Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

AR 45

Gestart door eddy, 19 augustus 2009, 19:51:29 PM

doomslu

Nu ik het origineel zo bekijk vraag ik me af of het niet lukt met fijne krasjes in de kast? Meer is het eigenlijk niet: fijne gleufjes in de wand.
Het lijkt in elk geval geen ingezet rooster te zijn, of het ligt aan de foto.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

#526
ik denk dat je gelijk hebt Luc ;) ik denk dat zelfs zwarte streepjes ook overtuigend zouden geweest zijn :-\

GDE

Rini , u heeft gelijk . Het was me ook al opgevallen dat die te breed is en daar zal ik nog iets aan doen . Het is altijd wat proberen en uitzoeken wat de juiste afmetingen zijn . Soms is het een verschil van 0,25 die een groot verschil maakt . Luc , het inkrassen heb ik geprobeerd en dat was echt niet goed . Misschien ligt het ook wel aan mijn kraspen die niet ideaal is om dit te doen . Ik zou beter eens proberen met een iets fijner ding zoals een naald ofzo . Dit dient zo fijn te zijn en is zo klein dat het vlug verkeerd loopt . Een decal zou misschien nog het gemakkelijkst zijn maar dat ligt niet in mijn mogelijkheden. Dus ga ik nog wat uitproberen  ;)

Floris

een kraspen wordt gauw ruw, gewoon een mesje gaat wel prima... maar eerlijk gezegd vind ik het ingebouwde roostertje zo verkeerd niet. het lijkt me ook wat bred, maar het moet ook een keer goed genoeg zijn, anders komt t allemaal nooit af. (zo denk ik er dan tenminste vaak over :-[ ;D) Wat wel nog kan is de spijlen van het roostertje vlak schuren met de wand, dan blijft er een reeks gleufjes over.

raf

zo weer verder aan de fronten
zoals reeds eerder gepost heb ik 2 fronten van een kap afgezaagd
en zo kan ik dus 2 koppen maken
een met de rechte en een met de ronde rooster waar ook het dak van veranderd is geworden
deze fronten kunnen dan als ze uit de mal komen op de bakken gelijmd worden
als je de bak goed bekijkt dan zie je een rechte lijn op de zijkant
daar zou dan de kap moeten afgezaagd worden en het nieuwe front tegen gelijmd worden
dan is het juist de lijm naad bij werken en natuurlijk de rest van de onderdelen
het front heeft Geen stekker daar je dan de keuze hebt om een loco te maken die je graag wil hebben
met 1 ,2 of 4 lampen
foto's volgen straks ik ben nu nog aan het schuren en dan komt er een laagje primer over heen
dan kunnen jullie het stuk bekijken en je oordeel vellen voor dit in de silicone gaat
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Heb nog een paar dia's in onze verzameling gevonden waarop de 45 en twee 44 ers te zien zijn (samen met echtgenote) tijden een vele jaren geleden uitstap naar Libramont.
Op de voorzijde is nog zeer duidelijk de plaats te zien waar ooit de gebogen rooster heeft gestaan.
Wil ze bij interesse nog wel eens proberen in te scannen
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

ja zeker heb ik er interesse in
want dat zijn zeer zeldzame foto's die ga je nooit meer kunnen maken peter

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

#532
Hierbij een paar foto's
De eerste, met MW 45 is gemaakt in Libramont, de beide andere met de MW 44 andere in Bastogne

img015 by Peter Verlooy, on Flickr

img017 by Peter Verlooy, on Flickr

img016 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

GDE



Ik heb de raad van Floris en Rini opgevolgd en het roostertje wat vlak geschuurd en smaller gemaakt .
Naar mijn inziens toch al beter en ik ben er zelf tevreden over  :D

raf

hier druk druk bezig en dus efkes geen tijd voor de hobby

we krijgen bezoek en dan is die blonde van mij al 2 weken aan het stressen
alles moet nu rondom en binnen piekfijn in orde zijn dus raf kan alle achtergestelde werkjes opknappen nu

geert het ziet er inderdaad beter uit en hopelijk kan ik maandag die van mij laten zien
hoe het met de gekregen roostertjes lukt
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

apenkop

Citaat van: geert desc op 14 juni 2017, 06:57:45 AM
Naar mijn inziens toch al beter en ik ben er zelf tevreden over  :D
Ziet er inderdaad al een pak beter uit zo, maar dat vervolg van je zin is wel het belangrijkste stuk, als je er zelf tevreden over bent dan is het altijd goed!
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

GDE

#536
Shapeways draaistellen voor Nmbs 44/45 motorwagens by geert descamps, on Flickr
Shapeways oud type buffer Nmbs reeks 43/44/45 by geert descamps, on Flickr
Shapeways front type 44/45 Nmbs by geert descamps, on Flickr
Mooi gerief gekocht bij Shapeways voor een 44 . Frontjes getekend door Thomas en draaistellen door Mario ( MR-model)
Foto's zijn voorlopig enkel links naar Flickr aangezien delen via Photobucket niet meer lukt wegens veranderingen bij photobucket . Blijkbaar moet men nu betalen om foto's te kunnen delen . Vandaar dat ook  al mijn eerder geposte foto's onzichtbaar zijn geworden  >:(

Johnnytrein

In plaats van de foto's zie ik een melding van fotoemmer dat zegt update your account to enable 3rd partyhosting.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Peter

Inderdaad, het zijn vodden. Ik zie nog wel op PhotoBucket mijn foto's staan maar kan ze niet meer hier op het forum enz plaatsen.
Dat is om de moed op te geven, want dat betekend dat ik al die foto's onieuw op bv. Flickr moet gaan plaatsen, en ik weet niet of ik daar uren en uren tijd in wil gaan steken. Wat als die ook vandaag of morgen zo'n lumineus idee krijgen om er geld voor te vragen >:( >:( >:( >:(
Met vriendelijke groeten
Peter

gardevil

Klein testje met gratis photobucket heb blijkbaar geen last. Enkel bij het openen 1 popup met reclame voor pro versie voor 99$
per jaar.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?