Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

ombouw kap type 59

Gestart door eric, 03 juni 2005, 17:58:35 PM

eric

Wie in ons Belgenlandje, of omstreken kan een Roco kap type 59 ombouwen en spuiten of lakken (proffesioneel en tegen betaling)naar de eerste kleurstellingen die ooit gereden hebben op onzen ijzerenweg.

Bij voorbaat dank

Eric
bas.j@skynet.be

loco

Eric,
Ik ga me niet aanmelden om het te doen. Maar ik heb al mijn modellen indertijd zelf omgespoten naar de originele schilderingen, en zal ze ook niet weg doen. maar als ik het model van M?rklin/Trix bekijk los van de schildering dan gaat mijn absolute voorkeur uit naar dit model. Het model van M?rklin/RTrix is voor laat me zeggen voor 90 % correct. Het model van Roco is misschien voor 50 % aanvaarbaar. En dan ben ik mild voor Roco. Voor de ombouw (enkele koplampen) en de toch niet zo eenvoudige schilderingen ga een een prijs betalen die de meerprijs voor het M?rklin/Trix model gaat benaderen. Het Rocomodel is echt niet meer van deze tijd. En hoor je niet graag het geluid van de M?rklin/Trix versie, laat er dan een Rocochassis onder zetten. Ik ken er nog die dat doen met hun M?rklinmodellen. Er zal er wel ??n Roco of een chassis van een ander merk zijn die past.
Loco

janjozef

hier gaan we weer met discussie die we reeds dikwijls voerden en waar het duidelijk was dat de meerprijs van M?rklin helemaal het betere uiterlijk helemaal niet dekt. Zijn lengte is korekt maar er zijn diverse andere fouten aan. dus jongens we beginnen opnieuw van nul.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

loco

Janjozef.
Neen, je mag deze discussie niet opnieuw openen. Daar gaat het in mijn bijdrage niet om. Lees mijn bijdrage nog eens goed. En je kunt lezen dat ik dat ook niet wil doen.
Ik heb mijn mening gegeven met de bedoeling iemand te helpen. En voor de meerprijs die hij aan het schilderwerk en de verbouwing geeft, kan hij beter een M?rklin/Trix kopen. Wil je de discussie toch opnieuw openen, doe dit dan ergens anders op het forum, of lees eerst de twee bijdragen op onderstaande website.
Loco