Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

reeks 60 prototype

Gestart door 7003, 25 augustus 2009, 12:11:45 PM

Sicco

Nou ja hij kwam in een groter gebied, heeft als langste gereden, en - vergis je daar niet in - was een speciale versie en dat doet het altijd goed.

Ding was b.v. vaak te zien voor vakantietreinen naar Heer-Agimont of Houyet....

ronny-vdv

Den "Zorro" was de sterkste in zijn reeks omwille van zijn ABC-motor.
Hij trok zowelzware goederen- als reizigerstreinen.
Pelgrimstreinen, zware kolentreinen nam hij voor zijn rekening.

Zal snel uitverkocht zijn. Hopelijk heeft hij geen miskleuntjes zoals bij de 6101.

Ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Artologic

Dat verklaard, ik dacht dat er net verloren ging aan pk's omdat blauw meestal electrisch verwarmd is. Langs de ene kant een voordeel dat ik de gele wil, heb ik wat meer tijd om erom te gaan. Bedoel je met dat miskleuntje dat stukje groene verf dat mist onder de ruitjes?
 

13erke

citaat:
Geplaatst door Sicco

Nou ja hij kwam in een groter gebied, heeft als langste gereden, en - vergis je daar niet in - was een speciale versie en dat doet het altijd goed.

Ding was b.v. vaak te zien voor vakantietreinen naar Heer-Agimont of Houyet....


En niet te vergeten de fameuse kolentreinen naar de thermische centrale van Ruien. Zelfs samenstellingen van de 60 proto met de uiteindelijke reeks 60 waren geen uitzondering. Ook 51tigen met 60 prototypes kwamen tesamen voor. (allen in dubbeltractie wel te verstaan).

theedooz

En voor de Hollanders onder ons; de 6005 kwam ook via lijn 55 naar Zelzate en Sas van Gent. Alleen de 6215 had teveel vermogensverlies na inbouw van elektrische verwarming dat het de inzetbaarheid beperkte. Reden om deze weer standaard uit te voeren later. Bij de 6005 en de blauwe 55'ers bleef er voldoende vermogen over.
 

Sicco

citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

Den "Zorro" was de sterkste in zijn reeks omwille van zijn ABC-motor


Volgens mij haal je wat door elkaar: de Zorro was toch de bijnaam van de proefschildering op de 6002....

Sicco

citaat:
Geplaatst door 13erke

citaat:
Geplaatst door Sicco

Nou ja hij kwam in een groter gebied, heeft als langste gereden, en - vergis je daar niet in - was een speciale versie en dat doet het altijd goed.

Ding was b.v. vaak te zien voor vakantietreinen naar Heer-Agimont of Houyet....


En niet te vergeten de fameuse kolentreinen naar de thermische centrale van Ruien. Zelfs samenstellingen van de 60 proto met de uiteindelijke reeks 60 waren geen uitzondering. Ook 51tigen met 60 prototypes kwamen tesamen voor. (allen in dubbeltractie wel te verstaan).


Het ging over de 6005, en die reed die dienst nou juist niet....

Sicco

citaat:
Geplaatst door theedooz

En voor de Hollanders onder ons; de 6005 kwam ook via lijn 55 naar Zelzate en Sas van Gent. Alleen de 6215 had teveel vermogensverlies na inbouw van elektrische verwarming dat het de inzetbaarheid beperkte. Reden om deze weer standaard uit te voeren later. Bij de 6005 en de blauwe 55'ers bleef er voldoende vermogen over.


Logisch, want de 6215 (en de 55-ers) behielden hun eigen motor terwijl de 6005 een nieuwe, veel sterkere kreeg

ronny-vdv

citaat:
Geplaatst door Sicco

citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

Den "Zorro" was de sterkste in zijn reeks omwille van zijn ABC-motor


Volgens mij haal je wat door elkaar: de Zorro was toch de bijnaam van de proefschildering op de 6002....

Dat heb je verkeerd voor.
Je moet het maar eens vragen aan treinbestuurders in Merelbeke.

Ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

7003

Op de site van roco onder verwachtingen december staat een foto van de reeks 60 proto volledig afgewerkt.



groetjes 7003

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door 7003

Op de site van roco onder verwachtingen december staat een foto van de reeks 60 proto volledig afgewerkt.



groetjes 7003

Zo te zien worden de "verwachtingen" volledig ingelost. Dat wordt alweer een aanslag op mijn eindejaarspremie.
MC

B-Cargo

ben benieuwd naar de "sound" !![:)]
de sound van de 52-53-54'ers was/is niet denderend en ik hoop dat Roco hieraan de nodige aandacht heeft besteed, mag wel als ik de richtprijs zie.[:)]

eric

Voor de sound is ESU verantwoordelijk volgens mij.

Ludwig

Knap.....maar die prijs..slik [:0]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

B-Cargo

Vandaag de nieuwe 60 van Roco gezien bij de winkelier, mooi!!!!!!
Ik heb hem een rondje zien rijden op de testbaan, h??l vlotjes moet ik zeggen.
Mooie driepuntsverlichting, met leds! verder mooi afgewerkt zoals gewend van Roco! meerdere sound-functies die ook goed klinken, spijtig dat het motorgeluid bij het optrekken niet echt overtuigend is, de loc lijkt 'geen toerental' te maken, lijkt wel steeds op 'ralenti' te draaien. Maar ja, 'kzou niet weten waar ESU de sound van de 60 proto zou moeten vandaan halen??
ik ga me die loc toch aanschaffen want verder vond ik hem echt knap!
(het zal wel voor 2010 zijn..december is een dure maand [;)]
groetjes,