Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Motor bogie - Brossel

Gestart door belair, 23 september 2009, 08:01:50 AM

belair

Ik ben op zoek naar een motor bogie met tussen de wielassen een afmeting van 60 mm (voor een AR 551). De meeste die in vond zijn rond de 40 mm.
Kan er mij iemand helpen?
groeten
Luc

Michiel

#1
Ik ben een kluns in H0, maar wat zegt het onderstel van een kleine railbus zoals de bekende rode duitse schienenbus? 't Is maar een idee.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Klaas Zondervan

#2
Je zou ook eens naar een 3-assig draaistel kunnen kijken, en dan de middelste as er uit slopen.

dgrr57

#3
citaat:
Geplaatst door belair

Ik ben op zoek naar een motor bogie met tussen de wielassen een afmeting van 60 mm (voor een AR 551). De meeste die in vond zijn rond de 40 mm.
Kan er mij iemand helpen?
groeten
Luc


HIER al eens gekeken ?

belair

#4
Dat ziet er goed uit, zeker deze:



http://www.hollywoodfoundry.com/Park%20Royal.htm

Naar hier krijgen zal weer wat worden denk ik.
Blijkbaar is het onderstel van een Roco Y7000 rangeerlok ook een alternatief.

Luc

dgrr57

#5
citaat:
Geplaatst door belair


Naar hier krijgen zal weer wat worden denk ik.


Via Godfather Models & Supply zou dit geen probleem moeten zijn [;)]

belair

#6
@Patrick,
Ik heb ze reeds een mail verstuurd met de vraag of ze konden leveren.
Bedankt Patrick.

Is er ook iemand die weet met welke andere types die Franse rangeerlok Y7000 van Roco, waarover ik het had, kan vergeleken worden?
Het zou misschien een goedkopere alternatief zijn.

Luc

jean-luc

#7
Hey Luc,

Ik heb er indertijd een onderstelleke van een SNCF BY 8000 (Ref 43475) van Roco ondergepast en dat ding rijdt voortreffelijk.
Bij de dwarsliggers hebben we er een Varkenssnuitje van M?rklin ondergestoken; dus bij Trix moeten ze dit ook hebben.

Mijn exemplaar was de kit van Kaiser; in de club zo'n raisinekap.


Groeten,

belair

#8
Hallo Jean-Luc,

En gaat het al wat beter?

Bedankt voor de gegevens van het onderstel, nu weet ik waar ik naar moet zoeken.
Zijn er foto's op het internet van zo'n AR551 te vinden? Ik heb op Google gekeken maar kreeg geen resultaat.

groeten
Luc

Stefan Appelmans

#9
Hallo Belair,
Er zijn er echt niet veel op internet, ik heb er enkele, gevonden hier en daar.
Stuur me een mail  stefan.appelmans@skynet.be   Dan kan ik je een mail terugsturen met de fotos.
Ok, chef?
stefan.

belair

#10
Mail is verzonden.
Bedankt Stefan!

groeten
Luc

belair

#11
citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door belair


Naar hier krijgen zal weer wat worden denk ik.


Via Godfather Models & Supply zou dit geen probleem moeten zijn [;)]



Ik heb vandaag een mail terug gekregen Patrick, het is te verkrijgen maar met wat geduld. Ik denk dat het enkel op vraag besteld wordt bij de firma die ze maakt.

Michiel

#12
Op deze site, of hier zijn een paar foto's te vinden van een AR551. Ten minste, ik vermoed dat het om dit model gaat, toch?

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

jean-luc

#13
Idd SaraaN, dat is hem !
Mooie sites trouwens, bedankt. [8D]

belair

#14
Prachtig, maar wat is het verschil tussen de kleuren. Je hebt ze in verschillende kleurversies.

Luc