Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MTE models

Gestart door tonycabus, 03 juni 2005, 00:59:03 AM

tonycabus

Wie al eens in de webshop van MTE in Blankenberge is gaan kijken heeft het gezien: Sprinters zijn nu ook verkrijgbaar, en een 1e Klas-kap voor de Lima AM75. Ze worden geleverd met accessoires (bogieflanken indien nodig) en raampjes.
Ook zijn er diverse Belgische kappen in schaal N te verkrijgen die passen op Fleischmann onderstellen.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

locomotion

Zijn dit nieuwe modellen of oude die opnieuw worden aangeboden?
Of zijn er elementen aan veranderd in vergelijking met vroeger. Ik ben benieuwd.
Welk onderstel wordt aanbevolen voor de sprinter?

Locomotion

svvander

Een goeie vraag zou ik zeggen. Toen ik in augustus vorig jaar langsging, konden ze mij niet direct zeggen op welk onderstel, de toen beschikbare kappen, pasten.

Misschien is navraag doen en dit zowel voor de 2-als 3-railrijders.
Ik zal eens een poging wagen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

tonycabus

Ik heb de indruk (ik heb er in mijn handen gehad) dat sommige modellen verbeterde uitgaven zijn, nu dus met losse raampjes e.d.
Maar ik vraag het even aan Jean en meld het jullie (Jean heeft zelf te weinig tijd om zich op het forum te melden).

Onderstellen moeten vaak aangepast worden daar de wanden van de kappen noodgedwongen wat dikker zijn. Voor MTE zelf gebruikt Jean vaak een Roco 216-onderstel dat vrijwel gelijk is aan dat van de 59.
Maar een beetje knutselaar improviseert wel wat met wat hij bij de hand heeft of niet te duur kan kopen...
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

svvander

Ik heb een poging gedaan om Jean te contacteren, maar ik krijg hem niet vast. Zal het is later via mail proberen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

loco

Waarschijnlijk gaan ze nu ook verbeterde kunstharsen gebruiken in vergelijkin met de vroegere modellen. Nu heeft men kunstharsen die bijna zo perfect zijn dat ze amper nog krimp en vervorming hebben.  Heel lang geleden (jaren 80) gebruikte men voornamelijk epoxyhars. Daarmee kon je niet met open ramen afgieten. Daarna gebruikte men Polyurethaan. Hiermee kun je in combinatie met de rubber de ramen open laten en afzonderlijk ruitjes gieten. Het gieten moet dan gebeuren met transparante hars en die durft al wel eens kleverig aanvoelen. Mar het valt wel mee. Deze Polyurethaan (jaren 90) is doorgaans geel. Nu is er witte Polyurethaan op de markt (2000) die nauwelijks krimp en vervorming heeft. Ik weet niet of ze deze ook bij Voss Chemie hebben.
Wat is de kleur van de modellen die je bij MTE kunt krijgen. Zien ze geel of zien ze geel/wit? Een opvallend verschil.

tonycabus

Momenteel zijn er nog enkele doorschijnende kappen, de meeste andere zijn gelig.
En ja, Loco, Voss verkoopt die witte polyeurethaan. Ik zag dat spul hier in Brussel en de handelaar beweert dat het erg stabiel is. Een afgegoten automodelletje op 1/87 zag er erg goed uit, met veel detail en zonder belletjes.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)