Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Inzet belgische locs op de modelbaan

Gestart door Binco, 04 september 2009, 18:17:53 PM

BC911

Mooi filmpje. Wel leuk dat het in de categorie "SPORT" staat  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

oebr

Gods hand moest precies eerder ingrijpen om ze binnen te houden dan om ze aan te porren,
lijkt me een goed teken dergelijke enthousiaste lokjes...
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

OlivierV

#572
Citaat van: doomslu op 05 juni 2016, 20:40:02 PM
Ik hou wel van het concept van de baan voor een tentoonstelling: realistische treinen.

Ik zag wel dat en toe 'de hand van God' even moest ingrijpen...  ;D
Binnen 2 jaar in Leuven moet wel lukken.  ::)

Samenstellingen zijn zo realistisch mogelijk. Was ook makkelijk omdat er hedendaags werd gereden. Ik reis veel met de trein dus ik zie vaak allerlei samenstellingen de revue passeren. Ook eens gebroken met dat typische 13-met-i11-rijtuigen-beeld, bijna alle 13's zitten in de goederendienst behalve de laatste 5-10 nummers voor diensten naar Luxemburg.

Citaat van: oebr op 05 juni 2016, 21:12:09 PM
Gods hand moest precies eerder ingrijpen om ze binnen te houden dan om ze aan te porren,
lijkt me een goed teken dergelijke enthousiaste lokjes...
Enkel op dat spoor moest dat gebeuren, daar was er af en toe een loc die door de stopsectie reed. Elders ondervonden we geen probleem.

Citaat van: NielsVV op 05 juni 2016, 21:00:59 PM
Als zo een baan een heel weekend heeft gewerkt. Word er dan nadien iets van onderhoud gedaan aan de locs en wagons?
Baan heeft een 6-7uur gereden. Ik hamer er toch wel op dat er een dubbel aantal locs is voor het aantal treinen. (om eens te kunnen wisselen). Materiaal dat rondrijdt is van de leden. Mijn materiaal wordt na een dag rijden op opendeur wel nagekeken en 't geen dat piept wordt gesmeerd, tandwielkasten van locs doe ik langs onder eens open en indien nodig reinigen en een beetje nieuw vet.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Chrisrail

#573
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Kautenbach

Cool, God houdt dus ook van modeltreintjes  ;D ;D

SuSke

Citaat van: Kautenbach op 06 juni 2016, 21:13:39 PM
Cool, God houdt dus ook van modeltreintjes  ;D ;D

Zeker als hij er ook mee mag spelen  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV


NMBS SNCB HLD6215 & 6204 met M4 @ Maas

Een fantasietje, inspiratie gehaald bij treinschakelingen met geelgroene en blauwgele 55-ers.

6215 was de enige 62 die een elektrische verwarmingsinstallatie kreeg, echter was de trekkracht met installatie ingeschakeld heel wat minder dan zonder en werd de lengte van de treinen gelimiteerd op 4 rijtuigen. Hier is de trein echter 5 rijtuigen lang en wordt er hulp geboden door een gele 62-er.

Beiden zijn gepimpte Roco's die zo ingesteld zijn dat de maximumsnelheid gelijk is (optrekvertraging is ook ongeveer hetzelfde), zodoende zijn ze ook echt in treinschakeling inzetbaar. Was een hels klusje want in de 6204 heb ik ooit eens de motor vervangen door een recenter exemplaar.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

wel fraaie dure wagons die jij daar hebt !  :-\

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 juni 2016, 16:45:50 PM
wel fraaie dure wagons die jij daar hebt !  :-\
Viel wel mee, ook al moest ik voor alle rijtuigen (op 1 na) nieuwe assen + kortkoppelingen + kortkoppelmechanisme aanschaffen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Ik ken iemand die graag foto's bewerkt.


- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

raf

ja die is echt tof gedaan amaj beetje werk aan geweest

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Kautenbach


loebaske


Gerolf

Toffe trucage - en stimulans om te bouwen  :D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw