Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Watervallen

Gestart door dingske, 01 juni 2005, 20:10:29 PM

dingske

Ik ben bezig met de bouw van een bergdorp. Dit bergdorp wordt in 2 delen verdeeld met er tussen een waterval. Heeft er iemand tips i.v.m het bouwen van een waterval?

Ik wil groot zijn in iets kleins.

karthuizer

Je moet eens een kijkje nemen in het boek: "Groetjes uit Ferbach" van Jacques Le Plat. Daar staat de bouw van een klein watervalletje in beschreven.

Fretbol

Hallo dingske,

Op mijn modelbaan heb ik ook een waterval gebouwd.
Na het modelleren van de gipsen rotsen heb ik eerst het bergmeertje gemaakt waar de waterval in zou stromen. Na  het afwerken van de vijver heb ik smalle reepjes uit plastic waterfolie gesneden en deze met heldere contactlijm vastgekleeft zodat ze de ruwe vorm van de waterval vormen. Daarna  heb ik met diezelfde contactlijm beetje bij beetje een laagje lijm van boven naar beneden langs de folie laten druipen. Beneden aan de waterval werd het bruisende water ook met enkele laagjes lijm weergegeven. Eens de lijm droog was  heb ik het geheel afgewerkt door met wat witte plakaatverf op mijn vinger langs de waterval te wrijven en hier en daar met de verf het 'schuim' na te bootsen.

Hieronder een foto van de waterval op mijn modelbaan :


Steven86


dingske

Mooie waterval. Bedankt voor de tips. Kan de bootvernis ook gebruikt worden voor het maken van een waterval?
Ik wil groot zijn in iets kleins.