Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

AR 45

Gestart door eddy, 19 augustus 2009, 19:51:29 PM

raf

ja bedankt en ik hoop dat dit ook de kritiek gaat doorstaan als de loco eenmaal klaar is
nu nog wat veel werk met andere zaken maar ik heb mijn malletjes en als ik van de week moet gaan gieten dan giet ik er een paar mee die komen dan mee met die andere stukken

dan kun je der zelf mee aan het werk

schoon zusje omt op bezoek voor een week en dan ikzelf nog naar het hospitaal voor onderzoeken volgende week dus niet veel tijd
de club slorpt dan ook nog wat tijd op maar hopelijk is dat volgende week allemaal in orde en kunnen we terug op een avond ritme omschakelen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterVG

Een foto die ik tegenkwam op het internet.


©Jan Oerlemans

De 603.16 te Gouvy.
Latere reeks 43

Prachtig toch ;)

GDE

Wat een prachtige foto Peter en dan nog met een goederenwagon er achter  :D

Cozzy

Idd erg mooie foto!
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Peter

Ondertussen zijn we weeral een half jaartje verder, en zit er spijtig genoeg geen beweging meer in dat uitstekende projektje.
Niet dat ik jullie at kwalijk neem hoor, want ik weet het, we hebben allemaal "meestal" te weinig tijd.
Er zal op den duur niets anders opzitten dan een, overigens, zeer dure PB model bouwset te kopen, om bij mijn station Antwerpen-Linkeroever te plaatsen.
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

mea culpa

ook mijn schuld
door het werk reeds gezien op andere topic's is dit inderdaad zover naar achter geschoven dat het niet normaal meer is
en spijtig genoeg komt daar het eerste jaar geen verandering in
dus nog een jaartje geduld en dan stort ik me er echt helemaal op
de delen zijn gegoten en de mallen zijn klaar dat is helemaal niet het probleem
de vensters daar is een frees file van die kan ik door sturen aan hun die er iets mee kunnen doen
maar ??? waar heb ik ze neer gepoot
nu zit de pc vol met allemaal foto's van de werkzaam heden en de delen die gemaakt moeten worden
dus eigenlijk is het een zooitje geworden  waar ik nu nog wel aan uit kan maar later moet de grove spons er doorheen

mijn eigen baan licht te liggen en dat gaat ook nog een tijdje zo blijven
de weinige tijd die ik heb gaat naar de club waar we nu bezig zijn de baan terug aan het rijden te krijgen
omdat we alles er onderuit gesloopt hebben en volledig nieuw aan het bekabelen zijn
patrick ligt uit en philippe ook dus met 2 man er volop voor gaan tot hun het weer over kunnen nemen
en dan haak ik weer terug af

nogmaals sorry maar het komt goed en we gaan mooie stellen kunnen maken daar ben ik wel van over tuigt
alleen het gaat nog wat duren


gr raf en nu terug klinknagels plakken




If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

Tijd ontbreekt me. Zelfs deze winter is er niets gebeurt aan modelbouw gerelateerde zaken (behalve wat gekocht en in de kast gelegd).
M'n andere hobby slurpt overdreven veel tijd op en met 2 kindjes (1.8j en 4.6j) moet ik de kerk in het midden houden of de madam is kwaad. Dusja
Greetz

Thommy

GDE

Jammer genoeg heb ik ook veel te weinig verder gewerkt aan de 43. Enkel wat pogingen om de kopramen en rooster juist te krijgen maar die waren in mijn ogen nog niet goed genoeg . Zelf eens proberen met 3 D te tekenen lukte me niet wegens te weinig tijd en kennis . Er is ook een ander projectje tussen gekropen voor een bevriend modelbouwer maar daar later meer over . Het begint wel weer te kietelen om eindelijk deze motorwagen af te krijgen .

raf

hahaha we leiden allemaal aan de zelfde kwaal zo te zien
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

Citaat van: raf op 16 mei 2018, 17:52:35 PM
hahaha we leiden allemaal aan de zelfde kwaal zo te zien
gr raf

Idd. En het ergste is dat ze klaar liggen om verder te doen. Ik zie ze dagelijks liggen om me te herinneren dat ik er eens verder aan moet doen.
Wss gaat het veranderen als ik m'n 3D printer weer eens begin te gebruiken
Greetz

Thommy

raf

nee ik zie niks liggen alles is opgeborgen en nu is het boten wat de klok slaat

een helper is uitgevallen met zijn rug die zit effectief in zijn bed
en nummer twee heeft de strijd met een slijpschijf verloren en zit nu met nietjes of draadjes in zijn buik

veel mogen er niet meer uitvallen anders komt de productie in gevaar
gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

loebaske


Het lijkt daar een slagveld bij je Raf

doomslu

Citaat van: loebaske op 17 mei 2018, 21:12:50 PM

Het lijkt daar een slagveld bij je Raf
Volgens mij is 't een horrorfilm.   ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

Ja ongevallen proberen we te vermeiden wa hadde gedacht
maar als een oude iets in de kop heeft en er desondanks het verkeerde materiaal toch aan begint dan kun je ongelukken verwachten
het probleem was een polyester  rand die ontstaan was door dat iemand ook alweer zijn goesting wilde doordrijven en het dus verkeerd gedaan had .
deze rand mocht daar niet zitten want hij stak omhoog en als je dan in de mal bezig bent dan stak die door je kleding heen en kreeg je echt wondjes aan je armen
ook moest deze rand vlak zijn omdat de romp in de mal langs deze kant afgeslepen worden om later ana elkaar gezet te kunnen worden

dus ja met een slijpschijf er toch maar aan begonnen in plaats van te wachten tot ik de afbraam schijven mee had en waar het ook nog eens sneller mee zou gaan

gelukkig heeft zijn pullover de meeste energie weten te verwerken en de schijf ook geblokkeerd
ja andré had ook nog eens het bewuste knopke aan de zijkant vergrendeld en dan als je los laat stopt dat ding ook niet hé want waarom zou het

na de controle bleek het met wat plak strips en dergelijke allemaal nog mee te vallen en zag het er erger uit dan het was
maar ik kan dat missen als kiespijn hé zulke stoten
denken van vooruit te helpen maar in plaats daarvan onveilig werken en de boel daarna ophouden

we zijn verzekerd dat wel maar liever niet nodig die te contacteren

nu aan het frezen zodat ik tijd ga kunnen inhalen omdat ik dan al die vloed gaten niet moet gaan slijpen
hopelijk lukt wat ik wil doen en gaat het veel sneller dan al die gaten slijpen

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

#584
Om jullie terug wat moed te geven (ben zelf aan Antwerpen-Linkeroever terug bezig) hierbij een prachtige (wat zeg ik: uitstekende) foto van de 605.02 in Antwerpen - Centraal in 1962
Foto genomen door Pierre De Greeuw


foto100 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter