Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM 85

Gestart door conducteur, 10 september 2009, 17:33:06 PM

conducteur

Luc (Dooms),
Wij zijn toch braaf geweest h?? Mogen wij eens een voorproefje van wat er vanaf komende week in onze bus zal liggen?
Wat ik zeker weet (99,99% zeker) is dat er een artikel komt die de watertoren van PB Messingmodelbouw met die van MTE zal vergelijken, en verder kan ik enkel maar ongeduldig afwachten.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

Beste Rian, ik geef het toe, jullie zijn allemaal braaf geweest.
Normaal gezien plaats ik tijdens het weekend hier de preview, al ken ik uiteraard wel de inhoud op dit moment. [;)]

Jammer voor jou, maar voor het artikel over de watertoren is het nog even te vroeg. Niet getreurd echter er zal heel wat in staan! [:p]

Ik denk nog even heel diep na of ik nu al een tipje van de sluier ga oplichten... [}:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janjozef

Luc laat u van uw beste kant zien en doe het gewoon niet, [:D]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

Doe het niet!

15 jaar geleden moesten we ook gewoon wachten tot een magazine in de winkel lag vooraleer we wisten wat erin stond. Wij zijn daar toch niet van doodgegaan, dus zal dat nu ook geen probleem zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter


citaat:
Wij zijn daar toch niet van doodgegaan,

Alhoewel sommigen toch aleen akelig bleke kleur beginnen te krijgen als ze lang moeten wachten.[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Beste Jan, ik ga me van mijne slechtste kant laten zien en het toch doen! [}:)]

Sorry Jurgen, niet lezen. [;)][:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

10 jaar Modelspoormagazine

MSM 85 is extra dik ? en er zijn prijzen te winnen door onze trouwe lezers!

Ter gelegenheid van 10 jaar MSM hebben we er een extra dik nummer van gemaakt en is er bovendien een wedstrijd met leuke prijzen... Mis dit nummer niet! Eind volgende week bij de dagbladhandelaar.



Met de modelspoorweg ?Bilzen Station? wil de Hoeseltse Treinclub het station van Bilzen en zijn onmiddellijke omgeving in model weergeven op schaal 1/87. De modelspoorweg weerspiegelt de situatie in de periode 1960/1970. Dit project maakt deel uit van een groter geheel, op lange termijn is het de bedoeling van de Hoeseltse Treinclub om ook de andere stations van de lijn in model na te bouwen. Maar zover zijn ze nog niet, bekijken we eerst ?Bilzen Station? in detail.

Modelspoormagazine bestaat deze maand exact 10 jaar. Om onze trouwe lezers mee te laten genieten van ons tienjarig bestaan organiseren we een jubileumwedstrijd. Geen diorama, geen mini-baantje, maar wel een eenvoudige zoektocht doorheen de afgelopen 84 nummers.

Voor de liefhebbers van lokaalspoor naar buitenlands voorbeeld presenteert Henk van Willigenburg het railplan van ?Landwehr?, een denkbeeldige plaats in het Duits/Oostenrijks/Zwitsers gebergte. Bij het ontwerpen van het railplan van Landwehr hadden we een tentoonstellingsbaan voor ogen. We kozen voor een min of meer realistische exploitatie-opzet met twee stations en een ?Spitzkehre ?, een terugzetspoor.

Arnaud Verlaeken (TMM-forum) levert zijn eerste bijdrage aan ons blad, en legt hierin uit hoe hij een bouwpakket van een fontein op 1/35e ombouwde en aanpaste tot een standbeeld van een engel. Natuurlijk vraagt dit wat werk zowel wat de aanpassing betreft als het bijkomende inkleuren, maar het resultaat is een geloofwaardig item voor de H0-baan.

In Modelspoormagazine 44 en 45 beschreef Gerolf Peeters al eerder de techniek van het etsen van lichtgevoelige platen. De tijd staat gelukkig niet stil, en intussen heeft hij nieuwe ervaringen opgedaan en nieuwe methoden en materialen ontdekt. Reden genoeg om deze techniek opnieuw voor U te beschrijven. Het eerste deel over theorie, ontwerp en eerste voorbereidingen komt in dit nummer aan bod.

Het ?Bels lijntje? is de naam van de modelspoorweg van de ModelSpoorGroep Valkenswaard, en beeldt een stukje internationale spoorlijn uit tussen het Nederlandse Eindhoven en het Belgische Neerpelt. Aan de baan zoals ze op 10 en 11 oktober te zien zal zijn op Euromodelbouw in Genk is een hele geschiedenis voorafgegaan. Maar ook de historiek van de lijn zelf verdient een woordje aandacht. Hugo Baart van de ModelSpoorGroep doet het verhaal.

Wanneer men een bestaande woning wil nabouwen op schaal wordt men vaak geconfronteerd met bepleisterde gevels. Waar de nieuwere woningen vaak vrij effen bepleistering hebben, zijn daarentegen de oudere pleisterwerken vaak van het grovere type. Hoe we deze bepleistering in miniatuur willen nabootsen legt Dirk Vanden Berghe (MSM-forum) stap voor stap uit in zijn eerste bijdrage in Modelspoormagazine.

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

tufken

Reclame is niet toegelaten [}:)][}:)]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


doomslu

citaat:
Geplaatst door tufken

Reclame is niet toegelaten [}:)][}:)]

[:I]

Geen reklame... maar een waarschuwing. MSM kan verslavend zijn. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rochevalien

Staat er niets in over een mini-baantje?[;)][:o)]

Gerrit

loebaske

Het zal weer lezen en kijken geblazen worden[:p][:p][:p]

doomslu

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Staat er niets in over een mini-baantje?[;)][:o)]

Gerrit

Kijk eens op de cover. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

citaat:
Geplaatst door doomslu

Sorry Jurgen, niet lezen. [;)][:D]




Tja, als het er dan toch staat kan ik het evengoed lezen ook h?. [:D][;)]


All?, we zullen onze oude nummers al maar eens van buiten gaan leren. [:D]

Eerste vraag: Hoeveel blz had het 0-nummer?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

Zal er net op tijd zijn om als lektuur mee op verlof te nemen
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Michael

Ben ik net op tijd, heb net nummer 11 nabesteld om de serie compleet te maken. Dus laat maar komen nr 85.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154