Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

AR 45

Gestart door eddy, 19 augustus 2009, 19:51:29 PM

Metpetergaathetbeter

van de Shapeways printjes heb ik ook het idee dat de openingen om de verlichting op/in te monteren ook direct op de juiste plaats staan :-\

Peter

Is er ondertussen al meer nieuws over de bouw van deze motor stelletjes?
Met vriendelijke groeten
Peter

GDE

Peter , jammer genoeg niet . Wat betreft de 43, ik zou graag proberen die voorkant dus een onderdeel met  ramen en het rooster in 3D te tekenen.  Nu is dat tekenen in 3D volledig nieuw voor mij en moet ik nog aanleren . Efkes leren tekenen zal wat tijd nemen en dat ontbreekt meestal . Tussen de soep en de patatten lukt dat dus niet hé en de kleine van nog geen 2 jaar slurpt ook nogal wat tijd op  :D Maar het komt wel . Het uitpluizen van de juiste maten is niet altijd gemakkelijk als er geen correcte plannen zijn en ook een kap van de 44/45 gebruiken om een 43 van te maken zorgt wel voor wat aanpassingen . Door mijn vorige pogingen in plasticard en de frontjes van Shapeways heb ik al wat een beter zicht op de maten .  Het is vooral de maten van dat rooster en voor die 3 ramen die voor een bepalende indruk zorgen . Bij de ramen in het front van de 43 en deze van de 44/45 is er een verschil in breedte . Over zo'n dingen kan ik wel moeilijk doen en dan geraakt het niet vooruit hè  ;)

raf

ik ga me morgen opofferen en een spuitbus los lack halen
dan kan ik terug de roosters gieten
die ik heb zijn wel goed en ze worden gewoon op de kast gekleefd want de echte steken ook een beetje uit
ze zijn flinter dun en een siliconen mal is geen optie want dan zijn de details weg

dus morgen reeds enige gieten en dan kunnen jullie zien of ze goed zijn

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

Ik heb jammergenoeg geen tijd meer over tot op heden. M'n andere hobby neemt meer en meer de bovenhand. Heb al getwijfeld om alles te verkopen modelbouwgerelateerd ook.
Greetz

Thommy

GDE

Citaat van: Thommy op 22 november 2017, 22:14:21 PM
Ik heb jammergenoeg geen tijd meer over tot op heden. M'n andere hobby neemt meer en meer de bovenhand. Heb al getwijfeld om alles te verkopen modelbouwgerelateerd ook.
Dat is heel jammer Thomas . Soms moeten keuzes gemaakt worden . Bij mij is dit niet anders maar de treinen blijven . De andere hobby word me te duur  ;) vroeger had ik al eens "gestopt" met modeltreinen maar de verzameling toch  blijven houden . Soms komt de interesse weer op en bepaalde locs of rijtuigen zijn dan achteraf moeilijk te vinden .

loebaske


Kan daarvan meespreken Geert, over een dik 20 jaar ook geen tijd voor de hobby en veel verkocht, achteraf met spijt, weer alles
beginnen aankopen en veel niet meer beschikbaar, soms tweede hands met wat geluk.....

raf

spuitbus los wax binnen dus straks roosters maken
maar eerst winkelen want de muizen vallen dood in de kasten

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

Citaat van: geert desc op 25 november 2017, 00:11:42 AM
Citaat van: Thommy op 22 november 2017, 22:14:21 PM
Ik heb jammergenoeg geen tijd meer over tot op heden. M'n andere hobby neemt meer en meer de bovenhand. Heb al getwijfeld om alles te verkopen modelbouwgerelateerd ook.

Dat is heel jammer Thomas . Soms moeten keuzes gemaakt worden . Bij mij is dit niet anders maar de treinen blijven . De andere hobby word me te duur  ;) .

Andere hobby is nog duurder  :o probleem vooral: modellen of onderdelen kan ik bijkopen mits genoeg cash. Tijd daarentegen kan je maar 1 keer gebruiken. Jammergenoeg
Greetz

Thommy

raf

GRRRRRRRRR ik kom tijd te kort LOL
Gisteren is het niet gelukt om een rooster te maken wegens andere werkzaam heden
Hopelijk lukt het vandaag

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

loebaske

Dat zal wel zijn Raf, al die dode muizen uit uw frigo halen, neemt ook tijd in beslag  ;)

raf

Ok fotoke

Ik heb er nu eventjes de gele ruitjes terug ingezet om dat deze op foto beter te zien zijn
Dit is de rechte rooster die ik nu geplaatst heb
De mal is gemaakt met een 0.1 mm freesje en echt kleiner kan ik dus niet frezen
Het probleem is dat tijdens het zetten van de primer een van de openingen zelfs dicht is komen te zitten .
Dat geeft aan hoe fijn dit is
Een beter resultaat kan ik echt niet bereiken met de apparaten die ik op het ogenblik ter beschikking heb
buiten nog een klein krasje aan de lichten is dit reeds bijna perfect
de stekker die word later er op geplaatst omdat deze bij sommige uitvoeringen weer op een andere plaats zit

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SirGresley

Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

raf

Straks dat krasje nog eens plamuren en dan de gaten voor de lampen boren
En als dit dan allemaal lukt proberen er een silicone mal van te maken zodat ik twee fronten kan maken
Maar eerst droogkast slopen voor oud ijzer

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

Roostertje is zeker fijn gemaakt Raf, knap gedaan   ;)