Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Havenkraan

Gestart door adrievans, 03 september 2009, 13:13:06 PM

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Rochevalien
ik kan geen spoor van soldeersel vinden op je bouwsel
Goed kijken, Gerrit [;)]
Maar toegegeven: storend zijn ze zeker niet [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

citaat:
Geplaatst door adrievans

Ik heb wat tijd gevonden om verder te prutsen,ik heb een aantal steunen tussen de staanders geplaatst.(of hoe het ook mag heten[|)].



De staanders zijn "kolommen"
de steunen worden "verbanden" genoemd, in 't goed vlaams (frans) beter gekend als "contre-ventement".

Het ziet er in ieder geval al heel mooi uit. zelfs de knoopplaten zitten op hun plaats en vallen qua grootte goed me.
succes met de verdere ontwikkeling.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

adrievans

De "verbanden" verder afgewerkt en begonnen met de rivetten op de Dirky manier.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

eddy

Komt dik in orde Adrie,wat van belang is dat ieder zijn kunnen en kennis deelt met iedereen,en niet egoistisch voor zich zelf houdt.

groeten Eddy[:)]

Gerolf

Ik zou toch even kijken waar de rivetten bij een echte constructie zitten [;)] Die dienen om de profielbalken vast te houden ...
Maar het is best wel "proper" gedaan [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

adrievans

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Ik zou toch even kijken waar de rivetten bij een echte constructie zitten [;)] Die dienen om de profielbalken vast te houden ...
Maar het is best wel "proper" gedaan [8D]



Ik weet dat ik niet geheel natuurgetrouw bezig ben,het is meer een leerproces om dingen onder de knie te krijgen.
En soms voeg ik details toe die ik leuk vind en waar een ander zich aan ergert,so what,het is mijn kraan.[:)]
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

C-rail

Mooi, dit is zeker een projectje om nader te volgen!

adrievans

Eerste pogingen jammerlijk mislukt,het wordt niet zoals ik wilde[xx(]
Terug naar de tekentafel,ik zal hier later wel mee verder gaan[:(]

Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

rixke rail

Laat U vooral niet afjagen, Adrie !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

doomslu

Jammer. Wat is er fout gelopen, Adrie?
Laat je vooral niet ontmoedigen!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *