merken

Gestart door tsjoeketsjoeke akki, 01 september 2009, 16:58:39 PM

Binco

ja ja jullie hebben gelijk
ik vond het gewoon even niet kunnen jullie zeiden dat k onzin verkocht terwijl er een foldertje naast mij lag waar datgene wat ik beweerde letterlijk in stond[:D][:D]
maar gelukkig is alles opgelost[8D][8D][8D]
bedankt voor de uitleg
ben weer wat wijzer geworden[:D][:D]

ysbeer

citaat:
Geplaatst door marklinhobaan

Ondertussen zijn we wel erg aan het uitwijken van de vraag van de TS.
Maar ik denk binco dat je beter de uitleg van ysbeer volgt, op vlak van digitaal (en andere vlakken zonder twijfel ook) weet hij heel veel, veel meer dan mij, maar ook veel meer dan jou. Dus ga er maar van uit dat zijn uitleg de juiste is.


Tsjonge wat een eer[:I][:I]
Maar hier op het forum is ook bij andere een hoop kennis aanwezig,en binco alles weten en begrijpen is echt niemand gegeven.
Ook een gezonde portie eigenwijs zijn is nooit weg.
Houden zo dus.
wim

tsjoeketsjoeke akki

de vergissing van Ac-digitaal zal ik proberen om nooit meer te maken.
Het is dus digitaal.
Is misschien een domme vraag, maar hoe zit het dan met de locs zelf, kan ik dan locs zonder sleper op onze baan(c-rail)laten rijden als ze digitaal zijn? Begin nu weer geen hele discussie[:D], alleen ja of nee is voldoende. We zijn ook maar beginners en willen zoveel mogelijk bijleren.

conducteur

We kunnen toch wel nog een verschil uitmaken tussen 3rail-digitaal, of 2-rail digtitaal? Simpel gezegd, waar AC (wat dus verkeerd is) op staat is goed voor jou. bv alles van marklin. Misschien ook gemakkelijk, gewoon bijna alles waar geen sound in zit, maar wel digitaal is.
Jij hebt wel zo'n soort skilat/ sleper, nodig, die dan over de spijkers 'glijd'. Om de stroom af te nemen.
Kortom: allles van locomotieven waar je tussen de wielen nog een soort skilat ziet hangen kan jij gebruiken.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

erik de noorman

Kortom: allles van locomotieven waar je tussen de wielen nog een soort skilat ziet hangen kan jij gebruiken + een motorola, MFX of multiprotocol decoder.[;)]


Erik

ysbeer

citaat:
Geplaatst door tsjoeketsjoeke akki

de vergissing van Ac-digitaal zal ik proberen om nooit meer te maken.
Het is dus digitaal.
Is misschien een domme vraag, maar hoe zit het dan met de locs zelf, kan ik dan locs zonder sleper op onze baan(c-rail)laten rijden als ze digitaal zijn? Begin nu weer geen hele discussie[:D], alleen ja of nee is voldoende. We zijn ook maar beginners en willen zoveel mogelijk bijleren.


Nee.
Maar dat is wel erg kort.

Twee rails of drie rails heeft niets met digitaal te maken.
Het is alleen de manier waarop de digitale spanning de lok decoder bereikt.
Het maakt toch ook niks uit of je de lamp boven je tafel met wit of met bruin snoer aansluit.
Als de spanning er maar komt.
Dat is ook zo bij de loks.
Of je nu via de rechtse en de linkse rail (2 rail)de spanning toevoert ,of via de rechtse en de linkse (die dan electrisch aan elkaar zitten)en de midden rail(3 rail)
Als het er maar komt met 2 draden(verbindingen)
wim

tsjoeketsjoeke akki

citaat:
Geplaatst door conducteur

We kunnen toch wel nog een verschil uitmaken tussen 3rail-digitaal, of 2-rail digtitaal? Simpel gezegd, waar AC (wat dus verkeerd is) op staat is goed voor jou. bv alles van marklin. Misschien ook gemakkelijk, gewoon bijna alles waar geen sound in zit, maar wel digitaal is.
Jij hebt wel zo'n soort skilat/ sleper, nodig, die dan over de spijkers 'glijd'. Om de stroom af te nemen.
Kortom: allles van locomotieven waar je tussen de wielen nog een soort skilat ziet hangen kan jij gebruiken.


Dit is dus de grote oorzaak van vergissingen, er staat overal of AC of het wisselstroomteken op.En dan nog eens digital, verwarrend voor beginnelingen......Maar ik heb weeral veel opstoken. Dus op gebied van merken zijn het Marklin, Roco, Piko en Mehano(zijn die niet gestopt?) die wel ok zijn om te gebruiken.