Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

VAERWEGH DOK

Gestart door janjozef, 21 augustus 2009, 13:57:42 PM

SuSke

#1305
Helaas is de maandelijkse rijnamiddag van zaterdag op Vaerwegh Dok in het water gevallen omdat er nog een boel moest gebeuren om de baan rijklaar te hebben.
Een middag door werken en het resultaat mag er zijn.
De hardware van het vernieuwde schaduwstation is klaar - 8 sporen om 16 treinen van ongeveer 2,80m te stallen. De sturing is ook voorzien en werkend, maar het automatisch rijden zal nog even op zich laten wachten.







Vandaag (zondag na de reguliere rijdag dus) zou op een bijkomende uitzonderlijke rijdag dan alles getest worden tot het uiterste.
Dus een 2de poging maar die ging ook niet door.
De ganse middag zoeken naar een "domme" kortsluiting.
Bleek er een wisseltong verschoven die kortsluiting gaf op een puntstuk.
Daar zijn we dan met 3 mensen bijna 3,5 uur naar aan het zoeken en hebben we bijna alles onder een bak gesloopt.

Maar het is opgelost - in the end  ;D ;D

Rijden wordt dus sowieso uitgesteld naar woensdag  ??? ???
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Toch leuk als je een baan ter beschikking hebt om een beetje te stoefen met een machine.
We hebben dus niet gewacht tot de eerstvolgende rijdag, zodoende...   :o ::) :o ::) 8)









Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Stieven76

Knap gedaan, ziet er op de baan nu net echt uit  :)

Paulogic

Heel proper gedaan, diene vuilaard... haha.

Komt heel realistisch over met alle aansluitingen zo gemonteerd. Natuurlijk helpt de meer dan realistische baan mee
aan het totaalbeeld van "tis echt!".

Maar ik durf zo'n stukken niet te monteren. Ik ben ze gegarandeerd kwijt na 2 minuten rijden. Of de loc zou ergens blijven haken met die lange slang.
(zelfs gewoon aan de lucht zou hij blijven hangen bij mij... ik heb altijd zo'n geluk met van die zaken).


mvg,
Paul(ogic)

Rangeerduivel

Citaat van: Paulogic op 25 januari 2020, 08:38:38 AM
Heel proper gedaan, diene vuilaard... haha.

Komt heel realistisch over met alle aansluitingen zo gemonteerd. Natuurlijk helpt de meer dan realistische baan mee
aan het totaalbeeld van "tis echt!".

Maar ik durf zo'n stukken niet te monteren. Ik ben ze gegarandeerd kwijt na 2 minuten rijden. Of de loc zou ergens blijven haken met die lange slang.
(zelfs gewoon aan de lucht zou hij blijven hangen bij mij... ik heb altijd zo'n geluk met van die zaken).

Paul, het werk van Suske niet te na, maar de 60/61 loc's van VBv komen zo uit de doos, met langs 1 zijde alle aansluitingen gemonteerd...

;)

SuSke

Klopt Rudi, maar als je de kap er wil van af halen, moeten er plots toch weer een heleboel van de ondingen los gemaakt worden.
En dat is lastig als dan blijkt dat je pincetten en tangetjes allemaal nog thuis liggen  ??? ??? Maar dan behelpen we ons met wat we vinden in de keukenla  ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

DFS

Knappe foto's en mooi verweerde loc!

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Daar mag je inderdaad trots op zijn  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Eerst het stof eens van dit draadje blazen met een nieuweling die zich op de baan mochten presenteren: De nieuwe Trix type 1




En vermits een baan nooit helemaal af is, er nog wat plaats over was ;D tegen de achterkant van de baan en ik even iets anders wou doen dan wagons verweren...  ;D ;D ;D

Eindelijk toch maar begonnen aan een achtergrondgebouw(tje) van zo'n 60cm lang, 35cm hoog en 1,5 tot 2 cm diep, net genoeg om tegen de achtergrond van de baan achter de lange helling te plaatsen.

Het zou zoiets moeten worden, gebasseerd op een gebouw naast het Albertkanaal achter de hoek - "Candico Siroop en Suiker Raffinage".

20210224_210049 by Frans Peeters, on Flickr

Alleen had ik geen zin om alles te scratch-builden, dus over naar kit-bashing en wel van deze kit - KIBRI 39810 Schoenenfabriek Siux

20210221_200642 by Frans Peeters, on Flickr

Een alternatief hadden gevelstukjes van het Baukastensystem van Auhagen kunnen zijn maar die leken me minder practisch om hogere gebouwen mee te bouwen.

Een en ander van de gevels naast elkaar leggen, geeft dan dit als start en met er nog een laagje boven begint het op iets te lijken

20210221_200609 by Frans Peeters, on Flickr

En dan na een paar dagen passen, meten, proberen, schetsen er toch maar aan begonnen

Maar eerst de verdieping die er boven op moet komen en daar is al redelijk wat in "verbouwd"
resultaat na een avondje knoeien  ???

20210224_210103 by Frans Peeters, on Flickr

20210224_220553 by Frans Peeters, on Flickr

20210224_233934 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

PeterVG

Heerlijke modelbouw Frans en inspirerend.

Val-Rikard

Die stalen balk is volledig opgebouwd volgens het oude principe, moooooooooooooi !!!  :-*

evan

Dat gaat een leuke feature worden op de baan.  Goe bezig met die grote poort!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

renstimpie

Ferm Frans..  heel herkenbaar element voor op jullie baan.. :)

just4fun

Citaat van: SuSke op 25 februari 2021, 15:49:52 PM
Candico Siroop en Suiker Raffinage
En gaat ge de geur vaCandico dan ook over de baan verspreiden?
Ik fietste daar in m'n jeugd dagelijks voorbij en volg ...
Paul