Waar zag je de eerste tentoonstelling.

Gestart door Peter, 02 september 2009, 14:18:59 PM

Dirky

met mijne pa en de lokale Marklin verkoper ergens naar Duitsland geweest eind de jaren '60. Was een grote beurs (ja,... alles was toen groot want ik was klein [:)]) en de vele lichtjes op de spoorbanen zijn zowat het enige dat me bijgebleven is!

marctje

eind jaren zeventig met pa naar AMRA en De Pijl
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Peter


citaat:
De een of ander duitser reed toen in een grote camper dwars door duitsland en nederland


Wim,

Zou het kunnen dat dat Otto H?bchens eisenbahn was.
Die had in die tijd een soort woonwagen/camper waar hij mee rondreed.
Met vriendelijke groeten
Peter

jean-luc

Eind de jaren '70 in de sporthal van Gistel.
Toen hadden de Modelspoor Vrienden Brugge mijn treinbaan gekocht om te dienen als tentoonstellingsbaan.
En fier dat ik was als jonge gast! [:D][:D]

wisselstromer

ergens 85-86 in Muizen bij De Pijl
was heel indrukwekkend als 6jarige ;-)
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

just4fun

Begin jaren 70, met m'n nonkel naar (ik denk) MTD, 't was in ieder geval in Deurne, vlak bij de brug 'van den azijn'.
Paul

janjozef

Dan zal dat den AMRA geweest zijn, in die tijd zat AMRA nog in het bischoppenhof

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

eve

1955 : Grote M?rklinbaan bij Fordgarage Permeke aan het de Conincplein in Antwerpen.

Erik

modelbaanHO

citaat:
Geplaatst door janjozef

Dan zal dat den AMRA geweest zijn, in die tijd zat AMRA nog in het bischoppenhof

Jan



Neen Jan, dat kan best MTD zijn geweest.
Zij hebben tentoongesteld in zaal Scinda : Van Dornestraat, een straat parallel met de Bischoppenhoflaan, tussen de "brug van de Azijn" en het Sportpaleis. En daarna in zaal Rix aan de Grijspeerstraat, eveneens op een boogscheut van het sportpaleis.
De volgende tentoonstelling was in de Frans Messingstraat, dat is de buurt van het Antwerp stadion.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

adrievans

De mijne was in de Efteling ergens rond 1975,ben er pas nog eens geweest en hij rijdt nog steeds.
Daarna rond de kerst op de speelgoedafdeling van de Bijenkorf een lego baan.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

erik de noorman

Als broekie eind jaren 60 in den effteling. Wil zeggen er reed een treintje door het landschap en er vaarde een radarboot.
Eind jaren 80 mijn alleer eerste echt modelspoor tentoonstelling in het speelgoed museum van Mechelen. Daar stond toen een demo baan van Fleischman niet de kermis waar ze meestal mee op beurzen staan.
Prachtige maar dan ook prachtige groot diorama zullen we maar zeggen.
Op de voorgrond een groot stationplein met paardenkoetsen alles erop en eraan en het kopstation naar duits voorbeeld TP II.


Erik.

swa

Mijn eerste modeltreinenbeurs, als bewuste volwassen toeschouwer, was in Rijswijk, december vorig jaar. Vermits ik toen al een tijd thuis zat wegens slepende ziekte, en alle andere (fysieke) hobby's ??n na ??n waren weggevallen, kwamen de (ongrijpbare) treindromen uit mijn jeugd terug boven, en zo ging ik naar huis met een tweedehandse arnold-startset! Zelfs zonder te weten wat of waar ik ermee aan moest...
Ondertussen, een negental maanden verder, ben ik aan mijn tweede baan begonnen, van duits tijdperk III overgeschakeld (nog volop bezig) naar belgisch III !
Een waarschuwing voor wie nog nooit naar soortgelijke tentoonstelling is geweest: Let op!! Het is een z??r besmettelijk virus, miniatuurtreinen!

mini-bs

in 1982, op de hobbytentoonstelling van Aalst.
Een fanatieke marklinist had er terplekke een knotsgekke maar heel fascinerende sporenspaghetti gelegd, en had nog wat demobaantjes van M naast de tafel gezet waar je zelf mee aan de slag kon. Heb uren naar de wirwar staan kijken.