Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Seinhuis Antwerpen-Schijnpoort

Gestart door Peter, 31 augustus 2009, 16:00:21 PM

Peter

w
Met vriendelijke groeten
Peter

Rochevalien

#1
Dar wordt straks een mooie artikel(reeks) in het boekske![:D][:D][:D]

Gerrit

Binco

#2
da ziet er al prachtig uit[:D][:D]
veel succes[8D]

Gerolf

#3
citaat:
Geplaatst door Peter
...en waar ik ondanks alle pogingen nog GEEN enkele foto[:0][:0][:0], wel de plans[:D][:D], van heb weten te bemachtigen..
Dan zelf maar een hoop foto's "tijdens de (model-)bouw" nemen, h?. Goe bezig [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rochevalien

#4
en moet nog bekleed worden met baksteenplaat (Slaters?)

Is dat niet dubbel werk? normaal gezien doe je dat voor je de muurdelen samenlijmd,kan je die baksteenplaat p?rfekt op maat maken.
Althans toch voor 2 tegenover elkaar liggende  muurdelen,de andere 2 moeten natuurlijk de dikte van de plasticcard ?n de baksteenplaat overbruggen.

Gerrit

edit (te laat gezien)op het gelijkvloers zijn er toch maar 2 ramen en geen 3?

Dreha

#5
Op het plan bovenaan staan er wel 3[;)].

hobbyist

#6
OP plan zag ik er ook 3. Geregeld werden er vroeger wijzigingen uitgevoerd. OP het plan staat gewoonlijk een datum, daar kun je aan zien van wanneer dit plan dateerd. De hoekstijlen vind ik persoonlijk wel dik. Ik heb destijds voor mijn seinhuis op de hoeken een hoekprofiel gebruik van 2.5mm gebruikt. Daarin lijmde ik dan het glas is. Op het glas werden dan de raamprofielen gelijmd. Zo kwam ik dan toch aan een stevig geheel. Ik ben ook eerst begonnen met het steenplaten, pas na gehele afwerking werden binnen gekleed met de dunste plasticard.

Mr-tsjoektsjoek

#7
Prachtig werk, Peter.
Dit zijn leuke projecten, zo vanaf niks, enkel uit plasticard een typisch Belgisch gebouw maken. En dan nog uniek ook !



Zoals het seinhuis op deze foto, gebouwd zonder plan, enkel op basis van een foto van een oud seinhuis uit Ieper. Inmiddels is dit al verschillende jaren afgebroken. [:(]
Maar nu bestaat het in model. [:D]

itchy

#8
Knap werk. In Neerpelt staat nog een oud seinhuis, maar minder mooi dan dat van Ieper. Voor zover ik het kan beoordelen hingen hier vroeger ook balkons aan rondom. Persoonlijk vind ik die jaren '30 en jaren '50 architectuur van jouw seinhuis wel mooier staan op de baan maar dat is in functie van je tijdperk natuurlijk. Succes met de bouwwerken!



Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Gerolf

#9
Ruwbouw uit plasticard, en daarna bekleden met Slater's. Doe ik ook [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

itchy

#10
Misschien een domme vraag: met welke lijm werken jullie voor de plasticard? Onderling, maar ook om de baksteenplaatjes erop te kleven? Is dat een soort alles-secondelijm? Kan je de zaak nog makkelijk uit elkaar halen als je merkt dat je ergens fout was? Ik ben gewend om met karton te werken (heb tijdens mijn studie tientallen maketjes moeten maken in schuimkarton en andere...) daarmee kan je min of meer probleemloos 'op je stappen terugkeren' (mits een vlijmscherp mesje)...
Steven

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Ruwbouw uit plasticard, en daarna bekleden met Slater's. Doe ik ook [;)]

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

modeltreinbart

#11
Voor het verlijmen van plasticard en slaters muurplaten gebruik ik plastic lijmen van het merk Faller (omdat kibri niet meer leverbaar is) maar ik experimenteer ook met andere plastic lijmen. Op dit ogenblik gebruik ik Faller cement dat is een wit flesje met blauwe bedrukking en een naald.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Gerolf

#12
Ik gebruik momenteel UHU Plast, maar ook wel eens andere varianten Revell)
Demonteren? Vrijwel onmogelijk om dit zuiver te doen: je plasticard wordt immers tegen elkaar "gelast".
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

#13
Hoe  slaag je er toch in je hoeken zo te snijden dat de zijden loodrecht op elkaar staan? Het wil bij mij maar niet lukken, ik probeer hier een rijwoning te maken, maar mijn rechthoek heeft exact 0 rechte hoeken[}:)]---Dus is het geen rechtoek meer, en is het niet meer bruikbaar[}:)]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

railman56

#14
eerste klas werk peter, dit kan niet meer mislukken
dit is een prachtig stukje modelbouw
hier kan ik echt van genieten
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn