Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

project 29.013

Gestart door rixke rail, 12 september 2009, 20:22:07 PM

rixke rail

Net zoals de grote broer is ook mijn 29.013 (DJH/Jocadis) lang defect geweest.
Nu is ie echter weer hersteld en ik heb hem dan ook maar meteen een beetje gesuperd :
Machinist en stoker in gezet :

IMGhttp://i60.photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/project%2029013/hlv29_01.jpg/IMG

Briketten bijgevoegd :

IMGhttp://i60.photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/project%2029013/hlv29_02.jpg/IMG

T-ijzer opgezet !

IMGhttp://i60.photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/project%2029013/hlv29_03.jpg/IMG


Naar aanleiding van de gelukkige terugkeer is ook een filmpje gemaakt ! (Edit : zie verder, klikken op hyperlink)
Ik ben benieuwd of er reacties er komen ! :I
(Spijtig genoeg zijn de rij-eigenschappen van de lok niet verbeterd kunnen worden ! V)
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Michiel

#1
Een beetje jaloers zie ik hoe je een van de meest markante Belgische stoomloks van de laatste stoomdecenia op je baan hebt rondrijden. En met machinist en stoker is het weer net ietsjes extra. Ik ben een tijdje geleden ook echte kolen gaan halen bij de kolenboer achter hoek. en ga ook eens beginnen aan het vervangen van die kuststofkolen in de tenders. Jammer dat het filmpje zo donker is. Maar het klinkt wel goed [:D].
Die brede grijze penseelstroken op de zwarte tenderopbouw, hoort dat zo? En onder de briketten zie ik wat wit. Is dat nog natte witte houtlijm?

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

eddy

#2
Sorry Rixke,
U filmpje is niet erg duidelijk,maar dat dit een mooi model is staat buiten kijf.

groeten eddy

rixke rail

#3
citaat:
Geplaatst door Saraan
Die brede grijze penseelstroken op de zwarte tenderopbouw, hoort dat zo? En onder de briketten zie ik wat wit. Is dat nog natte witte houtlijm?

groetjes,



Door het gebruik van de flitser lijkt het grijs, maar het is dofzwart. Ondertussen is het bijgewerkt.
Het wit is idd. de nog natte houtlijm, ondertussen ook niet meer zichtbaar !


citaat:
Geplaatst door Saraan
Jammer dat het filmpje zo donker is.


citaat:

Geplaatst door EddySorry Rixke,
Uw filmpje is niet erg duidelijk, maar dat dit een mooi model is staat buiten kijf.

groeten eddy


En toen ... was er licht. [;)]
Edit : nieuwe link bijgevoegd voor verbeterd filmpje !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

C-rail

#4
Het is weer prachtig!!!
Ik denk echter wel dat de drijfstangen rood zijn, maar dat weet ik niet zeker.

C?dric

Michiel

#5
citaat:
Geplaatst door C-rail

Ik denk echter wel dat de drijfstangen rood zijn, maar dat weet ik niet zeker.

Ik dacht dat de inleg van het drijfwerk rood werd geschilderd, maar dit type 29 heeft vlakke drijfstangen zonder inleg. De drijfstangen blijven dus blank staal zoals op de foto, dacht ik.

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

C-rail

#6
citaat:
Geplaatst door Saraan

citaat:
Geplaatst door C-rail

Ik denk echter wel dat de drijfstangen rood zijn, maar dat weet ik niet zeker.

Ik dacht dat de inleg van het drijfwerk rood werd geschilderd, maar dit type 29 heeft vlakke drijfstangen zonder inleg. De drijfstangen blijven dus blank staal zoals op de foto, dacht ik.

groetjes,



Ze zijn rood en ze hebben een inleg.

Zie deze foto ( niet erg duidelijk ) :http://www.hetspoor.com/afbeeldingen/foto29013.jpg

C?dric

rixke rail

#7
Voor alle duidelijkheid en zonder kritiek op wie dan ook ! Eerst een foto van "the real Mc Coy" :


En daarna van het model :



De kleurstelling van de drijfstangen is dus juist weergegeven.
Gedeeltelijk rood, gedeeltelijk metaal.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

C-rail

#8
Inderdaad, ik had enkel een foto gezien waar men enkel het voorste drijfwerk goed kon zien[8D]

C?dric

ERVIN

#9
Knap werk Rixke.[;)]