type 11 stoomlok

Gestart door Dirky, 19 september 2009, 22:31:39 PM

Dirky

IMGhttp://i836.photobucket.com/albums/zz286/Dirky/Type%2011/drijfwerk11.jpg/IMG

Het opzoekwerk voor de bouw van een type 11 vordert vrij goed - dankzij hulp van enkele forumgenoten - en dus kan ik maar beter een nieuw draadje openen.
'k Zit hier al met een eerste onduidelijkheid in het drijfwerk. De blauwe stang moet achter de as van de aandrijfcilinder passeren. De rode stang volgens de beschikbare foto's iets voor diezelfde as. Daardoor is er een grote ruimte tussen rood en blauw waar ze op het middenste wiel gelagerd zijn.
Is dat zo? bij andere loks ook? heeft iemand misschien een foto waar die lagering in detail te zien is?
alvast bedankt!

Gerolf

#1
Ik heb geen foto bij de hand, maar meestal was er geen ruimte tussen rood en blauw.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Break302

#2
Goeie morgen

Hier is dus al duidelijk dat er een groot verschil is tussen tekeningen en de uitvoering daar van.
Wat betreft uw Koppelstang (blauw) die MAG nooit de wielen raken. Daar voor is het hier dus nodig om tussen rood en blauw, als ook tussen blauw en de wielen kleine afstands ringetjes te maken.
Dit kan best et Gerolf zijn draaibank.[:D]
In 1/1 zijn de kruk tappen op de wielen zo gemaakt dat de koppelstang niet tot tegen het wiel kan komen.
Dit wordt ook duidelijk als je naar een van je model loks gaat zien.
Ik kijk even of ik een foto vind waar dit duidelijk te zien is.

Jos

jean-luc

#3

Dirky

#4
start...

eerste stukken [:)]


Dirky

#5
herkenbaar?[:)]


Michiel

#6
Dat ziet er al heeel herkenbaar uit, maar hoe heb je die platen bewerkt om de vorm er zo scherp in te krijgen? Ze zijn allmaal gelijk, dus ik vermoed dat je ze op elkaar hebt gelegd en vastgespannen. Maar dan? Boren, zagen, vijlen, of heb je een frees al dan niet programeerbaar?

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

#7
voorlopig heb ik nog geen freesmachine dus gewoon handwerk. Zoals je zegt, zagen, boren en vijlen...[:)]

jean-luc

#8
Alvast proficiat met de start van je zelfbouw Dirky.
Hopelijk wordt het een mooie loc ... of zijn het er twee [:D] [;)]

glamo

#9
een megaproject dat ik met veel spanning ga volgen, veel succes en plezier met de bouw[;)]
 

Dirky

#10


Dummy rivetten in 0,3mm messing plaat...

Michiel

#11
Hoe zijn die rivetten gemaakt? Met een puntslag langs achter? Dat lijkt me niet erg precies. Ik ben toch wel benieuwd, want ze zien er mooi scherp en gelijk uit.

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

#12


nog een stukske... gelukkig is het geen groot machien

jean-luc

#13
De voor- of achterzijde van het machinistenhuis ?
Ziet er in ieder geval stevig uit.

Dirky

#14
Bruikbaar voor v??r en/of achterkant vh machinistenhuis. Moet er 4 maken (dus idd. voor 2 loks). De best geslaagde zullen ruitjes krijgen die open staan. De mindere camoufleer ik de foutjes met ramen die gesloten zijn...
Elke avond een uurke hobby'en is niet veel... maar we geraken er wel!