je zou eens met hem moeten kennismaken [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

jean-luc

#129
Ik was gisteren inderdaad nogal bitsig, vooral door de gemakkelijke manier waarop het werk van velen omschreven werd. Misschien heb ik dit verkeerd ge?nterpreteerd.
Ik ben anders zo niet, klopt, maar sommige dingen in het priv? leven lopen niet zoals het zou moeten en dan doet een mens soms de verkeerde dingen.
Erik de Noorman was gisteren blijkbaar mijn zondebok.

Mijn excuses daarvoor.

Groeten, Jean-Luc

erik de noorman

#130
Zand erover.

Erik

belair

#131
Dat vind ik nu echt tof s?.

@Erik
Niet tegenstaande wil ik wel een Brossel uit uw handen in plasticard zien. Jouw een beetje kennende zal dit weeral een juweelte zijn.

@Jean-Luc,
Kop op, vanaf volgende week gaat het in de goeie richting, ik duim er voor!!!!![;)]

Luc [^]

Gerolf

#132
Ik ben - en blijf - trots op ons forum [8D]
Hier was een geschil, maar we hebben het als volwassenen opgelost.
Jean-Luc en Erik (willekeurige volgorde [;)]) : wr??d merci [:X]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Stefan Appelmans

#133
Ik kom eens terug...[:I]
De kist van de MTE Brossel is gegoten in Epoxy. Het is daarom dat het zo dik is (een beetje minder dik kon geen kwaad, maar ja...)
Als je daar in begint te freezen en, bijzonder de voor en achterkant, het koetswerk wilt freezen om er deftige ruiten in te KUNNEN steken, gaat je een ECHT BREEKBARE kist hebben, en dat gaat nog vervormen door de warmte van het freezen...[xx(]
Dat DURF ik niet...
Een in plasticard is een goed idee, maar veel werk natuurlijk.
stefan.

Stefan Appelmans

#134
Hallo, ik ben terug. Ik heb eindelijk een beetje tijd gehad om er een te schilderen, en het is niet slecht, de ruiten ook niet, men ziet er toch goed door, en in t'echt heeft het een beter uizicht dan op de foto.
Het onderste van de chassis: Twee Monoant en een Mashima 10/20MHK (een juweel)(de Mashima). Eerst was het gemaakt voor Exactoscale gearboxes en een "open" Mashima  10/20. Dus enkele aanpassingen, maar het is VEEL beter!

stefan.