Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

station beveren (waas)

Gestart door Binco, 06 september 2009, 19:57:07 PM

Binco

aangezien ik de plaats niet heb voor een complete modelbaan heb ik het project "Antwerpen-dam" maar al afgeblazen ondertussen ben ik wel belangstelling gaan tonen voor diorama's en zeker voor het project "spa-G?ronst?re" dikke bravo trouwens voor "ThomSten":D


Beveren (waas) leek mij een ideaal station.

als je nu met bv. google earth gaat kijken hoe het sporenverloop (de bocht!) er uit ziet merk je wel op dat dat een heel slappe bocht is.
http://picasaweb.google.be/stephen.vandenbrande/Misc#5378413507133731666

de vraag: weet iemand hoe lang dat dat ongeveer gaat worden.
ik ga de huizen en zo er niet bij nemen juist het stations gebouw het perron en eventueel een stukje van de parking:)
ik denk er aan om dit station te gebruiken:http://www.jocadis.com/index2.php?lng=nl&pa_pr=boutique_article jocadis 91001
en de rails dan met flexrails het best of gewoon recht trekken?

aja en voor dat ik het vergeet het is allemaal nog niet zeker of het dit word h?8D maar het zou fijn zijn zouden jullie mee brainstormen
:D:Dthx


treinliefde

#1
Als je nog wat wacht komt dit station er misschien in bouwpakket

Gerolf

#2
Hou die boog erin, dat maakt je baan meteen realistischer.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tufken

#3
en als je het station bouwt einde de jaren 90 kan je er nog een aftakking voor 2 goederensporen bijmaken, daar waar links bovenaan de autoparking is.

Dat waren 2 sporen met laad en losruimte die +-  500m verder op de hoofdlijn kwamen.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


chef garde

#4
Binco, op uw vraag hoe groot dat gaat worden:

De perronlengtes in Beveren zijn 246m en 262m (kant station).  Op schaal 1/87 geeft dit 2,82 meter en 3,01 meter, kan al tellen h?!?

modeltreinbart

#5
Mits enige handigheid kan je ook het station van kibri aanpassen.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Binco

#6
citaat:
Geplaatst door chef garde

Binco, op uw vraag hoe groot dat gaat worden:

De perronlengtes in Beveren zijn 246m en 262m (kant station).  Op schaal 1/87 geeft dit 2,82 meter en 3,01 meter, kan al tellen h?!?



is dat niet mogelijk om dat (realistisch) in te korten?[|)]

modeltreinbart

#7
Het kan enkel als je dan een deel van het geheel maakt. Hou er ook rekening mee in welk tijdperk dat je rijd want er zijn heel wat wijzigingen gebeurt aan het station en zijn omgeving.
Toen er nog stoomtreinen reden in de jaren 50 was het tunneltje voor de voetgangers er nog niet dit is pas in de jaren 70 gebouwd. Toen was er nog een overweg met 1 ophaal bareel en 1 rolbareel.
Ik geloof dat hier nog ergens op het forum nog info overstaat van Beveren ten tijde van stoom. En ook de plaatsing van de deuren in het stations gebouw is hier en daar veranderd en er was ook nog een lange luifel aan het type dat PB heeft uit gebracht voor het kibri station.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

chef garde

#8
citaat:
Geplaatst door binco

citaat:
Geplaatst door chef garde

Binco, op uw vraag hoe groot dat gaat worden:

De perronlengtes in Beveren zijn 246m en 262m (kant station).  Op schaal 1/87 geeft dit 2,82 meter en 3,01 meter, kan al tellen h?!?



is dat niet mogelijk om dat (realistisch) in te korten?[|)]


werken op schaal 1:100 misschien??  scheelt telkens een cm of 40.

tufken

#9
citaat:
Geplaatst door chef garde

citaat:
Geplaatst door binco

citaat:
Geplaatst door chef garde

Binco, op uw vraag hoe groot dat gaat worden:

De perronlengtes in Beveren zijn 246m en 262m (kant station).  Op schaal 1/87 geeft dit 2,82 meter en 3,01 meter, kan al tellen h?!?



is dat niet mogelijk om dat (realistisch) in te korten?[|)]


werken op schaal 1:100 misschien??  scheelt telkens een cm of 40.



Hebben jullie soms het spoorplan van Beveren liggen met de aftakking van de 2 goederensporen,  +- 15 jar geleden
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Binco

#10
ik dacht aan de toestant hij het nu is.