Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

reeks 60 prototype

Gestart door 7003, 25 augustus 2009, 12:11:45 PM

Thommy

citaat:
Geplaatst door conducteur

Zo'n dubbelproductie, daar heb ik nogal mijn vraagtekens bij:??????.
Volgens mij is de kleine Belgische markt daar niet groot genoeg voor, en er is nog zoveel die er nog geproduceerd kan worden: alle rangeerlocomotieven die er nog niet zijn, en dat zijn er toch een flink aantal:
Wat we hebben zijn de verschillende uitvoeringen van de 80 van oa roco en fl, en de 77/78 van Mehano, en dan nog enkele kostelijke grappen van Jocadis (niet dat ze niet mooi zijn)
Er mogen gerust nog eens enkele herproductie's komen vind ik van oude lima-modellen:
de varkensneuzen bv,




hier volg ik in...
beter de rest van de ontbrekende modellen produceren dan elkaars modellen in te pikken...

zie maar naar de 18. Ok, de lima's buiten beschouwing. Maar Marklin maakt ze, LS ineens ook
idem reeks 15 olaerts en LS...

onze Belgische markt is al klein, waarom dan niet gewoon 1 merk die een bepaald model maakt?

nu soit, morgen of overmorgen ga ik m'n 6005 van roco halen. Vandaag telefoon gekregen dat ze binnen is.
Greetz

Thommy

LockyLuke

citaat:
nu soit, morgen of overmorgen ga ik m'n 6005 van roco halen. Vandaag telefoon gekregen dat ze binnen is.
dus Roco mag een model met allerlei foutjes en verkeerde kleur maken zonder probleem voor jou ?? gaan we dan niet terug naar af ??
'k dacht dat we juist ook dankzij MSM juistere modellen wouden en niet meer iets dat erop trekt
 

Gerolf

Dat is Thommy's persoonlijke keuze, h?. Hij zal daar wel een goede reden voor hebben [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

citaat:
Geplaatst door LockyLuke

citaat:
nu soit, morgen of overmorgen ga ik m'n 6005 van roco halen. Vandaag telefoon gekregen dat ze binnen is.
dus Roco mag een model met allerlei foutjes en verkeerde kleur maken zonder probleem voor jou ?? gaan we dan niet terug naar af ??
'k dacht dat we juist ook dankzij MSM juistere modellen wouden en niet meer iets dat erop trekt

Jullie (H0'ers) leven in de luxe, en kunnen het permiteren om jullie druk te maken over een fout in een haast onleesbaar opschrift, of een verkeerd geplaatste klinknagel. Maar het lijkt me misplaatst om vanuit die houding anderen met insinuaties een onnodig schuldgevoel in te praten. Ieder beleefd modelbouw op zijn manier toch?

Ik hoop voor jullie dat het komend model van Van Biervliet jullie volledig zal kunnen behagen. [:)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

Het belangrijkste is toch dat je vanop een afstand van een vijftal meter kan herkennen: dat is die loc, in die kleur. En als die loc 5 mm te lang is, dan kan mij dat geen barst schelen. Dan is het omdat er anders geen motor in past.[:D]
Als de kleur te donker is: locomotieven worden soms erg vuil, waardoor de kleur wat donkerder wordt, dus die moet er sterk op gelijken voor mij, maar niet 100% exact, want dezelfde kleur die ze in het echt gebruiken zal veel te donker zijn op een model. Is ie te bleek dan maakte em vuil ,is ie te donker dan maak je hem ook mooi vuil en probleem opgelost! Als ik zou mogen kiezen tussen een lima 27 of een ls dan neem ik persoonlijk de lima uitvoering en steek er een onderstel van roco onder van bv de 59.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Thommy

citaat:
Geplaatst door LockyLuke

citaat:
nu soit, morgen of overmorgen ga ik m'n 6005 van roco halen. Vandaag telefoon gekregen dat ze binnen is.
dus Roco mag een model met allerlei foutjes en verkeerde kleur maken zonder probleem voor jou ?? gaan we dan niet terug naar af ??
'k dacht dat we juist ook dankzij MSM juistere modellen wouden en niet meer iets dat erop trekt



verkeerde kleur, als ik de foto's zien van vanbiervliet, lijkt me die TE licht ivm de foto's van de echte...toen mehano de 51 int blauw uitbracht, is er een echte 51 terug in het blauw gezet. Weet je wat spoorwegjournaal zei? Er bestaan sterke twijfels over het blauw...Als ze in het grootbedrijf al twijfelen

En die kleine foutjes, daar kan ik mee leven. Ik hou van modelbouw, maar er moeten compromissen gemaakt worden.
Ik weet 1 ding zeker, wij worden hier zwaar verwend. Kijk je naar Engeland, daar zijn de modellen bij lange niet zo perfect afgewerkt, maar rara...daar is de hobby ook niet op sterven na dood.

Als je bemerkingen hebt, graag en zelfs via mail.
en ik ga terugargumenteren [:D]ook al ben ik vermoedelijk 1 van de jongste hier op het forum
Greetz

Thommy

Binco

Ik had nog eens een vraag over de PROTO 60.
Kon het zijn dat deze in dubbeltractie reden met de 51's?
Het zou wel een mooi stel zijn en met de dummy van VBV ... [:I]
Maar als dit nooit gebeurde heeft dit geen zin natuurlijk[:D]
Ik heb niet direct foto's gevonden daarom vraag ik het maar even[;)]

bollen neus

citaat:
Geplaatst door Binco

Ik had nog eens een vraag over de PROTO 60.
Kon het zijn dat deze in dubbeltractie reden met de 51's?
Het zou wel een mooi stel zijn en met de dummy van VBV ... [:I]
Maar als dit nooit gebeurde heeft dit geen zin natuurlijk[:D]
Ik heb niet direct foto's gevonden daarom vraag ik het maar even[;)]



Stephen, zeg nooit nooit natuurlijk, maar waarschijnlijk wel, enkel met de groene versies en niet met veel geel, dus meer uit de jaren '70 begin jaren '80.Eerder zou ik denken aan samenhang met een 55'er, ik kan natuurlijk ook de bal misslaan, zelf ben ik er niet 100% zeker van.[:)]
Maar hier hebben er echt zeer "aardige" combinaties gereden hoor.

Binco

citaat:
Geplaatst door bollen neus

Stephen, zeg nooit nooit natuurlijk, maar waarschijnlijk wel, enkel met de groene versies en niet met veel geel, dus meer uit de jaren '70 begin jaren '80.Eerder zou ik denken aan samenhang met een 55'er, ik kan natuurlijk ook de bal misslaan, zelf ben ik er niet 100% zeker van.[:)]
Maar hier hebben er echt zeer "aardige" combinaties gereden hoor.



Ja, heb je daar misschien foto's van?
Dubbeltracties en treinschakellingen zijn altijd veel imposanter om te zien vind ik [:)]

bollen neus

Ik heb daar geen foto's van maar als ik er tegen kom geef ik jou een seintje.[:)]

doomslu

citaat:
Geplaatst door Binco

Ik had nog eens een vraag over de PROTO 60.
Kon het zijn dat deze in dubbeltractie reden met de 51's?
Het zou wel een mooi stel zijn en met de dummy van VBV ... [:I]
Maar als dit nooit gebeurde heeft dit geen zin natuurlijk[:D]
Ik heb niet direct foto's gevonden daarom vraag ik het maar even[;)]

Daar heb ik ook geen foto's van gevonden, helaas.
Toch heb ik een aantal interessante foto's gevonden in het onvolprezen boek "Les decorations du mat?riel moteur de la SNCB - Tome 1" die jullie natuurlijk allemaal hebben. [;)]

Op blz 259 staat een foto van een speciale rit georganiseerd door het PFT in 1988 als adieux aan de 6005: samen met de 6215 en de 5529 (alle drie blauwe locomotieven).

Op blz 258 zie je een bedevaartstrein getrokken door diezelfde 6005, met daarachter als gesleept voertuig de (elektrische) 2305.

Op blz 186 staan twee foto's van testritten met de 5131 en 5152, waarbij de normaal voorziene 60 als gesleept voertuig meegenomen wordt. Het betreft hier geen proto 60, maar een "gewone".

Hetzelfde scenario is te zien op blz 214: testrit van de 5914 met een gesleepte 60 (geen proto).

Ik weet het, het is geen antwoord op jouw vraag, maar ik denk dat het illustreert dat we die dummy achter of voor elke loc mogen hangen, want het had gekund...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Binco

@Doomslu

Toch een goede bijdrage[;)]
Die Dummy kunnen we ook als lok in opzending of als "kapotte" lok late mee bollen, ja ik denk er toch aan die dummy in huis te halen.
Is Van Biervliet van plan nog andere dummy's uit te brengen of blijft het bij deze?
Vind dat trouwens geen slecht initiatief!
Zouden meer fabrikanten moeten doen[:)]

conducteur

Eventjes een oogje dichtknijpen en niet te veel naar het grootbedrijf kijken en dan mag het ook[:D][;)]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum