reeks 60 prototype

Gestart door 7003, 25 augustus 2009, 12:11:45 PM

Sicco

Woei!! Dat is eerder dan verwacht!

mark7758

En het ziet er erg mooi uit.
Maar voor de 6005 ga ik uit dat het iets later wordt. (Komt hij eerder valt het altijd mee.)
De reeks 55 van B-models zou er al moeten zijn en het schijnt maart te worden. (Info Rocky-rail.) Nurnberg maar even afwachten.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Sicco

Met dat alsmaar uitstellen van VBV wordt het nog een race wie het eerste met de 6005 komt....

M'n 6006 in elk geval gelijk besteld [:D]

groeten Sicco

B-Cargo

ja echt wel mooi die 6006! maar zal eerst eens kijken of dat deze nog in het budget pas want 6005 is ook al besteld [:D]

Tobin

Zonder kritiek op deze prachtige uitvoering te willen leveren,
vind ik de nummer/kleurstelling keuze van Roco zeer spijtig.


De 6001 heeft in de schildering jaren 70 rond gereden tot ongeveer begin jaren 80. Waarna ze de gele schildering kreeg.
De 6006 droeg de schildering jaren 70 tot ongeveer midden de jaren tachtig.
Dus een treinliefhebber, die het voorbeeld een beetje volgt, kan/zou deze machines nooit te gelijk kunnen (bv. in treinschakeling).
Een klein detai, dat spijtig genoeg door roco over het hoofd werd gezien.

In ieder geval heeft roco bewezen dat ze ook producten voor een beperkte markt kunnen leveren met uitstekende kwaliteit tegen een schappelijke prijs zonder dat dit in China moet gebeuren.


Groetjes

Hans

n/a

citaat:
Geplaatst door Tobin

uitstekende kwaliteit tegen een schappelijke prijs zonder dat dit in China moet gebeuren.



niet van China [:D][:D]
geloof me, ze komen ook van China [;)]

Sicco

citaat:
Geplaatst door Tobin
Een klein detai, dat spijtig genoeg door roco over het hoofd werd gezien.


Waarom over het hoofd gezien? Misschien vonden ze dat gewoon niet zo belangrijk. Het was mij ook opgevallen (maar ik ben bang dat ik wel tot de categorie nummertjesfreaks behoor) maar 'zelfs ik' doe nu maar of mijn neus bloedt [:D]

Ach, zolang bepaalde fabrikanten uit pure gemakzucht nog steeds fantasiemodellen maken voor belachelijke prijzen en dat dat nog massaal gekocht wordt, vind ik dit niet meer dan ene beteje merkwaardig, maar meer ook niet.[:D]

Powered By Diesel

Wat mij opvalt op de foto is dat de lichtblokken te ver uitpuilen en de ringen rond de lampen zeer dik zijn, waardoor hij, in vergelijking met Mehano reeks 51 toch een pak minder realistisch oogt. Ook de verdikking die tussen de 2 lichtblokken loopt, lijkt fors uitgevallen. Ik ga wachten op de LSM versie en zien hoe deze eruit ziet.
running on heavy fuel

loebaske

Een prachtig model de 60 van Roco, en zoals gewoonlijk een TOP model zonder al teveel bla bla en betaalbaar.
Want die van mij moet goed rijden en trekken, is niet de eerste keer dat ik locs van andere merken eens behandel met de kniptang, want al die rommel rond de wielen maken rijden minder leuk. MISERIE !!!
Tenslotte heb ik nog niemand op een beurs of opendeur zien kijken welke slangen er wel en niet aanwezig waren, alle aandacht gaat naar de sleep en het decor van de baan.[:)][:)]
En die kleine details die hier net zijn aangehaald storen me niet, vroeger waren we al kontent dat een loc iets of wat er op gelijkte.[;)][;)]

Alain

citaat:
Geplaatst door loebaske

Een prachtig model de 60 van Roco, en zoals gewoonlijk een TOP model zonder al teveel bla bla en betaalbaar.
Want die van mij moet goed rijden en trekken, is niet de eerste keer dat ik locs van andere merken eens behandel met de kniptang, want al die rommel rond de wielen maken rijden minder leuk. MISERIE !!!
Tenslotte heb ik nog niemand op een beurs of opendeur zien kijken welke slangen er wel en niet aanwezig waren, alle aandacht gaat naar de sleep en het decor van de baan.[:)][:)]
En die kleine details die hier net zijn aangehaald storen me niet, vroeger waren we al kontent dat een loc iets of wat er op gelijkte.[;)][;)]



daar heb je volledig gelijk in Loebaske. We zijn teveel gewoon tegenwoordig en beginnen te zaniken op alle details. Als je hem wilt zoals in het echt koop hem dan in het echt.[:D][:D]

ysbeer

Keiharde beweringen maar geen bewijs.

Roco produceert niet in China.
En wie zegt van wel moet dan dan maar eens waar maken en niet zo maar wat rond schreeuwen.

China producten zijn als wij er het geld voor willen neertellen niet minderwaardig.
Ik zag overigens net dat de 60 ook in blauw gemaakt gaat worden (2010)
wim

modelbaanHO

Het is een prachtig model met goede rijeigenschappen, maar toch enkele aandachtspunten:
- een van de stukjes die aan de lokkast zijn gemonteerd in het midden van het draaistel lag bij het uitpakken los in de doos.
- na ??n rondje rijden op de modelbaan kon ik al op zoek gaan naar een bufferplaat (gelukkig terug gevonden).
Een tikkelje lijm zal nodig zijn.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door modelbaanHO

Het is een prachtig model met goede rijeigenschappen, maar toch enkele aandachtspunten:
- een van de stukjes die aan de lokkast zijn gemonteerd in het midden van het draaistel lag bij het uitpakken los in de doos.
- na ??n rondje rijden op de modelbaan kon ik al op zoek gaan naar een bufferplaat (gelukkig terug gevonden).
Een tikkelje lijm zal nodig zijn.



>>>dat zijn we zo gewoon bij ROCO,losse onderdelen worden "klemvast" gemonteerd maar dat is geen garantie dat die ook blijven vastzitten.
Vastlijmen is dus de bootschap.

Gerrit


n/a

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Keiharde beweringen maar geen bewijs.

Roco produceert niet in China.



Roco zit ook in China (zoals de meeste)
vraag maar aan een grote roco winkel, volle dozen kome toe met erop 'made in China'

'heb daar geen probleem mee maar niet zeggen dat ze daar niet zitten [;)]

rixke rail

Filmpje : de 6001 bij vertrek van spoor A te Zevenem-Wacht, met een trek-duwtrein.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN