Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

type 11 stoomlok

Gestart door Dirky, 19 september 2009, 22:31:39 PM

MickeyMouse

#30
't Is een helen straffen...onzen Dirk!!
Ziet er zeer mooi en fijn uit!!

Geert

Dirky

#31


met zonlicht zijn de profielkes beter te zien...

Dirky

#32


andere kant vergeten...

jacques timmermans

#33
In het strijklicht van de zon zie je heel goed het profiel van de lijstjes. Knap gedaan! Ga zo verder en je zult nog versteld van je eigen kunnen zijn.

Jacques Timmermans

Dirky

#34




Al een deel van de achterzijde dichtgemaakt en deuropening geslepen/gevijld/geschuurd.
Ook de eerste onderdelen van het drijfwerk beginnen aftekenen.

Dan efkens pauze... dit weekend de mooiste baantjes gaan bezichtigen in Sedan...

Gerolf

#35
Jawadde [:0] [8D] [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

rixke rail

#36
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Jawadde [:0] [8D] [:p]



Ik kon het niet beter zeggen !
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Dirky

#37
bedankt!

'k Heb in Sedan aan de stand van de Franse Proto87 club (waar ook Rue de la Glaciere stond) op zoek geweest naar wielen. Noppes! en helemaal niet vriendelijk als ze niet kunnen verkopen (verkoper toonde een kit voor een wissel en mijn antwoord dat ik zelf van scratch wissels maak was blijkbaar niet OK)...

Zal dus toch moeten proberen tenderwielen om te bouwen naar aandrijfwielen!

Dirky

#38


gewoon een test... definitieve zijn voor later!

dgrr57

#39
citaat:
Geplaatst door Dirky

bedankt!

'k Heb in Sedan aan de stand van de Franse Proto87 club (waar ook Rue de la Glaciere stond) op zoek geweest naar wielen. Noppes! en helemaal niet vriendelijk als ze niet kunnen verkopen (verkoper toonde een kit voor een wissel en mijn antwoord dat ik zelf van scratch wissels maak was blijkbaar niet OK)...

Zal dus toch moeten proberen tenderwielen om te bouwen naar aandrijfwielen!


HIER al gekeken ?

Dirky

#40
ja Patrick, maar ze hebben helaas ook de juiste maat niet. Ik heb al Romford 12 spaken gekocht en ga die ombouwen naar aandrijfwielen. Ze zullen qua diameter nog een tikkeltje te groot zijn als ik ze maximaal afdraai...
Denk wel dat ook dat vrij goed zal lukken... we zien wel! bedankt voor de tip!

Mr-tsjoektsjoek

#41
Mooi werk, Dirky !

Maar een kleine bedenking : je waterkasten, normaal bestonden die uit twee aparte exemplaren die naast de ketel geplaatst werden.
Gezien de ketel rond is, is er een speling tussen deze en de waterkasten.

Als ik zie dat je de bovenkant van je waterkasten uit een volle plaat hebt gemaakt, zal deze opening niet bestaan.

Een kapitale fout, als je 't mij vraagt, temeer dat je de lat voor jezelf zo hoog legt, zoals je zelfgemaakte profieltjes bvb.

C-rail

#42
Prachtig werk, je legt de lat wel erg hoog.
Meer foto's zou ik zeggen!!!

Dirky

#43
Ja... 'k Heb al onder mijn voeten gekregen betreffende de speling tussen watertanks en ketel/vuurkist.[:)]
Nu, het antwoord is vrij simpel:
Zoals je kan zien op de foto's is ook de deuropening pas achteraf uitgeslepen met een Dremel. Dat zal dus met de watertank ook gebeuren...
Waarom ik zo werk:
Alles wat je ziet is echt met de hand gezaagd, gesneden, gevijld, wat het maken van - laat zeggen tand en groef om stukken in de juiste positie te houden - te moeilijk is. Dus maak ik de stukken "te groot" maar juist van afmeting en als die dan "vastzitten" mag ik naar hartelust slijpen.

En hoe hoger de lat, hoe meer ik er van geniet... ik wil gewoon weten wat er met de hand kan gedaan worden en wat ik in 't vervolg beter ets of frees... soms heb je voor een bepaald stukje meer werk om het te tekenen dan om het te maken.

Alle opmerkingen zijn dus echt meer dan welkom... thx[;)]

Roderik

#44
Ik heb Dirky's pareltje in levende lijve mogen aanschouwen en 't is potverdorie een echt pareltje!
Dirk weet maar al te goed waar hij mee bezig is en neemt er zijn tijd voor. (Iets waar ik alleen maar jaloers kan op zijn[:(])
Doe zo voor Dirk!

Wat de wielen betreft, kan je misschien terecht bij Train Magique. Die had in Sedan ook verschillende wielen mee...
Always be modelling!