Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Inzet belgische locs op de modelbaan

Gestart door Binco, 04 september 2009, 18:17:53 PM

TreinTeLaat

#105
Zelf is mijn baan nog maar in opbouw, toch krijg ik steeds meer materieel (zoals onlangs de nieuwe I11-rijtuigen van LS Models)

Deze rijtuigen hebben veel gereden met een HLE 27 en eveneens even met een HLE 28 (bij de HLE 28 hebben ze weliswaar niet veel gereden en dat waren enkel 1e klasse rijtuigen ter verbinding van Antwepen-Centraal met station Noorderkempen)

De HLE 28 (van LS Models) past qua kleur perfect met de I11-rijtuigen (zie kleur van de deuren om van het ene naar het andere rijtuig te gaan , dat soort groen)

[/url]

[/url]

De bedoeling is dat een HLE 13 (namelijk de 1355 die nog uitkomt) de I11'en gaan trekken.
De HLE 27 is bestemd voor de M6-rijtuigen van Classix
De HLE 28 gaat dienst doen bij de goederen en eventueel op de Beneluxdienst samen met I6 en I10 rijtuigen (voor zover ik deze nog kan krijgen)

Groeten
Tim

Gerolf

#106
Kan je die foto wat verkleinen, "TreinTeLaat"?
Mensen met een oudere monitor moeten teveel door de pagina's scrollen zo.
800 pixels is een mooie maximumbreedte [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TreinTeLaat

#107
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Kan je die foto wat verkleinen, "TreinTeLaat"?
Mensen met een oudere monitor moeten teveel door de pagina's scrollen zo.
800 pixels is een mooie maximumbreedte [;)]



sorry voor het grote formaat, maar ik zal er in het vervolg op letten dat ik kleiner formaat opload.., ik weet persoonlijk niet hoe ik die ene post moet aanpassen zodoende het formaat kleiner wordt..

ToThePoint

#108
De foto vervangen waar de link in je post naar verwijst.
Dan zal msm forum automatisch de andere foto laten zien zonder dat je de link in je post moet veranderd worden.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

rixke rail

#109
Een vakantietrein (de Freccia del Sole ?) passeert in Zevenem-Wacht ergens in de jaren '80 ...

http://www.youtube.com/user/RixkezRail#p/u/3/M9Y2lNmRz5w

Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

vanmiegroet

#110
De jaren tachtig in Preiser-Land?
Of in Train City ?
Misschien toch vlaanderen ?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

rixke rail

#111
In "Op de Baan # 98 staat op pg. 19 onderaan een foto van de p-trein 7968 (FZT-FBMZ), met een reeks 11 als trekkracht en een I6 als versterking in de samenstelling ! [:p]
Laat diezelfde trein vandaag nu toch wel verkeerd gereden zijn zeker ! [:o)]


En daar zijn zelfs filmbeelden van ! Enjoy !
Modelspoorse groeten,
Eric.
P.s. : enige verschil de 1188 i.p.v. de 1192 ! [:0]
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

the_gold

#112
Prachtig [;)]

TreinTeLaat

#113
prachtige trein en prachtig filmpje :)

wanneer heeft deze trein in feite gereden (in het echt)?
 De HLE 11's zijn maar sinds een jaar uit de Beneluxdienst en een I6Bc-rijtuig: ik vind het raar dat ze een slaaprijtuig inzetten op een P-treindienst...
(Toch, als je denkt aan de logica van de NMBS soms...)

Maar zonder enige twijfel kan ik zeggen dat deze stam echt wel mooi is en dat je baan een mooie P-treindienst heeft :)

itchy

#114
Ik dacht eerste helft 2010. Momenteel rijdt er nog een P-trein vanuit Brussel naar Genk in een gemengde M4 - I6Bc samenstelling, echter niet met een elfje.
citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat

prachtige trein en prachtig filmpje :)

wanneer heeft deze trein in feite gereden (in het echt)?
 De HLE 11's zijn maar sinds een jaar uit de Beneluxdienst en een I6Bc-rijtuig: ik vind het raar dat ze een slaaprijtuig inzetten op een P-treindienst...
(Toch, als je denkt aan de logica van de NMBS soms...)

Maar zonder enige twijfel kan ik zeggen dat deze stam echt wel mooi is en dat je baan een mooie P-treindienst heeft :)

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

chef garde

#115
Gent-Sint-Pieters heeft er ??ntje met een 11 met M4'en, P-treintje Schaarbeek, Oudenaarde heeft er meerdere 11 met bordeau M5'en en 11 met M4kes, allemaal P-treinen ...

rixke rail

#116
citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat

prachtige trein en prachtig filmpje :)

wanneer heeft deze trein in feite gereden (in het echt)?
 De HLE 11's zijn maar sinds een jaar uit de Beneluxdienst en een I6Bc-rijtuig: ik vind het raar dat ze een slaaprijtuig inzetten op een P-treindienst...
(Toch, als je denkt aan de logica van de NMBS soms...)

Maar zonder enige twijfel kan ik zeggen dat deze stam echt wel mooi is en dat je baan een mooie P-treindienst heeft :)



Het bijvoegen van I6'en gebeurd tegenwoordig geregeld, hoor Tim (TreinTeLaat), naar het schijnt wegens een tekort aan M4'en ?
De foto waarvan sprake werd gemaakt door Simon Deridder op 4 juni 2010 te Sint-Martens-Bodegem. Volgens mij rijdt deze trein elke dag zo, spijtig genoeg nog nooit zelf gezien !
Ik weet niet of ik ze mag plaatsen hier ... [:I]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ToThePoint

#117
Van mij mag u ze plaatsen. Maar er zijn mensen die niet zomaar toelaten dat u ongevraagt foto's van hen plaatst. Dus even aan de fotonemer vragen.

Ik ben benieuwd naar foto's want al die nummers en type aanduiding van rijtuigen zeggen mij niet veel.
Heb niet zo veel info ivm recent rollend materiaal.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

doomslu

#118
citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Van mij mag u ze plaatsen. Maar er zijn mensen die niet zomaar toelaten dat u ongevraagt foto's van hen plaatst. Dus even aan de fotonemer vragen.

Ik ben benieuwd naar foto's want al die nummers en type aanduiding van rijtuigen zeggen mij niet veel.
Heb niet zo veel info ivm recent rollend materiaal.

Spoorwegjournaal is een interessant tijdschrift om het rollend materieel te leren kennen. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

rixke rail

#119
Voila ! M?t toestemming van Jean-Luc Vanderhaegen, hoofdredacteur van ODB. Ook dank aan Walter Pinet voor het doorverwijzen en Simon Deridder voor het maken van de foto ! [^]



Enjoy ! [:p]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN