Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Fleischman profi op 21 van LS models?

Gestart door conducteur, 05 september 2009, 09:04:14 AM

conducteur

Welke koppeling steken jullie op je 21? Ik wou er een fl-profi opsteken, maar dat blijkt niet te lukken, omdat dat ding vooraan in de weg steekt, zodat het 'stokje' voor het voorontkoppelen niet volledig naar beneden kan hangen?
ahja, Ik ben tevens nog op zoek naar een modelkoppeling die zeer gemakkelijk voorontkoppeld, en terug kan aankoppelen voor op mijn minibaantje met mijn zelfbouw rangeerlok. (rijtuigen worden uitgetrokken en op het andere spoor gezet met mijn zelfbouw rangeerlok, lok (serie 21) zet zich zelfstandig voor de rijtuigen)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

Dat "ding"' vooraan - is dat de koevanger? Stukje uithalen?
Oh ja: ik vind de fl-profi prima: niet te opvallend, goede ont-, vooront- en aankoppeling.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

@Conducteur , je moet eens kijken in het bijgeleverde zakje van LS-Models, daar moet normaal een extra koppelstukje bij zitten waardoor je koppelingshouder iets langer kan gemaakt worden, schuif dit extra stukje over je Profi-koppeling en daarna in je loc.

Hier zie je wat ik bedoel...


conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

C-rail

Het is hetzelfde met alle LS-locs, geloof ik.
Op m'n 15 he ik ook zo'n verlengstuk.

Peter

citaat:
Het is hetzelfde met alle LS-locs, geloof ik


Niet alleen op LSM loks. Bij sommige Roco loks heb je ook dat stukje nodig, zoals bv. bij mijn V200 (zie http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=4938&whichpage=34
Met vriendelijke groeten
Peter

chef garde

citaat:
Geplaatst door C-rail

Het is hetzelfde met alle LS-locs, geloof ik.
Op m'n 15 he ik ook zo'n verlengstuk.


Niet op alle LSM-locs hoor.  Denk dat dat lolleke met de 21/27 gestart is.  Mijn 13's en 18 hebben het niet, de 21 en 27 dan weer wel, en op uw 15 blijkbaar ook.  Vreemd ...

modelbaanHO

Zijn die verlengstukjes los verkrijgbaar? Op de website van Roco heb ik ze niet gevonden (of niet goed gekeken[:I]).
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be