Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Armseinen deel 2

Gestart door argilla, 07 juni 2005, 08:10:20 AM

tonycabus

Ik zal Philippe in jullie naam danken!

Ik droom steeds weer van een "versmelting" van beide fora.
We hebben ??n ding gemeen, de passie voor onze hobby.
Maar het verschil is hemelsbreed tussen Noord en Zuid, en perfekt complementair!
Jullie zouden eens vaker naar http://www.trainminiaturemagazine.be/newforum moeten gaan kijken!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Gerolf

Met mijn gebrekkig Frans? Non, merci biens...
Ik ben wel blij dat er vb. ne Tony wil tolken en samenvattingen van de beide fora laat doorvloeien

Opm. Part of the job, Gerolf!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

rgp

Dag,

Gerolf dat Frans is echt geen probleem.  Ikzelf zit soms bij fido.belg.trains en daar wordt voor 90% Frans gemaild en 10% Nederlands zonder problemen.  De passie overstijgt de taalproblematiek.  Onze ministers kunnen er er puntje aan zuigen.

Roland

Havoc

Laat er ons een belgisch compromis van maken en een overkoepelend forum in het engels oprichten. Ik zal allesinds minder fouten maken (of ze zullen minder opvallen, kan ook). (Tony: Creools is geen optie... [;)] anders beginnen er hier nog in het west-vlaams)

Ik ben eens gaan kijken op het TMM forum, en wat me verbaasde was dat de indeling compleet anders is! Er is daar geen deel over tuinspoor of TT.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

tonycabus

Daar was nog geen vraag naar, blijkbaar, Johan!
Maar we kunnen wel eens een balletje opgooien daar[:)]

Wat de opmerking van Gerolf betreft, kijk eens naar de Waalse deelnemers hier, zou ik zeggen! Ze maken fouten, maar die bedekken wij toch ook met de mantel der spoorwegliefde?[:D]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

argilla

Ben het met de sprekers eens. Het gaat niet over "taal" maar over modelspoorwegen. En is het niet zo dat een hele verstaander , maar een half oor nodig heeft ?? Trouwens voor onze "Oostkanton" vrienden moet het nog ingewikkelder klinken, ik bedoel met 3 talen dan ! Modelspoorweg is een internationaal gegeven . Laat ons, ons ( twee keer "ons" dus) daar aan optrekken , en ons beste beentje tonen.
We zijn nu de goede weg ingeslagen, het kan alleen nog maar beter worden [:p][:D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

bartie

Ik denk dat deze trein op het verkeerde spoor zit [:D], dit heeft toch niets meer met armseinen te maken,h?. Als men deze discussie (nogmaals) wil voeren,is het toch beter een nieuwe map te maken bij forum of denkpistes.

Groetjes, Bart.

tonycabus

Dat komt, Bartie, omdat de foto's van de armen van de seinen een bijdrage zijn van het franstalige forum. De draad loopt inderdaad wat verkeerd maar soms brengt ??n onderwerp gewoon een ander mee.
We zijn ook een beetje "misvormd" door de oude fora (de voorlopers) waar we geen draden hadden[:(]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Gerolf

Ik wil toch nog even doorgaan op de zijsprong in deze draad:
Het idee van Johan om een 'nationaal/intercommunaal' forum in het Engels op te zetten zegt me wel iets. Mijn Engels is in ieder geval een stuk beter als mijn Frans. In het Frans kan ik me onvoldoende verstaanbaar maken, en dan hebben we het nog niet over het spoorweg- of modelbouwjargon...
Ma connaissance du langue fran?ais est trop limite?, je suis desolle?... (hoeveel fouten zitten er in die zin?  [:o)])
Anderzijds zou ik wel graag kennismaken met monumenten ? la Jacques Leplat [:p]
Tenslotte, en waarschijnlijk tegenstrijdig met mijn eerste betoog: ik besteed al vrij veel tijd aan dit forum, aan hgbtf, aan het oude Yahoo-forum, aan mijn eigen site, ...: ik zou ook nog wat willen modelbouwen aan mijn baan. Een extra forum hoeft voor mij niet zo nodig...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Euh...dat was niet helemaal serieus bedoeld. Er zijn inderdaad forums genoeg. Je kan gaan en staan waar je wil op het net. Zelf dweil ik reeds een tiental forums dagelijks af, en dan nog een tiental bij gelegenheid.

Gerolf: er staan waarschijnlijk fouten in die zin, maar ik vind ze niet. Als je echter denkt dat franstaligen je niet zouden verstaan ben je mis. Mits wat uitleg bij je eerst post en een aangepast signature zou dat moeten kunnen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

'k heb eens iets geprobeerd bij TMM - ik ben benieuwd! Ik hoop alleen dat ze geen te ingewikkeld Frans gebruiken in hun antwoorden ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

Frans heeft wel zo zijn eigen termen, h?!
Wie wist dat een "boutisse" een kopse baksteen is? Of een "paneresse"?? 'k Ken nu wel flink wat Frans, maar podorie, ik moet soms nogal wat woordenboeken "afdweilen" eer ik van di? woorden terugvind!! Maar Google of Alltheweb helpen daar veel bij[;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Ik zal Philippe in jullie naam danken!

Ik droom steeds weer van een "versmelting" van beide fora.
We hebben ??n ding gemeen, de passie voor onze hobby.
Maar het verschil is hemelsbreed tussen Noord en Zuid, en perfekt complementair!
Jullie zouden eens vaker naar http://www.trainminiaturemagazine.be/newforum moeten gaan kijken!



Ik zal wel willen maar mijn Frans is niet al te best. Als hollander heb ik geen frans gehad. Dus ik begrijp er weinig van.

tonycabus

Daarom ook, Henk, sleep ik af en toe een leuk item van daar naar hier, precies omdat niet iedereen de taal machtig is. Maar de beelden kan je bekijken zonder frans te verstaan[:D]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Johnnytrein

Tony, inderdaad de beelden kan je zien, maar weet je dan wat je ziet? Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about