Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uitdagingen

Gestart door Peter, 03 september 2009, 14:13:13 PM

Peter

Een paar dagen geleden vroeg een kollega-modelspoorder (zit niet op dit forum) wat ik nog als zelfbouw uitdagingen beschouw, zoniet voor mezelf, dan toch door andere modelspoorders.
Tja, wat zou ik als Antwerpenaar wel kiezen, NEEE, niet het Centraal Station, want dat is gewoonweg te groot, en als je het echt met profielen enz. tot in detail wil afwerken....:0:0:0
Nee, ik zou kiezen voor bv. het oude station van Berchem of Antwerpen-Oost, of wat kleiner de dubbele watertorens aan het Schijnpoort of de Simonsstraat, en ja, waarom niet, het voormalige seinhuis dat op de brug over de Lange Kievitstraat/kant Pelikaanstraat (nb. het eerste elektr. seinhuis) stond.
Tja, tijd, veel tijd moest een mens hebben, want ondertussen is er toch ook die baan waar je verder aan wil werken en de eindeloze reeks huis-tuin en keuken werken en werkjes:D:D:D
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Mijn ultieme uitdaging heb ik al gevonden, en de haalbaarheid is nog in volle ontwikkeling. Het totaalproject is in 4 scenes opgedeeld, waarvan het eerste nu in verdere studie ligt. Ik heb het over het oude kopstation van Brussel-Noord tijdens het interbellum (1920-1930), met in de eerste fase haar depot. Of het ooit wat wordt, zal de tijd wel uitwijzen...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

erik de noorman

Ik droom ervan om een echte onweer met stortbui, windvlagen, bliksem en donder na te boetsen.

Erik

Peter

Erik,

het is wel niet echt, maar Uhlenbrock heeft een elekronisch verlichtingstoestel, dat alles 'nabootst' zoals dagn nacht zonsop-en ondergang, onweer enz. alleen ....geen echte regen (is trouwens slecht voor je baan[:D][:D][:D][:D][:D][:D])
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

citaat:
Geplaatst door Peter

Erik,

het is wel niet echt, maar Uhlenbrock heeft een elekronisch verlichtingstoestel, dat alles 'nabootst' zoals dagn nacht zonsop-en ondergang, onweer enz. alleen ....geen echte regen (is trouwens slecht voor je baan[:D][:D][:D][:D][:D][:D])


onweer? een kapotte tl lamp helpt je ook op weg hoor!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

Ik heb m??r dan genoeg dromen voor de rest van mijn leven, en er komen er nog regelmatig bij [:)]
Een goede omgevingsbelichting en -geluid op mijn baan (inclusief onweer) hoort daar bij, maar ook "kleinere" projecten (een kermis bvb)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

een uitdaging : het zelfbouwen van stoomlocs, naar belgisch voorbeeld, die niet te koop zijn

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Nadat ik in de loop der jaren voor modelspoorvrienden verschillende bouwdozen van van Duitse loks van Weinert (rijklare onderstellen) en Belgische loks van DJH/Jocadis (type 1- 10 - 16 en 40 oa. heb gebouwd heb ik de neus vol van loks te bouwen. Enkel en alleen een diesel van Jocadis (reeks 70) wil ik nog voor mezelf bouwen.
Zelfs de "perfekte" Weinert modellen vragen nog veel fijn werk om alles mooi te laten passen, ondanks de voorgevormde leidingen. Over het zelf plooien van alle leidingen en het zelf monteren van het chassis, zwijg ik maar liever. Voor een goed rijdende lok en mooi afgewerkte lok van DJH ben je heel lang bezig.
Dan maar liever zelfbouw gebouwtjes, extra detaileren van loks en wagens en mijn baan.[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

adrievans

Net zo goed worden (liefst nog beter [:D])als de meeste op dit forum.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Peter

Nadat ik in de loop der jaren voor modelspoorvrienden verschillende bouwdozen van van Duitse loks van Weinert (rijklare onderstellen) en Belgische loks van DJH/Jocadis (type 1- 10 - 16 en 40 oa. heb gebouwd heb ik de neus vol van loks te bouwen. Enkel en alleen een diesel van Jocadis (reeks 70) wil ik nog voor mezelf bouwen.Zelfs de "perfekte" Weinert modellen vragen nog veel fijn werk om alles mooi te laten passen, ondanks de voorgevormde leidingen. Over het zelf plooien van alle leidingen en het zelf monteren van het chassis, zwijg ik maar liever. Voor een goed rijdende lok en mooi afgewerkte lok van DJH ben je heel lang bezig.
Dan maar liever zelfbouw gebouwtjes, extra detaileren van loks en wagens en mijn baan.[:D][:D][:D]




[?][?][?]Alle genoemde loks van djh hebben toch een chassis dat je zelf ineen moet zetten?

Gerrit

Peter

citaat:
Alle genoemde loks van djh hebben toch een chassis dat je zelf ineen moet zetten


Inderdaad,
Dat staat er toch
citaat:
zelf plooien van alle leidingen en het zelf monteren van het chassis


Of kan ik niet meer lezen?
Met vriendelijke groeten
Peter