Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Armseinen deel 2

Gestart door argilla, 07 juni 2005, 08:10:20 AM

argilla

Sorry ik weet niet of dit aansluit bij "armseinen deel 1" Indien ja dan zal Tony wel zorgen voor de aansluiting zekers ? :D:D
De zaak zit zo : bij het uitrijsignaal van Scherpenheuvel stond iets uniek in het Belgisch sein wezen nml: een betonnen armseinpaal . Ik heb er foto van ( maar die is van een zekere Visser, hij stond erop die alleen voor publikatie voor de Msc " de Kempen" te laten gebruiken
dus niet op het net plaatsen sic!!:()
De vraag is nu hoe kan ik zulke paal krijgen in Ho of beter gezegd als die in de handel niet verkrijgbaar is , moet ik die gaan afgieten maar hoe begin je aan zoiets ? Allee afgieten gaat wel , maar een betonnenpaal ?? enig idee ??? Ik dacht een mal te maken in plasticard en dan verder afgieten , maar is dit wel een goede werkwijze. ?
Laat de "oude wijze rotten " 8D8Dvan dit forum eens iets voorstellen ?? Dus het afgerond armsein zelf is geen prob ( bij PB):p:p
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Havoc

Moet dat echt in beton zijn? Waarom niet in plastic profielen/card en dan in de goeie kleur schilderen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

argilla

nee tuurlijk geen echte beton, maar de vraag is wat voor profiel zulk een paal heeft, maw hoe ziet er een betonnen paal van dat "tijdvak" diesel/ stoom eruit ??[:D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Havoc

citaat:
de vraag is wat voor profiel zulk een paal heeft, maw hoe ziet er een betonnen paal van dat "tijdvak" diesel/ stoom eruit


Voorafgegaan door:

citaat:
Ik heb er foto van


Ik kan niet meer volgen. Als ge er een foto van hebt, dan weet ge toch hoe die paal eruit ziet? Of niet?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

tonycabus

Eerlijk, Marc, ik snap het ook niet echt helemaal...[:(]
Als er zo maar ??n staat, moet je die toch ook maar ??n keer maken?
Is de foto zo slecht? Wat maatvoering betreft kan je je toch baseren op de verhoudingen die zichtbaar zijn op de foto?
Dit lijkt me de meest voor de hand liggende oplossing.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

argilla

het prob is dat je het profiel niet ziet van de paal. M.a. w je ziet hem wel  maar van ver af te ver om details te onderscheiden. Je ziet aan de structuur dat, het geen vakwerk is . Nu ondertussen dacht ik , zijn er nergens betonpalen meer zodat ik die in detail kan fotograferen, de hoogte ( en ja de foto is slecht genomen en oud) versta je  Je ziet wel het is beton maar das alles, ook omdat de heer Visser het zegt anders twijfel je . Wij in de club twijfelde of het wel een betonpaal was. Ik bedoel maar, we hebben Scherpenheuvel al zo nauwkeurig nagebouwd dat het stom zo zijn ons te laten tegenhouden doordat detail niet? al die moeite, dat rekenwerk enz... zoals we nog steeds geen detail hebben van dat WC-gebouwke R-3 verstaan jullie een beetje het prob. Natuurlijk weeet ik ook wel dat plasticaard dat opgelost kan worden, dat wel maar hou verouder je dat tot een betonpaal snap je ?? en dat door weer en wind , aangetast door betonrot misschien , dat zie je niet op de foto he. En een betonpaal zal heus wel een profiel gehad hebben, maar welk ? ook dat zie je niet op de foto . Wie heeft misschien een foto van een betonpaal ?? wie weet ? [:D][8D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

n/a

citaat:
Geplaatst door Havoc

citaat:
de vraag is wat voor profiel zulk een paal heeft, maw hoe ziet er een betonnen paal van dat "tijdvak" diesel/ stoom eruit


Voorafgegaan door:

citaat:
Ik heb er foto van


Ik kan niet meer volgen. Als ge er een foto van hebt, dan weet ge toch hoe die paal eruit ziet? Of niet?




Jo de mannen,dit is ongetwijfeld de beste die ik van de week al gehoord heb[:D][:D][:D][:D]Is daar trouwens geen speciale folder voor op dit forum???


Spencer

n/a

Heren,

Zingt U even met me mee.

Ik ben blond, ik ben blond(en dan nu even spellen met zijn allen) B-O-L-N-T


PS.

Dit is voor niemand persoonlijk bedoeld, het kwam alleen zo in me op, kon het niet laten.

n/a

Of nog beter:steek gewoon even je kop buiten als je de trein neemt,maar pas w?l op voor de be-ton,be-ton,be-ton palen[:D][:D][:D]

sorry hoor ,ik kon het ook ?cht niet laten


sus- spence

Havoc

Argilla, foto's zijn inderdaad niet altijd alles, maar soms heb je niet beter.

Kan je er niet van uitgaan dat die paal eigenlijk voor iets anders bedoeld was, maar omdat hij op de goeie plaats stond er een sein aan gehangen is. Misschien is het nuttig om eens te kijken welke betonpalen er in omloop waren op dat moment voor andere functies. Ik denk bvb aan electriciteitspalen. Die hebben een H profiel dat naar boven slanker wordt, met in het tussenstuk openingen. Vaz welke jaargang spreken we hier eigenlijk?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

citaat:
Natuurlijk weeet ik ook wel dat plasticaard dat opgelost kan worden, dat wel maar hou verouder je dat tot een betonpaal snap je ??

Suggesties (naar eigen inzicht toe te passen):
- Bekogelen met zand?
- Ingraven en een tijdje laten liggen?
- schilderen en in de natte verf fijn zand strooien?
- verf mengen met ... en met het mengsel schilderen?
- pletten tussen (fijn) schuurpapier?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steven86

Gerolf,

Nog een tip: grijs schilderen en talk er tegen gooien. Dat zou redelijk op schaal moeten zijn. Beter dan zand [:D]

erik de noorman

Ik gebruik steeds grijs voegcement voor de voegen van tegelmuren in badkamers enz. op te voegen. Het te behandelen voorwerp schilderen met witte latexverf en als deze nog nat is er droog voegpoedercement
over zeven met een zeer fijn zeefje. Als het cementpoeder is opgedroogd kan je het lichtjes afschuren indien nodig, en nabehandelen met verf of verweerpoeders.

Erik

n/a

citaat:
Geplaatst door spencer

citaat:
Geplaatst door Havoc

citaat:
de vraag is wat voor profiel zulk een paal heeft, maw hoe ziet er een betonnen paal van dat "tijdvak" diesel/ stoom eruit


Voorafgegaan door:

citaat:
Ik heb er foto van


Ik kan niet meer volgen. Als ge er een foto van hebt, dan weet ge toch hoe die paal eruit ziet? Of niet?




Jo de mannen,dit is ongetwijfeld de beste die ik van de week al gehoord heb[:D][:D][:D][:D]Is daar trouwens geen speciale folder voor op dit forum???


Spencer


Ik vast een domme hollander maar ik kan de belgische foto zeker niet over de grens krijgen. Want ik zie geen foto.

argilla

jongens , ik weet dat ik hier effe uit de bocht ben gegaan ( wie heeft dat nog niet gedaan ) Het leuke is toch dat ik al wel tips gekregen heb en daar was het om te doen.
Pas op hoor ik lach er nu ook mee Maar ik wilde het beste voor de club .meer niet
en dan is er iets mis mee misschien ?
Lachen moet kunnen [:D][:D][:D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15