Echo adressen op een Uhlenbrock 76500?

Gestart door Leendert, 06 juni 2005, 09:32:38 AM

Leendert

Ik heb een merkwaardig fenomeen. Ik heb een aantal U* 75600 decoders. Deze worden aangestuurd met een IB en ik gebruik de DCC aansturing. Nu doet zich het merkwaardige fenomeen voor dat een U* ingesteld op adres 114 ook reageert op sturing op adress 12, maar die staat op Motorola II formaat ingesteld. (dat klopt ook, want dat is een originele M* lok). Uiteraard kan ik de lok op een ander adres zeten dan 114 en wellicht heb ik er dan even geen last van, maar ik begrijp gewoonweg niet wat er gebeurt en/of wat er misgaat. Ik rijd met een mengeling van DCC en Motorla II, dit alles aangestuur door een Intellibox, voorzien van een Edits-Pro Booster.

Groet,
Leendert

n/a

Deze decoder heeft toch ook nog twee of drie subadressen, waarschijnlijk is een subadres op 12 ingesteld.

Leendert

citaat:
Geplaatst door Max

Deze decoder heeft toch ook nog twee of drie subadressen, waarschijnlijk is een subadres op 12 ingesteld.



Max,

Ik zal eens nazoeken, want ik voel me een beetje blond, en dat terwijl ik nauwelijks haar op mijn hoofd heb. Ik ken alleen het adres dat ik met CV 1 instel, en verder niets. Kan je het nog iets nader toelichten, want het is me nog niet helemaal duidelijk.
Groet,
Leendert

Leendert

citaat:
Geplaatst door n/a

Deze decoder heeft toch ook nog twee of drie subadressen, waarschijnlijk is een subadres op 12 ingesteld.



Als work-arround heb ik de Loc ingesteld dat deze alleen 'luistert' naar DCC commando's en is dus het fenomeen over. Maar blijft over dat ik eigenlijk nog steeds niet snap waarom hij ook luistert naar adres 12 in Motorola II formaat. Ik heb niets kunnen vinden over de 'twee of drie subadressen' dus wie daar nog een tip over heeft: zeer aanbevolen.

Groet,
Leendert