MSM 39

Gestart door ronny-vdv, 06 juni 2005, 20:32:59 PM

argilla

hahah eindelijk [:D][:D] deze morgend in de bus . Vluchtig doorkijken(nieuwsgierigheid wint weeral) en ..ziet er heeeel goed uit. Vooral , dat artikel van het seinwezen. Ook  ( eindelijk zo ik zo zeggen) de Roco "muis" . Het vervolg zal dan ook goed zijn. Nu "grondig" lezen. Maar toch Tony, als ge in Schellebelle komt doe ze daar ne dikke proficiat voor het geleverde werk wil je [8D][8D][:p]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

boke

Hallo,

Deze morgend nummer 39 in de bus gekregen (volgens mijn vrouw)... Ik kijk volop uit naar het einde van mijn shift! Het was volgens mijn vrouw precies extra dik en ik vermoed dat ik er dus 2 maanden tevreden zal moeten mee zijn!

Nog een vraagje aan De Bruyn M-L: ben jij diegene die met een licht-blauwe Citro?n Picasso rijdt en aan de baan scherpenheuvel knutselt in clubverband? Ik ben diegene die met zo'n grijze auto rijd en u dus overlaatst ontmoet heb! Zoniet dan heb ik een verkeerde voor...

Groeten,

Boke

Kedeng Kedeng

Weer een goed blad, vooral de bouw van een oorlogsmonument.
Op het voorblad staat "WIN een DIGITALE STARTSET" maar vind er niks over in de boek???

erwin9

Dan heeft U waarschijnlijk niet goed gelezen. Lees eerst het artikel over weatheren eens goed, U zal dan wel te weten komen waar de startset te winnen is !
Alvast veel leesgenot, en U mag ook de andere artikels lezen hoor !

Groetjes,

Erwin
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

Kedeng Kedeng

ja gevonden op pagina 89

Johnnytrein

Jammer, heel jammer dat ik geen vrouwelijke postbode heb, een mannelijke postbode rond de hals vliegen lijkt zo ............Maw de nieuwe MSM was er weer bij. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Havoc

citaat:
jammer dat ik geen vrouwelijke postbode heb


Ik wel!!! Maar ik heb geen abonnement...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

tonycabus

[:D][:D][:D] Pak een abonnement op de Fakteuse[;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Allez, om ook es iets anders te doen dan ophemelen van dit anders toch wel leuke maandblad welk ik nooit rap genoeg in de bus kan krijgen...
Bij de MSM-Vakantiegids staat onderaan het artikel vermeld dat we mogen het signaleren wanneer we nog ergens een modelbaan kennen die niet in in het artikel vermeld staat...

Dus maar meteen van wal steken met enkele extra Duitse adressen:

1. Gelsenkirchen (niet eens zover dus...): Der Deutschland Express
  Voor meer info: http://www.der-deutschlandexpress.de/

2. Berlijn (wat wel al at verder is...): LOXX MiniaturWelten Berlin
  Voor meer info: http://www.loxx-berlin.de/

Voor de rest: aan allen nog veel leesplezier en op naar nr 40 !!![:D]

Frits

argilla

REactie voor BOKE

Wij werken inderdaad aan Scherpenheuvel/Montaigu Klopt maar ik rij Volvo. ( vroeger citroen maar na debacle met 2 BX'ers neen laat maar )
Dus die ontmoeting zal iemand anders geweest zijn. Kan wel als het Ivo is geweest ( van de club) die rijdt met Picasso
Sorry hoor Boke [:D][:D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Daarnet in de krantenwinkel: de nieuwe MSM!
Het is weer een prachtexemplaar, en persoonlijk spreken mij vooral de volgende artikels erg aan:
- olie-fant (knap baantje, en h??l mooi gefotografeerd)
- seinstelsel (weeral waardevolle informatie)
- rolbarelen (knap gemaakt, nu nog een aandrijving [;)])
- Membreville (levendig diorama, v??l sfeer)
- krokodillen ([^])
- verweren (weer wat nieuwe technieken om te proberen)
- wisselmotor (al blijf ik toch proberen om een eigen model te maken ...)
Hiermee wil de andere artikels (grasmachine, (ont-)koppelingen, goederenwagens, vakantiegids, ...) zeker niet onderwaarderen: deze zal ik zeker later nog kunnen gebruiken!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bartie

De top drie van deze maand:

1:Een oorlogsmonument bouwen:gewoonweg schitterend,vooral de kleur van het geoxideerde brons is ongelooflijk knap gedaan.

2:Het Belgische seinstelsel:uitkijkend naar de volgende bijdrage...

3:Membreville: prachtig verteld (en gebouwd natuurlijk), wanneer het artikel gedaan is heb je zo het gevoel van 'dit had nog enkele pagina's voort mogen gaan'.


Vielen net buiten de prijzen:
- Krokodillen op het spoor: vermits ik een wisselstroombaan heb niet toepasbaar maar wel zeer mooi gedaan met zeer duidelijke foto's. Ik kijk uit naar meer, Gerolf![;)]
-Gras-master: wist niet dat er dergelijke toestelletjes op de markt waren. Leuk.


Opmerking:Ik vond het bijzonder jammer  dat er niet (veel) meer foto's te zien waren en uitleg over de banen van Agfa Gevaert. Maar ik snap ook wel dat niet elk artikel 8 pagina's kan tellen.
Verder was alles positief en hoop ik dat MSM op deze (Belgische) weg zal voortdoen.
Groeten,Bart.

Gerolf

citaat:
Krokodillen op het spoor: vermits ik een wisselstroombaan heb niet toepasbaar

Ik denk dat het w?l kan (messing is geleidend): enkele puntcontactjes weghalen en vervangen door een (aangesloten) krokodil lijkt me haalbaar. Mogelijk moet je de vorm wel iets aanpassen, en uiteraard de bovenzijde niet schilderen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

Die krokodil was "raak" Gerolf!
We wachten op de rest.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

coalminer

vanmorgen het nieuwe nummer van MSM gekocht .MSM heeft zichzelf (en de meeste andere publicaties) deze keer overtroffen . Als het goed is , moet het ook gezegd worden !Olie-f-ant laat zien hoe goed een kleine modelbaan kan zijn , alleen spijtig van de dikke railings en ladders van de tankwagons . Misschien een ideetje voor P.B. Messing ?
De sfeer is raak..Waar is de tijd van Transport Camerman ?Ook het oorlogsmonument is heel goed . Ik had het al eens in een oude Model Railroader tegengekomen , maar het werk van J. Le Plat is zeer de moeite waard .Membreville , ook heel goed . Artikels zoals het scratchbuilden van rolbarelen moger er veel meer komen .De kritiek op de Marklin 2381 loc is ook eerlijk . Als het niet goed (genoeg) is moet het ook gezegd worden . 295 ? is geld zat om een perfect model af te leveren !Wat ik ook zeer goed vind , zijn de besprekingen
over auto's en vrachtwagens .Niet alleen een foto , maar dikwijls ook interessante achtergronden over bepaalde types .(Het Brekina model van de 2CV is een beauty trouwens, en de bespreking navenant). Ik heb wel geen Belgische modelbaan , maar het artikel over de Belgische seinen is prima .Verleden week zat de nieuwe Model Railroader in de bus , maar deze wordt met vele lengtes voorsprong geklopt door MSM 39 !!!Nog een paar van zulke nummers en ik ga nog Belgisch , dedju!!

Coalminer