VAERWEGH DOK

Gestart door janjozef, 21 augustus 2009, 13:57:42 PM

SuSke

Beetje "koudwatervrees" om aan de leuningen te beginnen  :-[

Ben dan maar de bestrating voor en onder de centers begonnen en die klaar gemaakt voor de verschillende schilderbeurten  8)
't Is een aardige oppervlakte dat nu in een keer moet klaar gemaakt worden om geen naden te hebben in het geheel.

20160611_151216 by Frans Peeters, on Flickr

20160611_151249 by Frans Peeters, on Flickr

20160611_151434 by Frans Peeters, on Flickr

Het hoekje met de helling voor onze "anders valide" mede-preiserianen klopte niet echt  :(
Er zit een foutje in de niveau's van de aansluitingen aan de promenade en het voetpad  >:(
In de positie op de foto's klopt het niveau van de promenade, maar zit het voetpad zo'n 6mm te laag, of is de helling niet hoog genoeg  ??? ???

20160611_151235 by Frans Peeters, on Flickr

20160611_151229 by Frans Peeters, on Flickr

Dus maar gelijk de beslissing genomen om er een nieuwe en dus ook iets andere "helling" van te maken.
Er moet dan nog wel een stukje van de "oude" muur van de promenade bijgemaakt worden (gelukkig hebben we nog een paar stukjes) en de helling wordt dan een lichte, modernere versie in staal die los van de muur staat en toch een mooie aansluiting geeft  ::)
Het idee zit al helemaal in mijn hoofd, nu het er nog uitkrijgen langs die handen  ;)
De aansluitende voetpaden zijn al aangepast aan de nieuwe situatie  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Rome en Parijs zijn ook niet in één dag gebouwd zodoende gaat dat ook op voor Vaerwegh dok, blijven volgen, zoals eens te meer blijkt dat ook ervaren bouwers heel kleine foutjes maken, alvast veel succes met tweede poging ! ;)

OlivierV

De witte mannekes nog niet zien passeren Frans?  ;D

Knap kerfwerk alweer!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Citaat van: OlivierV op 11 juni 2016, 21:36:42 PM
De witte mannekes nog niet zien passeren Frans?  ;D

Knap kerfwerk alweer!

Er zullen er nog een paar 100 "witte mannekes" langskomen Olivier, uit zo'n dozeke waar Preiser op staat  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

en die 100 mannekes ;D ;)

DFS

Knap werk! En elke tegenslag is een opportuniteit om het nog beter te doen  ;)

Michael

Frans je maakt knappe dingen, waarschijnlijk overtuigd jou werk mij om een keer naar een open dag van jullie te komen, het is ik meen een goeie 200 km rijden, maar dat heb ik er dan voor over. Eens zien of ik dat in de agenda kan passen.

Edit: afstand aangepast valt ook weer mee.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Peter

Ik ga er over zwijgen  ;), want er zijn gewoon geen woorden voor.
Het enige dat ik er nog over kan zeggen: HET ZIJN DE CENTERS verkleind met een verkleiningstoestel
Proficiat Frans
Met vriendelijke groeten
Peter

Koen

Ik vind het fantastisch wat je allemaal tevoorschijn tovert! Zelfs mijn vrouw was verwonderd (en daar moet je veel voor doen want zij heeft weinig of geen interesse in de modelbouwwereld ::) ).
Zoals Peter reeds gezegd heeft, daar zijn geen woorden voor. Ik denk dat ik eens in de leer zal moeten komen  ;).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Bedankt voor de complimenten

Citaat van: Peter op 12 juni 2016, 09:57:44 AM
... HET ZIJN DE CENTERS verkleind met een verkleiningstoestel ...

tja, moest die mogelijkheid er zijn, er zouden nog meer staaltjes te zien zijn op onze banen, alleen is de lol er dan af  ;)

Citaat van: Koen op 12 juni 2016, 12:19:51 PM
... Zelfs mijn vrouw was verwonderd (en daar moet je veel voor doen want zij heeft weinig of geen interesse in de modelbouwwereld ::) ).
Zoals Peter reeds gezegd heeft, daar zijn geen woorden voor. Ik denk dat ik eens in de leer zal moeten komen  ;).
...

Dat doet deugd dat we er zelfs in slagen om mensen met weinig interesse in onze hobby toch te begeesteren.

Citaat van: Michael op 12 juni 2016, 09:11:39 AM
Frans je maakt knappe dingen, waarschijnlijk overtuigd jou werk mij om een keer naar een open dag van jullie te komen, het is ik meen een goeie 200 km rijden, maar dat heb ik er dan voor over. Eens zien of ik dat in de agenda kan passen.

Edit: afstand aangepast valt ook weer mee.

Je bent zeker welkom Michael, en  niet alleen om Vaerwegh Dok te aanschouwen , maar ook de andere kunstwerken binnen de club en enkele gekende fenomenale gastbanen.
Meer informatie komt er nog op http://mtdtreinenclub.be/over/tentoonstelling/index.html en natuurlijk ook in het draadje op dit forum http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,24216.0.html
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN

22 oktober 2016 staat in drukletters in mijn agenda , dit MOET ik zeker eens in het " echt " aanschouwen. ;)

SuSke

#822
Het stukje dat voor de centers moet komen heeft zijn kleurtje(s) gekregen, met helemaal links op de eerste foto het aangepaste stukje voor de 'nieuwe' toegangshelling  ;)

20160613_170335 by Frans Peeters, on Flickr

20160613_170326 by Frans Peeters, on Flickr

Als je er dan een paar dikke karren opzet, krijg je dit als resultaat  8)

20160613_143035 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

755philippe

Dit is echt prachtig. Veel geduld om de kasseien te graveren vermoed ik.
Mvg

755philippe

Chrisrail

#824
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }