type 11 stoomlok

Gestart door Dirky, 19 september 2009, 22:31:39 PM

Mr-tsjoektsjoek

#45
Dag Dirk,

Ik begrijp je manier van werken, je hebt een punt.
Elk zijn manier !

Veel succes, en plezier met je bouw !

den T

#46
Dirk

die drijfstangen die je laat zien is waarschijnlijk ook zelfbouw.
hoe ga je hiervoor te werk?
prachtig werk verder, ik volg mee op.
Julien

Dirky

#47
Inderdaad Julien, zelfbouw...

ik wil nog enkele andere manieren uitproberen en dan krijg je wel wat meer info aangaande de werkwijze...

Dirky

#48
Heb vanavond gesukkeld om mini onderdeeltjes (diameter 0,4mm) te draaien. Uiteindelijk een beugel gemaakt om mijn Dremel op de draaibank te monteren en de stukjes op die manier te slijpen. Dat lukt beter...

Gerolf

#49
Kan je eens een foto van die beugel maken, Dirk? [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

#50
zie rubriek gereedschappen...[;)]

Dirky

#51


toch nog efkens tijd gevonden... de vuurkist. De hoeken zullen waarschijnlijk meer moeten afgerond worden.

jean-luc

#52
Het ziet er wel goed uit, al denk inderdaad dat de vuurkist bovenaan al wat schuin naar beneden begon te lopen.
Anderzijds vind ik het nog steeds een aparte bouwwijze om de vuurkiste en de ketel op die manier tussen de waterbakken te plaatsen, maar het komt vast en zeker goed; we hebben er volle vertrouwen in Dirky.
Je klinknagels zijn uitmuntend !
Doe zo voort [:D][:D]

Dirky

#53
thx JL...

nog een paar vorderingen:





de aansluitplaat is inmiddels verdund. Moest ik feitelijk eerst gedaan hebben vooraleer ze te solderen.

Tussen haakjes, mijn weerstandssoldeer-experiment is bij het solderen aan deze schaouw in rook opgegaan...

prulleman

#54
dat zal een ferm machien worden[:p][:p]. Ga je ook nog klinknagels in de aansluitrand zetten? En hoe want dat zal moeilijk worden.

Dirky

#55
De schouw kan er nog steeds uit dus kan ik er nog rivetten in persen. Ik experimenteer echter ook nog met een andere manier om er rivetkopjes bovenop te zetten... Als dat lukt hoor je het wel!

Dirky

#56
en nog een stapje verder:



meteen ook de vraag:

Hoe zou de afwerking moeten zijn tussen de ketel/vuurkist en de watertanks? Wat zou er logisch kunnen zijn?

thx

jean-luc

#57
Dirky,

Het ziet er voortreffelijk uit ! [:D][:D][:D]
Ik zou het afwerken door een stripje haaks aan de binnenzijde van de watertanks te solderen, zodat dit net tegen de ketel komt en optisch afsluit.
Opmerking: de schouw van een 11 was of vierkant of konisch ... of komt het door de foto.

Succes verder

dgrr57

#58
citaat:
Geplaatst door Dirky


Hoe zou de afwerking moeten zijn tussen de ketel/vuurkist en de watertanks? Wat zou er logisch kunnen zijn?


Type 11 heb ik niet veel (niets) gevonden. Maar Type 23 zag er zo uit :



Als dit kan helpen [?]

Dirky

#59
Dat helpt zeker Patrick... BEDANKT!!!!

kleine update:



schouw iets scherper conisch gemaakt...

aftap-opening aan de zijkant watertank...