Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

HLR 8061 ROCO

Gestart door B-Cargo, 09 september 2009, 22:48:46 PM

ERVIN

Ja voor mijn 62er ga ik mij dan zeker zo'n setje aanschaffen ,voor de 77/78ers wacht ik even af, want ik vrees dat ook dat niet simpel gaat worden, ik ben het allemaal al eens aan het bekijken geweest voor deze locs, maar je kan amper aan die verlichting aan.[:(]

brelec

Hey,

Voor de liefhebbers. In N?renberg op de spielwaremesse stond deze trein in onze stand (7870). Maar dit is al jaren geen geheim dat we een van de weinige wit verlichte type77 modellen hier hebben staan. Voor de liefhebbers er staat een type 80 en 76 naast, ook met verlichting...



Nu we hebben niet stil gezeten en vorige week de proto's gehad van de nieuwe basis print... Het moest een goed bewaard geheim blijven tot op Euromodelbouw waar we hoogst waarschijnlijk de eerste productiemodellen gaan bij hebben... Een paar weken erna volgt dan de uitlevering. Het systeem is eenvoudig, in Genk is een voor intekening (met een kortinguiteraard) tot ze leverbaar zijn. Daarna vrij te verkrijgen in de winkels die interesse hebben. Dit is ook iets wat we in Genk officieel zullen aankondigen en was al tussen de lijnen duidelijk met onze aanwezigheid op de Spielwaren Messe in N?renberg.





Nu waarom heeft het zo lang geduurd. Testen... Omdat er extra elektronica bij zit om een aantal speciale effecten:

  • Zowel 8polige stekker (compatibiliteit en beperkte functionaliteit) als 21polige voor de volledige functionaliteit eruit te halen.
  • 21 polige connector is ompatbel met ESU en Zimo decoders, mapping gebeurt volgens de standaard.
  • De frontverlichting is per kant apart schakelbaar voor als men in duo of trio rijdt, met wagens etc. Dit geldt zowel voor de rode als de witte lichten.
  • Derde licht apart schakelbaar
  • Trein in nood of de lichten dimbaar dat moeten we nog uitmaken of een combinatie met een functie
  • En nog een verassing maar dat moet ik nog zien of ik dat optisch in orde krijg


De hele opties gaat alleen mogelijk zijn met een 21 polige decoder met 4 extra functieuitgangen. Er is een mogelijk om bv de print met gemonteerde en ingestelde decoder te kopen. Zowel de sound als de gewone versie.

Maar ik zou zeggen laat je verassen in Genk...

Raf
 

Peter

Die Raf die is toch niet te schatten. Die heeft al een oplossing voor ik de vraag hier op het fourm stelde.[:D][:D][:D][:D]
Doch weeral....helaas, helaas, zowel Genk als Euromodelbouw zijn voor mij onbereikbaar.[:(][:(][:(]
Met vriendelijke groeten
Peter

brelec

Tja Utrecht (Eurospoor), Leipzig en Friedrichshafen zullen ook nog een kans zijn het te zien ;-) En uiteraard foto's he...

Raf
 

ERVIN

Maar is het voor een leek als ik, niet moeilijk om zulk een verlichtingsset in te bouwen dan???[:I]

itchy

De handleiding biedt voldoende houvast. Ik ga mij zeker zo'n setjes aanschaffen, mgl met bijbehorende decoders!

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Maar is het voor een leek als ik, niet moeilijk om zulk een verlichtingsset in te bouwen dan???[:I]

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

modeltreinbart

Beste Raf wat is de prijs van zo een lichtsetje voor een type 80 voor een analoge versie die veranderd naar gelang de rijrichting?
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

itchy

Hallo,
Open vraag aan Raf van Brelec (want ik neem aan niet de enige ge?nteresseerde te zijn): wanneer mogen wij uw produkt voor de reeks 77/78 verwachten?! Was dit al te zien in Genk vorig jaar (dan moet ik erover gezien hebben...). Zie onderstaande post.
Steven
citaat:
Geplaatst door brelec

Hey,

Voor de liefhebbers. In N?renberg op de spielwaremesse stond deze trein in onze stand (7870). Maar dit is al jaren geen geheim dat we een van de weinige wit verlichte type77 modellen hier hebben staan. Voor de liefhebbers er staat een type 80 en 76 naast, ook met verlichting...



Nu we hebben niet stil gezeten en vorige week de proto's gehad van de nieuwe basis print... Het moest een goed bewaard geheim blijven tot op Euromodelbouw waar we hoogst waarschijnlijk de eerste productiemodellen gaan bij hebben... Een paar weken erna volgt dan de uitlevering. Het systeem is eenvoudig, in Genk is een voor intekening (met een kortinguiteraard) tot ze leverbaar zijn. Daarna vrij te verkrijgen in de winkels die interesse hebben. Dit is ook iets wat we in Genk officieel zullen aankondigen en was al tussen de lijnen duidelijk met onze aanwezigheid op de Spielwaren Messe in N?renberg.





Nu waarom heeft het zo lang geduurd. Testen... Omdat er extra elektronica bij zit om een aantal speciale effecten:

  • Zowel 8polige stekker (compatibiliteit en beperkte functionaliteit) als 21polige voor de volledige functionaliteit eruit te halen.
  • 21 polige connector is ompatbel met ESU en Zimo decoders, mapping gebeurt volgens de standaard.
  • De frontverlichting is per kant apart schakelbaar voor als men in duo of trio rijdt, met wagens etc. Dit geldt zowel voor de rode als de witte lichten.
  • Derde licht apart schakelbaar
  • Trein in nood of de lichten dimbaar dat moeten we nog uitmaken of een combinatie met een functie
  • En nog een verassing maar dat moet ik nog zien of ik dat optisch in orde krijg


De hele opties gaat alleen mogelijk zijn met een 21 polige decoder met 4 extra functieuitgangen. Er is een mogelijk om bv de print met gemonteerde en ingestelde decoder te kopen. Zowel de sound als de gewone versie.

Maar ik zou zeggen laat je verassen in Genk...

Raf

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Alex

Hallo mensen,

Op OntraXs! in Utrecht vorige maand heb ik een poosje met Brelec (Raf in dit geval) gesproken over het project voor de verlichting van de 77/78.
Eerder had hij mij aangegeven dat de verlichting eind vorig jaar op de markt zou komen, dus heb ik hem gevraagd naar de status.

Door grote drukte heeft het project vertraging opgelopen. Momenteel heeft hij een probleem met de dikte van de SMD LEDS. Deze zijn 0,2 mm te dik, waardoor ze maar moeilijk in de houder van het Mehano model passen. Momenteel is hij met zijn leverancier aan het kijken wat de mogelijkheden aangaande de LEDS zijn.

Brelec wil graag een goed product op de markt zetten met een goede pasvorm.

Ik heb welgemeende excuses ontvangen van Raf.
We wachten dus nog even af.
Wellicht dat hij het zelf nog kan toelichten en de huidige status hier vermelden.
Er zijn veel ge?nteresseerden.

Groeten Alex Langenkamp

itchy

Hoi,
Bedankt voor de info! Is er ook al een richtprijs gekend? Ik heb interesse in de full option versie met decoder en sound... [:p]
citaat:
Geplaatst door Alex

Hallo mensen,

Op OntraXs! in Utrecht vorige maand heb ik een poosje met Brelec (Raf in dit geval) gesproken over het project voor de verlichting van de 77/78.
Eerder had hij mij aangegeven dat de verlichting eind vorig jaar op de markt zou komen, dus heb ik hem gevraagd naar de status.

Door grote drukte heeft het project vertraging opgelopen. Momenteel heeft hij een probleem met de dikte van de SMD LEDS. Deze zijn 0,2 mm te dik, waardoor ze maar moeilijk in de houder van het Mehano model passen. Momenteel is hij met zijn leverancier aan het kijken wat de mogelijkheden aangaande de LEDS zijn.

Brelec wil graag een goed product op de markt zetten met een goede pasvorm.

Ik heb welgemeende excuses ontvangen van Raf.
We wachten dus nog even af.
Wellicht dat hij het zelf nog kan toelichten en de huidige status hier vermelden.
Er zijn veel ge?nteresseerden.

Groeten Alex Langenkamp


Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Alex

Itchy,

eerder heeft Raf me een richtprijs gegeven van een vervangende print met vervangende lichtstrips. Dit is echter een flinke tijd terug en ik wil hier geen valse hoop cre?ren. Het product is namelijk nog in ontwikkeling.
Wat de print met decoder en sound zou moeten gaan kosten is mij onbekend. Ik zou zeggen wacht op een eventuele reactie van Brelec zelf.


Groeten Alex

itchy

Nog iemand iets gehoord over de printjes van Brelec voor de 77/78 reeks? Geen antwoord gekregen op m'n mailtje aan Raf..
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Alex

Hallo Itchy

Ik heb er nog niets weer over gehoord.
Ik heb plannen om even bij Brelec langs te lopen in Mechelen de 16e en even te vragen naar het project. Wellicht is het de ijskast in gegaan, maar dit zou zonde zijn voor de hoeveelheid werk die er reeds in zit. Zodra ik weer wat weet, laat ik het hier weten.
Mochten anderen meer info hebben, be my quest!


Groeten Alex

itchy

Bedankt Alex! Wat ik erover gehoord heb is veelbelovend, zou inderdaad zonde zijn van het werk.. op naar Mechelen dan maar :-)
citaat:
Geplaatst door Alex

Hallo Itchy

Ik heb er nog niets weer over gehoord.
Ik heb plannen om even bij Brelec langs te lopen in Mechelen de 16e en even te vragen naar het project. Wellicht is het de ijskast in gegaan, maar dit zou zonde zijn voor de hoeveelheid werk die er reeds in zit. Zodra ik weer wat weet, laat ik het hier weten.
Mochten anderen meer info hebben, be my quest!


Groeten Alex

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

delano

Ik heb een vraagje aan de marklin cs2 kenners .
Hoe voeg ik dit soort type loc toe want het lukt mij niet AC digitaal.